Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Mokinių pasiekimų vertinimas
   
   
   
1
naudingas +1 / nenaudingas 0

Mokinių pasiekimų vertinimas

  
 
 
1234567891011121314151617181920
Aprašymas

Įvadas. Mokinių pasiekimų vertinimo teoriniai aspektai. Neformalus vertinimas. Formalus vertinimas. Vertinimo tipai. Vertinimo funkcijos. Mokinių pasiekimų vertinimas reformuotoje mokykloje. Vertinimo problemos. Vertinimo paskirtis šiuolaikinėje mokykloje. Vertinimo pažymiais ypatumai. Šiuolaikinio vertinimo tendencijos. Idiografinis vertinimas. Bloomo taksonomijos taikymas mokykloje. Specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių vertinimas. Išvados.

Ištrauka

Nuo tų laikų, kai buvo parašytas pirmas pažymys, prasidėjo ginčai dėl jų naudojimo (Arends, 1998). Vertinimas – labai svarbi ugdymo proceso dalis. Haltono švietimo taryba (JAV) išskyrė efektyvių mokyklų bruožus, kur vienas jų – dažnas mokinių rezultatų tikrinimas ir vertinimas (Stoll, Fink, 1998).
Jau kelinti metai Lietuvoje vyksta diskusijos apie mokinių mokymosi rezultatų vertinimą. Diskutuoja ne tik pedagogai, bet ir tėvai, švietimo srities specialistai. Diskusijos vyksta radijo ir televizijos laidose, spaudoje. Kalbama apie tai, jog dabartinė vertinimo sistema, keičiantis visai ugdymo sistemai: ugdymo turiniui, mokymo programoms, mokymo metodams ir kt., nebeatlieka savo funkcijų. Vertinamos tik mokinių žinios, konkretūs mokymosi rezultatai, o mokinių pastangas, individualią pažangą labai sunku įvertinti pažymiu. Pažymys dažnai būna ne tik neinformatyvi, bet ir subjektyvi vertinimo išraiška, labai priklausanti nuo mokytojo objektyvumo, nuotaikos, mokinių elgesio, klasės mokymosi lygio ir dar daugelio kitų priežasčių. M. Fullan knygoje "Pokyčių jėgos" (1998) teigia, kad šiomis sudėtingomis, nuolatinių permainų sąlygomis yra labai svarbu sukurti ir atrasti geriausius būdus ne tik mokyti, bet ir įvertinti. Vertinimas turi turėti grįžtamąjį ryšį.
Pradinėse klasėse jau senokai atsisakyta vertinti pažymiais, naudojamas idiografinis vertinimas, tačiau ir čia mokytojai, mokiniai ir jų tėvai, susiduria su įvairiomis problemomis: kai kuriose mokyklose pažymius pakeitė raidės, buvo naudojami netgi įvairūs simboliai, piešiniai, kitose – išsamūs mokinio pasiekimų aprašai, recenzijos. Ir vieni, ir kiti dažnai nėra tinkamai naudojami, nėra gerai suprantami nei mokiniams, nei jų tėvams. Mokytojai ne visada išsamiai išaiškina tėvams ir vaikams ženklų prasmę, tėvai nemoka susieti ženklo su vaiko pasiekimais, vaikams sunku adekvačiai įvertinti savo pažangą. Mokinių pasiekimų aprašai, manau, yra informatyvi priemonė, tačiau reikalaujanti iš mokytojo daug laiko sąnaudų, ne visi tėvai turi laiko studijuoti išsamius aprašus. Didelė klaida daroma, jei aprašomi tik pasiekimai, nenurodant mokymosi sunkumų, neįsisavintų temų ir pan. Tėvai galvoja, jog vaikui gerai sekasi mokykloje, jo pasiekimai geri ir po kurio laiko, įvardinus mokymosi sunkumus, tėvai nenori jų pripažinti.
Problematiškas ir specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių vertinimas. Nors šių mokinių integracija į bendrojo lavinimo mokyklas prasidėjo prieš gerą dešimtmetį, tačiau dar ir dabar pasitaiko atvejų, kai mokinys ugdomas pagal dalyko adaptuotą, jam individualiai sudarytą programą, o mokytojas jo žinias ir pasiekimus vertina pagal vertinimo kriterijus, standartus taikomus visiems mokiniams. Specialiųjų ugdymosi poreikių turinčiam mokiniui jis rašo teigiamus pažymius tik todėl, jog negali vertinti neigiamai (reikės perrašyti programą, jei mokinys nesugeba jos įsisavinti), tačiau visiškai neatsižvelgia ir nefiksuoja mokinio individualios pažangos. Žinoma, mokinio, turinčio mokymosi sunkumų, pažanga dažnai būna labai menka lyginant su kitais klasės mokiniais, tačiau juk taip lygindami sužlugdysime to mokinio mokymosi motyvaciją, norą mokytis ir apskritai eiti į mokyklą. Todėl labai svarbu tinkamai parinkti vertinimo metodiką, stilių, atsižvelgiant ne tik į mokomąjį dalyką, mokymo turinį, bet ir į mokinių amžių, jų psichines savybes.
Šio darbo tikslas – nagrinėjant literatūrą išsiaiškinti vertinimo paskirtį, jo būdus ir ypatumus bei problemas reformuotoje mokykloje. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2008-02-13
DalykasPedagogikos kursinis darbas
KategorijaPedagogika
TipasKursiniai darbai
Apimtis19 puslapių 
Literatūros šaltiniai26 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis28.24 KB
AutoriusDiana
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2003 m
Klasė/kursas2
Švietimo institucijaVytauto Didžiojo Universitetas
FakultetasSocialinių mokslų fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Mokiniu pasiekimu vertinimas [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Kursiniai darbai
  • 19 puslapių 
  • Vytauto Didžiojo Universitetas / 2 Klasė/kursas
  • 2003 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
+1
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą