Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Kaip aš suvokiu idealaus mokytojo modelį
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Kaip aš suvokiu idealaus mokytojo modelį

  
 
 
1234567
Aprašymas

Kaip aš suvokiu idealaus mokytojo modelį? Sąvokos. Idealus mokytojo asmenybės modelis. Teigiami bruožai. Mokytojui svarbiausia.

Ištrauka

Kaip aš suvokiu idealaus mokytojo modelį? Visų pirmiausiai tai aš manau, jog idealaus mokytojo modelio tiesiog nėra. Vieniems galbūt idealus tas mokytojas, kuris rašo gerus pažymius, kitiems galbūt tas, kuris gerai pateikia dėstomą dalyką, sugeba mokiniams paaiškinti, tretiems- gilios dvasios mokytojas, nes dažnai mokiniai intuityviai, labai giliai jaučia mokytojo dorovines nuostatas, jo asmenybės vertės jėgą, gėrisi ir tiki mylimo mokytojo žodžiais, o tai žadina mokinių troškimą sekti mokytoją, perimti jo patirtį. Taip natūraliai asmenybė formuoja kitą asmenybę. Visuomenė galvodama apie jaunosios kartos ugdymą visada pirmiausiai kreipė dėmesį į mokytoją. Senovėje buvo sakoma, kad laiminga ta tauta, kurios geriausi vaikai tampa mokytojais. Yra teigiama, kad mokyklos vertė prilygsta mokytojo vertei. Aš manau, kad tikras mokytojas daugiau pasiekia dėl to kas jis toks yra, negu dirba dėlto, ką jis žino, nes tik asmenybė gali veikti asmenybės formavimąsi ir brandą, tik charakteris gali suformuoti kitą charakterį.
Argi tam, kad išugdyti padorų žmogų reikalingi pinigai? Visų pirmiausia reikalingi mokytojai, kurie kasdien savo pavyzdžiu mokytų gyventi. Mokytojas -tai ne tik tas, kuris moko mokykloje. Kiekvienas žmogus turėtų tapti mokytoju, nes vaikai labai pastabūs. Jie fiksuoja visų aplinkinių elgesį. Mano manymu mokytojas turėtų būti vyresnysis draugas ir patarėjas, galintis nurodyti trumpiausią kelią į sėkmę, nes dažnai patys besimokantys neatranda savęs. Mokytojas padės atskleisti vaiko gabumus, leis teisingai išugdyti ir įvertinti būsimą darbuotoją. Jis mokys ne prievarta, o šypsena. Mokymosi procesas turi tapti pačiu maloniausiu užsiėmimu. Mokytojas kaip draugas turėtų padėti pasirinkti kryptį. Jokia prievarta negali būti naudojama mokykloje. Tik įtikinimas pavyzdžiais gali padėti neprarasti noro žinoti ir mokytis. Daugiau bandymų, daugiau pokalbių, kuries leis džiaugsmingai panaudoti savo jėgas.
Mažieji myli "vyresniųjų" darbus, todėl turėtų būti bendradarbiavimas tarp įvairaus amžiaus mokinių. Darbas "kaip suaugęs" paskatinamas.
Tautos švietimas turėtų prasidėti nuo pradinio vaikų mokymo ir kaip galima ankstesnio amžiaus. Kuo anksčiau, tuo geriau. Patikėkite, smegenų pervargimas galimas tik nuo nejudrumo. Kiekviena motina prisiartinusi prie vaiko lopšio pasakys pirmą mokymo formulę - "tu viską gali". Suvokimas "viską galiu" - ne pasigyrimas, o tik galimybių suvokimas. Net tai kas kenkia, neturėtų būti draudžiama. Daug geriau nukreipti dėmesį į kažką naudingesnio ir patrauklesnio. Toks auklėjimas bus geriausias, jis trauks prie gėrio. Reikėtų atsiminti, kad tikrasis mokslas visada kviečia ir traukia. Mokyklas reikia įrengti taip, kad jos gyvenime skleistų grožį. Kiekvienas dėstomas dalykas gali būti pateikiamas su meile. Kiekvienas daiktas turi skleisti laimingą gyvenimą.

Klaidinga manyti, kad mokytis reikia tik vaikystėje. Šis procesas turėtų tęstis visą gyvenimą. Po mokyklos baigimo žmonės paprastai nustoja mokytis arba įgyja žinias tik labai siauroje srityje, ištraukdami mažytį specialybės siūlelį. Vietoj to, kad nuaustų ištisą žinių tinklą. Žinojimas - tai visapusiškas išsimokslinimas ir visų įmanomų galimybių įsisavinimas. Svajonė prieiti kalnų slėnį, kur įmanoma praplėsti žinias, ves į tikslą. Būtina prisiminti, kad žinių papildymas vyktų be pertrūkių. Svarbiausia, išsaugokite siekį, kuris valdo visas pažinimo sistemas. Siekis - tai raktas nuo pilies. Gyvenimo tikslu turi tapti noras suvokti savo paskirtį Žemėje, pažinti kosminius dėsnius ir evoliucijos eigą. Juk žmogus pradeda gerti alkoholį, vartoti narkotikus, vogti, meluoti, keršyti, kai nebemato tikslo gyventi, kai praranda gyvenimo džiaugsmą ir užmiršta amžinąsias vertybes. Šie patarimai turėtų pasiekti mokyklą, kad vaikai žinotų apie draugus, pasišventusius Pasaulio Bendruomenei.
Mokyklos turi tapti pilno suvokimo tvirtovėmis. Kiekviena mokykla, pradedant pradine, turi būti gyva grandimi viso gyvenimo mokymo sistemos grandinėje, iki pačios aukščiausios. Reikėtų kurti vietas, kur suaugę žmonės galėtų plėsti savo akiratį. Žinios turi būti papildomos visą gyvenimą. Būtina išmokyti pritaikyti žinias gyvenime, remiantis istorija ir filosofija. Mąstymo menas turi būti išvystytas kiekviename žmoguje. Tik tada jis suvoks tobulėjimo džiaugsmą ir išmoks išnaudoti laisvalaikį.
Kiekviena mokykla turi tapti tikru lavinimosi susivienijimu. Mokyklose turėtų būti įsteigti muziejai, kurių kūrime galėtų dalyvauti patys mokiniai. Turėtų būti sudaryta galimybė kurti. Be grožio suvokimo neįmanomas švietimas. Savybės visiškai netinkančios bendruomenėje -nemokšiškumas, baimė, veidmainystė, savanaudiškumas, melas, savininkiškumas, girtuokliavimas, rūkymas ir piktžodžiavimas- turi palikti visuomenę. Atsisakymas šių savybių baisus tik prisidengusiam turtu miesčioniui. Kol sąmonė nepriima bendruomenės, kiekviena smulkmena atrodo neįveikiama. Neleiskite suakmenėti širdžiai, nes po to seks proto suakmenėjimas. Pradžioje nemeluokite ir nebijokite kasdien mokytis. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2008-02-18
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis6 puslapiai 
Literatūros šaltiniai5
Dydis10.3 KB
Autoriusvaida
Viso autoriaus darbų3 darbai
Metai2005 m
Klasė/kursas2
Mokytojas/DėstytojasKšenavičienė
Failo pavadinimasMicrosoft Word Kaip as suvokiu idealaus mokytojo modeli [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 6 puslapiai 
  • 2 Klasė/kursas
  • Kšenavičienė
  • 2005 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą