Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Šeima kaip vaiko socializacijos institucija
   
   
   
2
naudingas +2 / nenaudingas 0

Šeima kaip vaiko socializacijos institucija

  
 
 
123456789101112131415161718192021
Aprašymas

Įvadas. Ką vaikui suteikia šeima? Šeimos funkcijos. Šeima – pirmoji ugdymo institucija. Vaikų vaidmenys šeimoje. Vaikų socialiniai vaidmenys. Tėvų požiūris į ugdymą. Socializacijos tipai. Ar tėvai rūpinasi vaikų ugdymu? Kai tėvai netenka kantrybės. Išvados. Priedai (8).

Ištrauka

Visais laikais žmonės domėjosi vaikų ugdymu, jų santykiais su tėvais, todėl šiame darbe stengsiuosi atskleisti šeimos, kaip vaiko socializacijos institucijos, ypatumus. Kad būtų lengviau pasiekti šį tikslą, išsikėliau šiuos uždavinius:
1) išskirti pagrindines šeimos funkcijas;
2) aptarti vaikų socialinius vaidmenis;
3) aptarti socializacijos tipus.
4) atskleisti tėvų požiūrį į ugdymą;
5) išanalizuoti tėvų taikomus auklėjimo metodus;
Kad darbas būtų nuoseklus ir kad įvykdyčiau visus uždavinius, jį padalinsiu į dvi dalis. Pirmojoje dalyje didesnį dėmesį skirsiu tam, kaip vaikas jaučiasi šeimoje, ką teigiamo ir ką neigiamo iš jos perima, o antrojoje dalyje labiau koncentruosiuosi į tėvus, jų požiūrį į ugdymą.

Šeima- pirmoji žmogaus ugdymo institucija. Ta patirtis, kurią įgyjame šeimoje, išlieka visam gyvenimui. Todėl labai svarbu, kad visi šeimos nariai tinkamai auklėtų vaiką. O to neįmanoma padaryti nežinant svarbiausių šeimos funkcijų.
Profesorė ir socialinių mokslų daktarė I.Leliūgienė išskiria penkias šeimos funkcijas, susijusias su vaikų auklėjimu bei mokymu(6, p.284-286).
1) reprodukcinė funkcija. Ši funkcija yra susijusi su giminės pratęsimo būtinybe. Tėvai turėtų nevengti šios temos, nes lytinis švietimas taip pat jų pareiga.
2) pirminės socializacijos funkcija. Tai funkcija, susijusi su tinkamu asmenybės formavimu, kuomet tėvai turi sugebėti įtraukti vaiką į visuomenę pagal vaiko vystymosi galimybes bei supažindinti vaiką su tos tautos, kuriai jis priklauso, kultūra.
3) edukacinė funkcija. Kadangi tėvai yra pirmieji ugdytojai, tai jie turėtų nuosekliai auklėti vaiką, atsižvelgiant į jo poreikius ir galimybes. Bet jei tėvai yra ligoti, jei jiems patiems reikia pagalbos, tuomet reikėtų kitiems pasirūpinti vaikų auklėjimu, kad nebūtų pažeista vaikų teisė į ugdymą.
4) rekreacinė ir psichoterapinė funkcija. Ji paremta idėja, kad šeima turi sudaryti visas sąlygas, kad vaikas jaustųsi saugus.Vaikai turi mokytis relaksacijos sąlygomis, nepervargti mokydamiesi, todėl tėvai turėtų prižiūrėti vaiką, kad šis darytų pertraukėles(4, p.301-304). Be to, reikėtų kuo įvairiau ir prasmingiau paskirstyti laisvalaikį, kad vaikas gautų kuo įvairesnės patirties. Taip pat tėvai neturėtų užmiršti, jog neužtenka vaiką siųsti į brangiausias stovyklas, reikia ir patiems surasti laiko šeimyniniam bendravimui, išvykoms kartu.
5) ekonominė ir namų ūkio tvarkymo funkcija. Nuo to, kokia šeimos materialinė padėtis, priklauso ir vaiko gerovė. Aišku, tai neturėtų būti susiję su visų vaiko norų tenkinimu, tačiau reikia užtikrinti vaiko gyvybinių poreikių patenkinimą (maistas, būstas, apranga) bei teisę į išsilavinimą. Bet, kaip bebūtų gaila, šiuo metų ne visos šeimos gali tai suteikti savo vaikams. Materialinis skurdas gali daryti įtakos ir dvasiniam vaiko gyvenimui. Sunkiai besiverčiančios šeimos gali degraduoti kaip asmenybės .
Tai būtų vienos iš svarbiausių šeimos funkcijų, kurios užtikrina vaiko gerovę. Nevykdydami jų tėvai kenkia tiek vaikui, tiek sau. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-12-08
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis19 puslapių 
Literatūros šaltiniai8
Dydis74.01 KB
Autoriusfanfa
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2005 m
Klasė/kursas1
Failo pavadinimasMicrosoft Word Seima kaip vaiko socializacijos institucija [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 19 puslapių 
  • 1 Klasė/kursas
  • 2005 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
+2
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą