Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Meninės ir pažinimo kompetencijų tyrimas ir rezultatų analizė priešmokykliniame amžiuje
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Meninės ir pažinimo kompetencijų tyrimas ir rezultatų analizė priešmokykliniame amžiuje

  
 
 
12345678910111213141516171819202122
Aprašymas

Įvadas. Teorinė dalis. Mokyklinė branda. Šiuolaikinė brandumo mokyklai samprata. Brandumo mokyklai komponentai. Vaiko rengimas mokyklai. Kompetencijos ir jų ugdymas. Tyrimo rezultatai ir jų analizė. Išvados. Rekomendacijos.

Ištrauka

Tyrimo objektas. Ugdomų kompetencijų įtaka vaiko pasirengimui mokytis(brandumui mokyklai).
Hipotezė. Vaiko brandumas mokyklai, kompetencijų įgijimas ir raiška, sąlygoti skirtingų ugdymo metodikų, gali įtakoti, kad mokymasis būtų sėkmingas, o kylantys sunkumai lengviau įveikiami.
Tikslas. Išsiaiškinti priešmokyklinio amžiaus vaikų ugdomųjų kompetencijų įtaką pasirengimui mokytis(brandumui mokyklai).
Uždaviniai.
Susipažinti su LR Švietimo ir mokslo ministerijos priešmokyklinio ugdymo dokumentais;
išstudijuoti pedagoginę – psichologinę literatūrą apie vaikų brandumą mokyklai, jo komponentus, realizavimo būdus, susipažinti su ugdomosiomis kompetencijomis;
atlikti tyrimus, kiekybiškai ir kokybiškai išanalizuoti gautus duomenis;
suformuluoti išvadas, parengti rekomendacijas;
susipažinti su vaiko brandos mokyklai samprata, turiniu, formomis, remiantis vaikų darželio programomis, metodinėmis rekomendacijomis;
aptarti vaiko pažintinės, motyvacinės ir intelektinės brandos mokyklai aspektus ir pasirengimo mokyklai lygį.
Metodai.
Dokumentų, mokslinės – metodinės literatūros analizė;
standartizuotas, ištisinis ir atrenkamasis stebėjimas, individualizuotas pokalbis su vaiku;
duomenų kiekybinė ir kokybinė analizė.
Tyrimo bazė. Tyrimai atlikti Šiaulių lopšelyje – darželyje "XXX".
Tyrimo apimtis. Tyrime dalyvavo priešmokyklinio ugdymo grupė, kurioje yra ugdoma 20 vaikų.
Darbo struktūra. Darbą sudaro įvadas, teorinė dalis, tyrimo rezultatai ir analizė, išvados, rekomendacijos ir priedai.

Kuriama demokratinė visuomenė Lietuvoje sudarė sąlygas ryškiems politiniams, ekonominiams, socialiniams ir kultūriniams pokyčiams. Todėl svarbu, kad nauja lanksti švietimo politika teiktų galimybių perimti geriausias tradicijas ir priimti pažangiausias, mūsų kultūrai artimas pasaulio tendencijas. Reformuotas ugdymo turinys pasiūlė krypčių ir metodų įvairovę tam, kad būtų atsižvelgta į individualius vaikų poreikius ir gebėjimus bei tėvų pageidavimus. Kaip viena iš institucinio ugdymo formų atsirado parengiamosios grupės ir klasės, tapusios jungiamąja grandimi tarp ugdymo šeimoje ir ugdymo mokykloje. Vis dėlto šiose grupėse ir klasėse išryškėjo polinkis į mokymą, o ne į vaiko brandinimą mokyklai.
Įgyvendinant humanistinės, demokratiškos, atviros Lietuvos mokyklos idėjas, perimant pozityvią pasaulio patirtį, kintant požiūriui į vaiko ugdymą, drauge kito požiūris ir į priešmokyklinį ugdymą. Šiandieninėje jo sampratoje svarbiausias yra vaiko brandinimas mokyklai, t.y. visų jo fizinių ir psichinių galių puoselėjimas, pozityvios socialinės ir emocinės patirties įgijimas, pa-žinimo motyvacijos skatinimas, kūrybiškumo skatinimas, o ne siauras dalykinis parengimas mokytis skaityti, rašyti, skaičiuoti. Nuo 1997m., siekiant keisti siaurą supratimą apie vaiko rengimą mokyklai, iškelta nauja – vaiko brandinimo mokyklai – idėja, priešmokyklinio ugdymo sąvoka(Priešmokyklinio ugdymo koncepcija,2000).
Priešmokyklinis ugdymas – visuotinis vienerių metų(išimtinais atvejais – dviejų) trukmės ugdymas, skirtas vaikams nuo 5 metų padėti subręsti mokyklai(Monkevičienė,2002,p.1). Šio ugdymo tikslas – padėti vaiko socializacijos, demokratinio bendravimo pamatus bei brandinti vaiką mokyklai ir palengvinti jo perėjimą nuo ugdimosi šeimoje ar darželyje prie sistemingo ugdymo(-si) mokykloje, t.y. visiems vaikams sudaryti lygias mokyklinio starto galimybes(Priešmokyklinio ugdymo koncepcija,2000).
Priešmokyklinėje grupėje vykstantį ugdymą reglamentuoja Bendroji priešmokyklinio ugdymo ir ugdimosi programa. Joje nusakyti pagrindiniai vaikų nuo 5 iki 6/7 metų ugdymo(-si) tikslai, principai, sėkmingam ugdimuisi mokykloje būtinos vaikų kompetencijos, nurodytos vaikų ir ugdytojų veiklos kryptys ir būdai, teikiantys galimybę per vienerius metus padėti vaikui pasiruošti mokyklai(Monkevičienė,2002,p.1). ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-11-29
DalykasPedagogikos kursinis darbas
KategorijaPedagogika
TipasKursiniai darbai
Apimtis20 puslapių 
Literatūros šaltiniai11 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis28.79 KB
Autoriusrita
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2007 m
Klasė/kursas2
Mokytojas/DėstytojasI. Sabienė
Švietimo institucijaŠiaulių Universitetas
FakultetasEdukologijos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Menines ir pazinimo kompetenciju tyrimas [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Kursiniai darbai
  • 20 puslapių 
  • Šiaulių Universitetas / 2 Klasė/kursas
  • I. Sabienė
  • 2007 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą