Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Gimtosios kalbos svarba ir ugdymo galimybės vaikystėje (2)
   
   
   
1
naudingas +1 / nenaudingas 0

Gimtosios kalbos svarba ir ugdymo galimybės vaikystėje (2)

  
 
 
12345678910111213141516171819202122
Aprašymas

Įvadas. Gimtosios kalbos reikšmė. Vaikų kalbos ugdymo tikslai, turinys, metodai ir principai. Vaikų kalbos ugdymo tikslai. Kalbos ugdymo turinys. Kalbos ugdymo metodai. Kalbos ugdymo principai. Išvados. Priedai (1).

Ištrauka

Ne žemės derlumu, ne drabužių skirtingumu, ne šalies gražumu, ne miestų ir pilių tvirtumu gyvuoja tautos, bet daugiausia išlaikydamos ir vartodamos savo kalbą, kuri didina ir išlaiko bendrumą, santaiką ir brolišką meilę.
Mikalojus Daukša

Geras kalbos mokėjimas skiria mokytą žmogų nuo nemokyto. Todėl galima sakyti, kad žmogaus kalba yra jo išsilavinimo veidrodis.
Juozas Balčikonis

Maišyta kalba temdo žmogaus sąmonę.
Vydūnas

Kalba, rašė Jovaiša (1993, p. 79), tai "ne tik bendravimo su žmogumi priemonė, ne tik materialios tikrovės pažinimo ir jo išraiškos įrankis <...>. Tai kultūrinių santykių reguliavimo instrumentas, o svarbiausia – dvasinių vertybių, orientuojančių žmogų į transcendentinį tiesos, gėrio ir grožio, tikėjimo, vilties ir meilės pasaulį, ugdytoja".
Gimtoji kalba yra brangiausia paveldima tautos jungtis. Tautai nykstant ar atgimstant, iškyla bene svarbiausioji gimtosios kalbos problema – jos išsaugojimas, jos išlaikymas. Kalba – ne tik ženklų sistema, ne tik komunikacijos priemonė, bet ir tautos siela (Federavičienė, 1989, p.3).
Vaiko kalba – stebuklų stebuklas. Ji glūdi jo viduje, artimųjų ir jų elgesio, aplinkos daiktų ir reiškinių pašaukta ateina, kad padėtų vaikui pažinti pasaulį, perduoti ir priimti informaciją, reguliuoti savo elgesį, išreikšti jo ryšį su tauta: padėtų perprasti iš senų senovės paveldėtą tautos pasaulėvaizdį, tautos būdą, galvosenos ypatumus, padėtų pasijusti tautos dalele. Kasdien girdima ir vartojama mūsų kalba – tik žmogui būdingas dvasinės prigimties reiškinys (Vėrinėlis, 1993, p. 96).
Gimtoji kalba yra natūralioji žmogaus psichofizinė (biosocialinė) funkcija; vaikas instinktyviškai panašauja į suaugusių kalbą, mankština savo tarimo padargus, stipriai reaguoja į žodį, nors jo ir nesuprasdamas; vaikas nebylys psichiškai bręsta nenormaliai; pasidaro atsilikėlis. Vadinasi, gimtoji kalba, ypač kai ji sutampa su tautine (protėvių) kalba, yra natūraliausia ir stipriausia priemonė psichiniam brandinimui, nekalbant jau apie šios kalbos politinę, valstybinę, socialinę ir pedagoginę reikšmę (Vabalas-Gudaitis, 1938, p.4).
Vaiko kalbos ugdymas yra vienas iš didžiausių darželio uždavinių, nes ikimokyklinis vaiko amžius, ypač po trejų metų, yra labai svarbus jo kalbiniam brendimui. Tinkamai ugdoma kalba praturtina vaiką naujomis sąvokomis, įpratina jį vartoti kalbą savo mintims ir pergyvenimams reikšti, saugo jį nuo įvairių kalbos trūkumų, kurie labai dažnai kaip tik šiuo metu gali pasireikšti. Tinkamas kalbinis ugdymas pagrindžia tikslingą mąstymą. Be to, tuo laiku vaiko įsisavintoji kalbos dvasia gali ilgai likti jo pasąmonėje net ir tada, jei vaikui tektų pradėti kalbėti svetima kalba (Gučas, 1994, p. 110).
Per pastaruosius metus lietuvių ir užsienio mokslininkai intensyviai sprendė gimtosios kalbos ugdymo problemas, ieškojo atsakymų į iškylančius klausimus, vykdė nemažai eksperimentų. Paminėsiu keleta mokslininkų: J. Dailidienė, V. Glebuvienė, A. Ruzgienė, E. Federavičienė, M. Martinaitis, Dž. Mileris, D. Slobinas, T. Ušakova ir daugelis kitų.
Vaiko gimtosios kalbos ugdymas yra labai svarbi tema šiuolaikinėje visuomenėje.
Darbo tikslas: atskleisti gimtosios kalbos svarbą ir jos ugdymo galimybes vaikystėje.
Darbo uždaviniai:
1. Atskleisti gimtosios kalbos reikšmę.
2. Išanalizuoti kalbos ugdymo tikslus.
3. Aptarti kalbos ugdymo turinį.
4. Išanalizuoti kalbos ugdymo metodus.
5. Išanalizuoti kalbos ugdymo principus.
Darbo metodas: mokslinės literatūros analizė. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-10-30
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis20 puslapių 
Literatūros šaltiniai11
Dydis34.21 KB
Autoriuslaura
Viso autoriaus darbų3 darbai
Metai2006 m
Klasė/kursas3
Mokytojas/DėstytojasLekt. dr. G. Martinkienė
Švietimo institucijaKlaipėdos Universitetas
FakultetasPedagogikos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Gimtosios kalbos svarba ir ugdymo galimybes vaikysteje (2) [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 20 puslapių 
  • Klaipėdos Universitetas / 3 Klasė/kursas
  • Lekt. dr. G. Martinkienė
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
+1
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą