Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Mokiniai - mokyklos bendruomenės nariai
   
   
   
2
naudingas +2 / nenaudingas 0

Mokiniai - mokyklos bendruomenės nariai

  
 
 
123456789
Aprašymas

Įvadas. Moksleivių problemos. Mokinio statusas. Mokinys kolektyvinių santykių sistemoje. Moksleivių vertybės. Mokinio teisės ir pareigos.

Ištrauka

Pedagogai, moksleiviai ir tėvai sudaro mokyklinę bendruomenę, tvarkomą sąveikaujančių ir savivaldžių institucijų- pedagogų tarybos, moksleivių bei tėvų komitetų ( 2, 56 ).
Moksleiviai - tai visi bendrojo lavinimo mokyklose, besimokantys asmenys. Mokyklos bendruomenė gyvuoja ant dviejų subkultūrų ribos: joje išryškėja ne tik suaugusiųjų, bet ir vaikų bendruomenės sukurti įstatymai, normos. Mokykla, beabejo ne tik mokymo įstaiga, joje vyksta savas gyvenimas, kuriame vis aktyviau dalyvauja moksleiviai. Mokyklose veikia mokinių savivaldos, kurios atsovauja mokinių interesus mokykloje, telkia mokinių bendruomenę, užsiima švietėjiška informacine veikla, drauge su mokyklos taryba sprendžia svarbiausius mokyklos uždavinius, užsiima renginių organizavimu, gerina popamokinę veiklą ir t.t.
Tikslas- apžvelgti mokinius, kaip mokyklos, bendruomenės narius.
Uždaviniai: 1. Išanalizuoti naujausią pedagoginę, psichologinę ir kitą literatūrą apie mokinius, kaip mokyklos bendruomenės narius.


Pats gyvenimas didelėje mokyklos bendruomenėje vaikui jau yra problema. Daugelis mokinių kiekvieną dieną mokykloje patiria nervinę įtampą: išgyvena dėl pažymių ir pastabų, jaučiama nuolatinė baimė atsakinėjant, tada kai mokytojas " šaukia ", bara, yra blogos nuotaikos ir t.t. Taigi mokinių ir mokytojų santykiai įtempti, nes mokiniai iš mokytojų tikisi ne tik pamokymų, bet ir dėmesio. Mokytojai, aišku, neturi tam visiškai laiko, jie atlieka tik mokymo funkcijas. Todėl mokiniai mokytojų pagalbos dažniausiai neprašo, nes bijo kreiptis, nepasitiki, nedrįsta. Mokykloje vaikams labiausiai trūksta geranoriškumo, palankaus psichologinio klimato, knygų bibliotekoje, vadovėlių.
Dažnai mokiniai nesugyvena ir su savo klasės draugais. Dalyje mokyklų moksleivių santykiai gana hierarchiški. Atsiradus gimnazistų klasėms, kitos klasės tarsi nustumtos, beveik neįjungiamos į mokyklos gyvenimą, iš jų mažiau tikimasi. Žemo pažangumo mokinių mokymosi motyvacija silpna, iš visų mokymosi dalykų mokytojai reikalauja vienodų rezultatų
( 1; 50, 51 ). Dažnai mokytojams atrodo, kad jeigu mokinys nuolat gaudavo blogesnius pažymius, tai jis geresnio ir nebegali gauti. Tai labai smugdo mokinio motyvaciją mokytis.
Mokiniams svarbu ne tik gerų santykių palaikymas su mokytojais, klasės draugais,bet taip pat jiems svarbūs ir pinigai, išvaizda, drabužiai, ateities planai, bendravimas su kitos lyties asmenimis, santykiai su tėvais. Jeigu visų šių dalykų mokiniui trūksta arba yra nepakankama tada mokinys jaučiasi nelaimingas, piktas, nusivylęs ir t.t. Visos šios būsenos didina nenorą lankyti mokyklos, padidina riziką, kad mokinys gali įsitraukti į asocialias grupes, kur kompensuosis prarasti poreikiai.
Kita problema susijusi su moksleivių popamokinės veiklos grupėmis. Dažnai mokiniai tokias grupes vadina " išrinktosiomis ", nes visa mokykla neinformuojama, todėl daugelis renginiuose dalyvauja nenoriai ( 1; 51) ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-10-15
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis7 puslapiai 
Literatūros šaltiniai4
Dydis13.02 KB
Autoriusilmys
Viso autoriaus darbų3 darbai
Metai2006 m
Klasė/kursas3
Mokytojas/DėstytojasR. Tamašauskienė
Švietimo institucijaKlaipėdos valstybinė kolegija
Failo pavadinimasMicrosoft Word Mokiniai mokyklos bendruomenes nariai [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 7 puslapiai 
  • Klaipėdos valstybinė kolegija / 3 Klasė/kursas
  • R. Tamašauskienė
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
+2
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą