Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Mokinio ir mokytojo priešprieša ir pastangos būti laisvais žmonėmis
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Mokinio ir mokytojo priešprieša ir pastangos būti laisvais žmonėmis

  
 
 
123456789101112131415161718
Aprašymas

Įvadas. Žmogaus savęs vertinimas. Mokykla. Mokinių ir mokytojų santykiai. Mokytojas. Mokytojas autoritetas. Mokytojo išorės savybės ir apsirengimas. Mokytojo kūrybinė asmenybė. Išvados.

Ištrauka

Būti žmogumi — tai kaip tik ir reiškia būti atsa¬kingam. Jausti gėdą dėl skurdo, kuris tartum nė ne¬priklauso nuo tavęs. Didžiuotis kiekviena savo drau¬gų pasiekta pergale. Jausti, kad kiekviena tavoji ply¬ta taip pat prisideda prie pasaulio statybos.
A. de Sent-Egziuperi

Žmoniją amžiais domino, kas yra žmogus. Šis klausimas tebėra aktualus ir šiandien. Į jį bando atsakyti įvairių mokslų atstovai. Kol neaiški žmogaus sąvoka, negali būti suprasta asmenybė, nes ji atspindi žmogaus vidinio ir išorinio gyvenimo ypatumus. Išskiriamos dvi pažiūrų kryptys: konservatyvioji ir liberalioji. Konservatyvioji – žmogus yra mirtingas kūrinys su nemirtinga siela. Kiti teigia, kad siela mirtinga, bet dvasia gyvenanti po mirties. Liberaliosios krypties atstovų mąstysenoje vyrauja kitoks požiūris, kilęs iš samprotavimų apie dabarties žmogų, jo likimą. Žmogus pirmiausia yra biologinė būtybė, bet jis – žmogiška, o ne gyvuliška būtybė. (Lepeškienė, 1996 )
Gimdamas žmogus neatsineša ir nepaveldi socialinės ar kultūrinės patirties. Ši patirtis įgyjama ontogeninio vystymosi procese, jam bendraujant su kitais žmonėmis, mokantis, auklėjantis. Žmogus yra visuomenės dalyvis ir jos kūrėjas. Darbas pagal pasirinktą profesiją – tai aktyvi kuriamoji veikla visų labui, veikla, kuriai atlikti reikia tam tikrų žmogaus jėgų ir savybių. Žmogus pažįsta ne tik aplinkinį pasaulį, bet ir patį save, savo pergyvenimus, savąjį "aš". Žmogaus "aš" nėra kažkas duota iš šalies. "Aš" susiformuoja santykiuose su gamtine ir socialine aplinka.
Kiekvienas žmogus ką nors veikdamas, remiasi tam tikromis žiniomis apie jį supantį pasaulį. Kad galėtų sėkmingai dirbti, žmogus turi žinoti daiktų, reikalingų darbui galimybes.
Mokytojas dirbdamas taip pat remiasi tam tikromis nuostatomis, tam tikru požiūriu į mokinį ir į patį mokymąsi. Jis dirba su žmogumi, todėl jam labai svarbu ne tik ir ne tiek pažinti fizinį pasaulį, o laikytis tam tikros "gyvenimo filosofijos": suprasti kas yra žmogus, kaip jis auga, bręsta, kaip galima paveikti jo psichologinį brendimą, kaip mokymasis veikia žmogaus augimą, dvasinį tobulėjimą.
Žmogus neturi įgimto gatavo sugebėjimo mąstyti, bet mokosi mąstyti, atlikti mąstymo operacijas. Pedagogo užduotis – sumaniai reguliuoti šį procesą, tikrinti ne tik mokymosi rezultatus, bet ir jo formavimosi eigą. Mokymosi eigą ir kokybę lemia pažinimo veiklos orientacinė dalis – visuma objektyvių sąlygų, į kurias orientuojasi mokinys, atlikdamas veiksmus.
Anot A. Maslow bendriausiu mokyklos uždaviniu turėtų būti pagalba vaikui "tapti žmo-gumi apskritai ir, antra, šiuo konkrečiu žmogumi" (1979, 164 p.), t. y., viena vertus, išmokti gyventi, remiantis bendra - žmogiškomis vertybėmis, antra vertus, — atskleisti ir realizuoti savo paties galimybes. Kad žmogus galėtų realizuoti savo galimybes, pirmiausia jis turi save gerai pažinti, arba, pasak A. Maslow, turi atrasti savo identiškumą, o kar¬tu ir pašaukimą. Tai reiškia, kad mokyklos uždavinys — sudaryti sąlygas jaunam žmogui suvokti savo tikruosius troškimus bei sugebėjimus ir iš-mokyti išreikšti juos gyvenime. Žmogus turi išmokti būti autentiškas ir sąžiningas, jo kalba ir elgesys turi atspindėti jo tikruosius jausmus. Pažin¬ti save, vadinasi, būti jautriam savo jausmams, vidiniams impulsams, jais pasitikėti ir remtis gyvenime. Pasitikintis savo jausmais ir jais besiremian¬tis žmogus — kūrybiškas! (Lepeškienė, 1996 ) ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-11-29
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis16 puslapių 
Literatūros šaltiniai5 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis138.81 KB
AutoriusJurgita
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2006 m
Klasė/kursas2
Mokytojas/DėstytojasDr. I. Zubrickienė
Švietimo institucijaKlaipėdos Universitetas
FakultetasTęstinių studijų institutas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Mokinio ir mokytojo priespriesa ir pastangos buti laisvais zmonemis [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 16 puslapių 
  • Klaipėdos Universitetas / 2 Klasė/kursas
  • Dr. I. Zubrickienė
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą