Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Humaniškas ugdymas
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Humaniškas ugdymas

  
 
 
12345678
Aprašymas

Įvadas. Humanistinės pažiūros į asmenybę ir jos ugdymą. Humanistinio ugdymo privalumai. Humanistinio ugdymo problematika. Išvados.

Ištrauka

Gyvenant demokratėjančioje visuomenėje, kurioje įvykis keičia įvykį, mokykla negali likti nuošalyje, nes vienas iš svarbiausių dabarties mokyklų uždavinių – ugdyti intelektualią bendruomenę. Mokykla tai pagrindinė institucija rengiant vaikus gyvenimui, formuojant įgūdžius, nuostatas ir netgi požiūrį į daugumą dalykų. Mokiniai mokykloje įgyja ne tik sistemingus mokslo žinių pagrindus, bet išmoksta nuosekliai mokytis, ruošiasi tolesnei savarankiškai visuomeninei veiklai, taip pat ir neformaliam, t.y. neorganizuotam, mokymuisi. Ugdymas apima mokymą – mokymąsi, lavinimą – lavinimąsi, auklėjimą – saviauklą. Visais laikais mokytojai siekė ne tik perteikti mokiniams žinias, bet ir kiekviename iš jų matyti bręstantį žmogų, už kurio tapsmą jie atsakingi. Vaiko ugdyme mokytojai atlieka labai svarbų vaidmenį. Bet ar gali mokytojas sudominti vaikus tokiais paprastais dalykais kaip darbas klasėje ir knygų skaitymas dabar, kai vaikai auga apsupti kompiuterių ir vaizdo žaidimų? Galima turėti geriausių ketinimų ir mokymo įgūdžių, bet jeigu mokiniai nebus tinkamai nusiteikę mokytis, jų žinių įgijimo laipsnis bus labai nedidelis arba netgi labai mažas. Kiekvienas mokytojas savo darbe privalo siekti, kad jo pamokos būtų įdomios, kad pamokų metu būtų kuo labiau ugdomi bendrieji gebėjimai, kad atitinkamai parinkti mokymo metodai padėtų mokiniams kuo greičiau ir kuo efektyviau įsisąmoninti mokomąją medžiagą, keltų mokymosi motyvaciją, ugdytų kūrybingą ir psichologiškai stiprią asmenybę.
Tokių ugdymo rezultatų pasiekime ypač efektyvūs yra aktyvaus mokymosi metodai. Todėl šiame darbe norėčiau aptarti vieną iš aktyvaus mokymosi metodų - humanistinį ugdymą, kuris skiriasi nuo tradicinio mokymo. Pagrindinė humanistinio ugdymo idėja – reikia padėti jaunam žmogui tapti žmogumi apskritai: viena vertus, išmokti gyventi remiantis bendražmogiškomis vertybėmis, antra vertus – atskleisti ir realizuoti savo paties galimybes.

Humanistinės psichologijos kūrėjai atsisakė asmenybės psichoanalitinio biologinių instinktų ir vidinių konfliktų iškėlimo. Jie nepritarė fragmentiškoms elgesio psichologijos pažiūroms į asmenybę ir žmogaus tyrimus vien gamtos mokslų būdais, bet vertino dvasinę žmogaus prigimtį ir bendražmogiškąsias vertybes.
Humanistinės psichologijos tikslas – padėti žmogui priimti ir įsisąmoninti visą savo patyrimą, pozityviai augti, išlaikyti savipildą. Ši psichologijos kryptis padeda suprasti, kad asmeniui būdingas pastovus tapsmas (tapimas asmenybe), kad asmuo yra aktyvus, autonomiškas, linkęs sąmoningai pasirinkti, galintis prisitaikyti ir nuolat kintantis. Žmogus privalo (nes jis žmogus) harmoningai gyventi, jo savastis "Aš" turi būti vientisai integruota ir save realizuojanti (A. Maslow), žmogui būtinas savęs supratimo jausmas, susikoncentravimas ir būties autentiškumas. Humanistinės psichologijos atstovai labai optimistiškai traktuoja žmogaus prigimtį. Asmenybės esmė – žmogaus dvasinė prigimtis, kurios turinį sudaro vidinė išmintis, meilė ir gera valia. Tuo kiekvienas žmogus yra vertybė, jo asmenybė – nepakartojama, unikali. Pozityvi žmogaus prigimtis skleidžiasi savaime, jei bręsdamas jis gali įgyvendinti savo pagrindinius fiziologinius ir dvasinius poreikius. Humanistinės psichologijos atstovų teigimu, pradinis "blogis" glūdi ne individe, bet visuomenėje, kuri primeta žmogui socialinių santykių ir ugdymo modelių balastą. Todėl jis neišvengiamai praranda savo unikalumą, kuris, humanistinių psichologų nuomone, yra pati didžiausia vertybė. Remdamiesi tokia pasaulėžiūrine pozicija, jie nori mokyklą reformuoti į "humanistinę mokyklą" (arba, anot J. A. Komenskio, "žmoniškumo dirbtuves"). Pastaroji turėtų sudaryti vaikui gilios savianalizės galimybes. Tai padėtų jam surasti savo tikrąjį "Aš". Vadinasi, humanistinio ugdymo teorijos tikslas – adekvačios asmenybės ugdymas. Ji pasižymi keturiomis charakteristikomis: ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-10-23
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis8 puslapiai 
Literatūros šaltiniai4
Dydis11.71 KB
AutoriusRyte
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2006 m
Klasė/kursas12
Mokytojas/DėstytojasMikalajūnas
Švietimo institucijaŠirvintų Lauryno Stuokos - Gucevičiaus gimnazija
Failo pavadinimasMicrosoft Word Humaniskas ugdymas [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 8 puslapiai 
  • Širvintų Lauryno Stuokos - Gucevičiaus gimnazija / 12 Klasė/kursas
  • Mikalajūnas
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą