Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Ugdymo turinio integracijos galimybės taikant "geros pradžios" metodą
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Ugdymo turinio integracijos galimybės taikant "geros pradžios" metodą

  
 
 
12345678910111213
Aprašymas

Įvadas. Ugdymo turinio, integracijos ir "Geros pradžios" metodo apibūdinimas. Programos "Gera pradžia" filosofija ir konceptualios idėjos. Trys pagrindiniai programos "Gera pradžia" principai. Programos "Gera pradžia" tikslai ir raidos gairės. Į vaiką orientuota grupė. Bendradarbiavimo su šeima modelis. Integruoto ugdymo programos planavimas. Integravimo nauda vaikams, šeimoms, auklėtojoms ir bendruomenei. Programos "Gera pradžia" tęstinumas. Išvados.

Ištrauka

Gera pradžia" – tai unikali programa trejų – šešerių metų vaikams ir jų šeimoms. Programoje darniai siejasi tyrimais pagrįstas ikimokyklinis ugdymas bei tvirtas pasiryžimas dirbti su šeimomis ir bendruomene, kad būtų individualizuotas kiekvieno vaiko išmokimo būdas. Šios programos bendri bruožai:
1. kiekvieno vaiko išmokimo būdo individualizavimas;
2. planinga veikla ir išmokti rinktis padedantys veiklos centrai;
3. šeimos dalyvavimas.
Ši programa grindžiama įsitikinimu, kad vaikai geriausiai vystosi, kai patys renkasi patirties kaupimo būdą, o juos tyrinėti ir būti kūrybingiems skatina aplinka.
Analizuojant šią temą atsižvelgta į metodo, integracijos, ugdymo turinio apibūdinimą, programos ,,Gera pradžia" filosofiją bei konceptualias idėjas, principus, tikslus, raidos gaires, integruoto ugdymo planavimą ir t.t.
Taigi kaip matome šios programos pagrindinis tikslas – diegti aktyvaus pilietiškumo sampratą, pradedant nuo jauniausių visuomenės narių ir pirmąkart įtraukti šeimas į aktyvų vaikų ugdymą.


Anksčiau ikimokyklinio ugdymo pedagogus tenkino unifikuota, visiems bendra ikimokyklinio ugdymo programa orientuota tik į pedagogą ir įsprausta į griežtus akademinio ugdymo rėmus.
Lietuvoje vykstanti švietimo reforma leido pasirinkti pedagogui tinkamiausią ugdymo metodą.
Ugdymo sistemų principai ir tikslai tie patys ugdyti pilnavertes savimi pasitikinčias asmenybes.
Pedagogo ir ugdytinio sąveika – tai nuolatinis kintantis procesas, veikiamas įvairių aplinkos faktorių. Svarbu pritaikyti aplinką ir organizuoti veiklą(žaidimą, veiklą kampeliuose ir t.t.).
Ugdymo turinys – tai asmenybę kuriantis žmonių bendravimas sąveikaujant su aplinka bei žmonijos kultūros vertybėmis. Jis turi vieną požymį, tai yra kelti, auginti, kad didėtų, plėtotųsi, vystytųsi, bręstų pats ugdymas. Pats ugdymas kaip sąveika apima daugybę sričių tai ir auginimą, ir švietimą, ir mokymą, ir lavinimą, ir t.t.
Nagrinėjant ugdymo turinio integracijos galimybes taikant ,,Geros pradžios" metodą privalome išsiaiškinti kokios gali būti ir yra integracijos galimybės. Integracija – tai atnaujinimas, atstatymas. Bendriausia prasme tai dalių elementų jungimas arba jungimasis į visumą. Pagrindiniai uždaviniai švietimo organizacijoms siekiant ugdyti visuminę asmenybę bei organiškai vieningą visuomenę:
1. Apimti jaunąją kartą jos struktūrinėje prigimtyje ir ugdyti kai pilnutinę visybę;
2. Jungti ugdymo veiksnius ir principus į tokią pat struktūringą ugdymo visybę;
3. Organizuoti visą ugdymą, tiek metodines formas, tiek ir lobių turinių atžvilgiu į tokią pat vieningą struktūrą.
Toks jungimasis besiskaidančių bei atskirų dalių ir reikšmių veiksmas ir yra integracija. Jos ugdymo būdais, galimybėmis gali būti kompleksinis ugdymas, sociokultūrinė integracija, integracija kultūros pagrindu ir individuali – unikali integracija. Pagrindinis programos ,,Gera pradžia" integravimo būdas tai jungimas įprastai besivystančių vaikų su neįgaliais. Metodas – tai sistema veiksmų būdų tikslui pasiekti. Mokslo metodai: stebėjimas, eksperimentas ir kt. Pedagogikoje: mokymo ir auklėjimo metodai. Visais atvejais naudojamasi įvairiomis priemonėmis ir veiksmais pasirinktam tikslui pasiekti. Taigi metodo struktūrą suprantame kaip: 1)tikslą, 2)priemones tikslui realizuoti, ir 3)veiksmų būdus. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2008-01-07
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis10 puslapių 
Literatūros šaltiniai6
Dydis23.39 KB
Autoriusjurgita
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2004 m
Klasė/kursas2
Mokytojas/DėstytojasE. Šaparnytė
Švietimo institucijaŠiaulių Universitetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Ugdymo turinio integracijos galimybes taikant geros pradzios metoda [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 10 puslapių 
  • Šiaulių Universitetas / 2 Klasė/kursas
  • E. Šaparnytė
  • 2004 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą