Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Mokytojo idealas
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Mokytojo idealas

  
 
 
12345678910
Aprašymas

Įvadas. Mokytojo asmenybės bruožai. Kas esi, mokytojau? Pavojingos iliuzijos. Mokytojo savybės. Praktiniai patarimai. Išvados.

Ištrauka

Šiuo darbu bandysiu atskleisti idealaus mokytojo modelį remdamasi keletos autorių mintimis ir savo asmenine nuomone bei patirtimi. Manau, kad mokytojas mokiniui turėtų būti draugas, patarėjas - kai vaikui reikalinga pagalba.Taip pat manau, kad mokytojas tūrėtų būti kompetetingas, į visus mokynius žiūrėti vienodai, jų neišskirdamas, kūrybingas, jaunatviškas, turintis humoro juausmą. Mokytojas netūrėtų savęs "iškelti" aukščiau vaiko, suprasti, kad visi žmonės yra lygūs.
Tai tik maža dalis mokytojo gerųjų savybių, kurias bandysiu atskleisti ir paaiškinti šiame darbe,bet manau, kad man pavyks tai padaryti.Galbūt nevisiškai, bet nors iš dalies.

Sudarant profesijos mokytojų rengimo programas, orientuojamasi ne tik į mokymosi tūrinį, bet ir į būsimojo pedagogo asmenybės formavimosi uždavinį.Todėl kyla klausimas, kokia tūrėtų būti toji asmenybė.Aiškinantis tai, lengva rasti jo bruožus filosofiniu, psichologiniu, sociokultūriniu požiūriais analizuojantgeriausių, praktikoje pasižymėjusių pedagogų veiklą ir elgesį.
1. Apibūdinant mokytoją filosofiniu požiūriu, pirmiausia ieškotina to, kas esminga jam, kaip geriausiam žmonijos atstovui, pavyzdžiui, kad jis yra ne tik asmeninės būties, bet ir geresnio, gražesnio žmonių pasaulio kūrėjas. Jis taip pat atstovauja žmonių grupei, gaminančiai materialines vertybes. Iš tos grupės profesijos mokytoją skiria kvalifikacinis lygis: jis yra materialių ir dvasinių gėrybių kūrėjų ugdytojas, per savo ugdytinius kuriantis žmogaus egzistencijos, komforto reikmenis. Tokių kūrėjų ugdytojas gali būti žmogus, pasižymintis aukščiausia profesinės veiklos kokybe, suprantantis, kad ta kokybė priklauso nuo subjekto , nuo Aš dvasinės įtampos, individualybės galių, bet kartu pastebintis , kad žmogaus kūriniai neprilysta gamtos kūriniams, kuriuos suplanavo Amžinasis Kūrėjas.Laikinasis meistras didžiausiomis dvasios pastangomis nepasiekia tobulos daikto idėjos (Sokratas). Per amžius žmonija tobulina savo sukurtus daiktus. Tikras meistras kasdien siekia tobulumo. Meistrų ugdytojas įkvepia tobulumo siekimo dvasią.
Kita ne mažiau svarbi ugdytojo savybė yra supartimas, kad meistras kuria ne tiek daiktą, bet funkcionalinį reikmenį, tenkinantį žmogaus tiek maetrialinį, tiek dvasinį poreikį, kylantį iš egzistencinio trūkumo išgyvenimo. Ryškus pavyzdys gali būti siuvėjo dirbiniai. Juk kostiumas siuvamas ne dėl jo paties, bet žmogui pagal jo materialines galimybes ir dvasinį poreikį, t.y. pagal skonį. Taigi meistras ir jo mokytojas tarnauja ne daiktui, bet žmogui, laisvai kūrybiškai elgiasi su medžiaga, kad patenkintų žmogaus dvasinio gyvenimo poreikius. Tad meistro ir jo mokytojo pašaukimas didžiai humaniškas.
Tarnavimo žmogui supratimas susietas su atsakomybės jam išgyvenimu. Atsakomybė už darbo kokybę, už visišką užsakovo norų patenkinimą kasdien jaudiną sąžinę, palaikančią dorinį elgesį. Kaip tik dora verčia įgyvendinti technologinius reikalavimus, dirbinyje įkūnyti objektyvią vertybę , kuri ryškiausiai atsiskleidžia per grožį. Todėl profesijos mokytojo filosofijoje vyrauja ne bet kokios estetinės pažiūros, o tokios, kurios teigia tobulumą. Estetinės vertybės, nors jos būtų laikinos , mados idėjos, jam visada kelia tobulumo uždavinį. Estetinis dirbinių bei gaminių patrauklumas, keliantis grožybės, darnos, komforto, švelnumo, meilumo, didybės ar kitokius jausmus,- jo kasdieninio vadovavimo meistrų darbui siekinys.
Šie keli dvasiniai profesijos mokytojo bruožai rodo neprilygstamą pranašumą prieš profesijos mokinį – žmogų, kuris turi tapti meistru. Tokiu jis taps, jeigu perims profesijos mokytojo dvasinę patirtį ir praktinius įgūdžius. Tačiau mokinys privalo vėliau pralenkti mokytoją, kitaip nebus pažangos. Įgyvendinant šį pažangos principą, kyla didžioji mokymo problema – ko ir kaip mokyti, kad mokinys perimtų ne tik mokymo dvasinę patirtį, praktinius įgūdžius, bet ir įgytų kūrybinių jėgų tobilinti tai, ko yra išmokęs.
2. Profesijos mokytojas yra labiausiai kvalifikuotas savo specialybės veikėjas. Toks jis gali būti, jeigu jo psichika, t.y. intelektas, emocijos, valia, psichomotorika, ne tik morėaliai funkcionuoja, bet ir tobulai veikia pagal specialybės technologijos dėsnius. Tam reikia profesionalumo, įgyjamo ne mokykloje, bet praktinėje veikloje. Šioji ir yra profesionalumo ugdytoja. Mokymas kuria žinovą ir mokovą, o praktika – meistriškumą, be kurio nėraprofesionalumo, profesionalumas – auščiausia profesinės veiklos vertybė, orientuojanti ją siekti veiklos tobulumo. Kitaip sakant, ši vertybė, įgyta sunkiame praktiniame darbe, tampa svarbiausiu profesijos mokytojo, kaip profesionalo, pedagoginės veiklos motyvu. Suprantama, pedagoginę profesijos mokytojo veiklą nukreipia, palaiko ir intensyvina dar kiti motyvai. Bene svarbiausias – pagarba ir meilė žmogui, kuris siekia specialybės ir meistriškumo. Šis motyvas grindžia humaniškus mokytojo ir mokinių santykius. Meilė būsimajam specialistui skatina mokytoją nesitenkinti turima kvalifikacija, ovisokeriopai ją tobulinti, kad galėtų padėti auklėtiniams įvaldyti šiuolaikinę techninę, technologinę ir dvasinę kultūrą, būtiną meistrui profesionalui.
Didelę reikšmę mokinių aktyvumui bei norui mokytis turi pedagogiškas profesijos mokytojo charakteris. Jis reškiasi vadinamuoju pedagoginiu taktu: mandagiu elgesiu, saikingais reikalavimais ("nieko per daug, nieko per mažai"), absoliučiu vertinimų, skatinimų ar baudimo teisingumu.Be to, mokytojas turi būti jautrus, gebantis įsijausti, suprasti mokinį, kai pastarąjį slegia nesėkmės, skurdas, ligos, įvairūs prieštaravimai. Paslaugumas, pagalba, geranoriškumas – taip pat humaniškocharakterio bruožai.
Pedagogo asmenybės geranoriškus bruožus taip pat apibūdina sugebėjimai. Jų yra daug. Svarbesnieji jų yra šie: bendravimo, intelekto, raiškos, manipuliaciniai, organizaciniai sugebėjimai. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-10-15
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis10 puslapių 
Literatūros šaltiniai8
Dydis12.55 KB
AutoriusMilda
Viso autoriaus darbų3 darbai
Metai2006 m
Klasė/kursas2
Failo pavadinimasMicrosoft Word Mokytojo idealas [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 10 puslapių 
  • 2 Klasė/kursas
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą