Išplėstinė paieška
 
 
 
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Pamoka

  
 
 
123456789101112131415161718
Aprašymas

Įvadas. Pamoka. Pamokos tikslai. Mokymo medžiaga. Integracija. Mokymo metodai. Spausdintiniai šaltiniai. Referatai. Demonstravimas ir stebėjimas. Pratimai. Savarankiškas mokinių darbas. Kolektyvinis darbas. Grupinis darbas. Individualus darbas. Pamokos laikas. Vaizdinės priemonės. Mokymosi atmosfera. Pamokos ryšys su kitomis pamokomis. Pamokos užbaigimas. Mokymo principai. Išvados. Priedai (2).

Ištrauka

Objektyvi mokyklos ir mokymo proceso svarba nuolat didėja, nes mokslo vaidmuo, tuo pačiu ir žinių reikšmė, nuolat stiprėja. Todėl šiuolaikinėmis sąlygomis labai svarbu rengti jaunimą gyvenimui, derinti šį rengimą su kylančiu mokslo ir technikos vystymosi lygiu, informatikos priemonių raida, atsižvelgiant į mūsų valstybės poreikius. Žinoma, privalu atsižvelgti ir į mokinių gebėjimus, galimybes ir norus, visapusiškai skatinti teigiamą mokymosi motyvaciją. Mokyklos pastangos, jos vykdomas mokymo procesas gali duoti norimų rezultatų tik tada, kai jos veiklą pratęsia bei palaiko visa jaunąją kartą supanti aplinka, pirmiausia šeima, pavyzdys tų žmonių, su kuriais ji tiesiogiai ( arba netiesiogiai ) bendrauja, apie kuriuos girdi ir panašiai. Be to, vis didesnį poveikį jaunajai kartai daro gausi informacija, kurią teikia televizija, labai gausi spauda, radijas, įvairaus pobūdžio kinas ir pan. Mokyklos ir jos vykdomo mokymo vaidmuo ir mūsų dienomis reikšmingas visų pirma tuo, kad teikia mokslo žinių pagrindų sistemą. O jų perėmimas ir šiuo metu, kai pašėlusiais tampais gausėja informacija, yra pagrindinė jaunosios kartos ugdymo sąlyga.
Tobulinti mokymą – tai visapusiškai efektyvinti pamoką, kuo geriau panaudoti jos lavinamąsias galimybes. Šiandieninis ugdymo siekis – išugdyti harmoningą žmogų, gebantį prisitaikyti prie nuolat kintančių visuomenės reikalavimų, gebantį realizuoti save ir tuo užtikrinti visuomenės pažangą.
Tikslas – supažindinti su svarbiausiais reikalavimais šiuolaikinei pamokai, jų svarba ir ypatybėmis.

Kas yra pamoka? Pamoka – tai mokytojo ir mokinių kūryba, kurią sąlygoja daug įvairių komponentų. Šiandieninės pamokos esmingiausiais bruožais laikytini šie:
1. Mokiniams mokymo medžiaga turi būti prieinama, t.y. jie turi teisingai suprasti, suvokti, kas joje yra svarbiausia, o pagrindinius, esminius dalykus perimti per pamoką;
2. Reikia lengvinti mokinių mokymąsi, siekti šį procesą daryti kuo įdomesnį, greitinti informacijos įgijimą, akcentuoti svarbiausius perimamos medžiagos dalykus;
3. Taip organizuoti mokymą, kad mokslo pagrindų žinios taptų mokinių savastimi, jų pažiūrų į gyvenimą pagrindu, t.y. kad būtų siekiama mokymo ir auklėjimo vienovės.

Pirmiausia ypač pabrėžtina, jog mokytojas turi tiksliai numatyti pagrindinį didaktinį tikslą, t.y. ko labiausiai sieks per pamoką. Aiškus pačiam mokytojui didaktinis tikslas ( ar tikslai ) – labai reikšmingas orientyras, padedantis pasirengti pamokai. Aiškiai suvoktas tikslas įgalina tikslingai organizuoti ir pačią pamoką, mokytojo ir mokinių bendravimą jos metu, mokinių įvairios veiklos skatinimo būdus. Todėl būtina atidžiai suformuluoti lavinamuosius bei auklėjamuosius tikslus. Mokinį lavina ir auklėja visi pamokos komponentai – ne vien turinys, bet ir mokymo metodai, veiklos organizavimas, mokytojo elgesys, jo požiūris į nagrinėjamus klausimus, mokytojo ir mokinių santykių, pačių mokinių bendravimo pobūdis, įvairios situacijos, kurios susidaro pamokoje ir pan. Neretai tinka sujungti lavinamuosius ir auklėjamuosius uždavinius – tada galima juos konkrečiau ir dalykiškiau suformuluoti. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-10-10
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis15 puslapių 
Literatūros šaltiniai8
Dydis28.54 KB
AutoriusLaima
Viso autoriaus darbų4 darbai
Metai2007 m
Klasė/kursas1
Švietimo institucijaKlaipėdos Universitetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Pamoka [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 15 puslapių 
  • Klaipėdos Universitetas / 1 Klasė/kursas
  • 2007 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą