Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Formalus ir neformalus meninis ugdymas
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Formalus ir neformalus meninis ugdymas

  
 
 
1234567891011
Aprašymas

Įvadas. Meninio ugdymo aktualumas. Formalusis ir neformalusis meninis ugdymas. Formalusis ir neformalusis meninis ugdymas kituose dalykuose. Meninis ugdymas pradinėje mokykloje. Meninis ugdymas pagrindinėje mokykloje. Išvados.

Ištrauka

Ugdant harmoningą asmenybę yra didelė meninio auklėjimo reikšmė. Jis diegia meilę grožiui, žadina saviraiškos ir kūrybos poreikį, skatina bei ugdo individuolumą ir kūrybines galias (A. Gaižutis "Vaikystė ir grožis", 1988).
Meninė kūryba yra kiekvieno kultūringo žmogaus natūralus poreikis, skatinantis asmens kūrybinių galių sklaidą(http://gimtasiszodis.w3.lt/projekt_01.htm). Mokykloje yra vykdomas formalusis ir neformalusis meninis ugdymas. Formaliojo ugdymo programos – tai formalizuotos švietimo programos, kurių turiniu, perteikimo būdais ir metodika siekiama numatyto rezultato. Neformaliojo švietimo paskirtis – tenkinti mokinių pažinimo, lavinimosi ir saviraiškos poreikius (http://www.src.kaunas.lm.lt/ugdymas_neformalus.htm). Ikimokyklinėje įstaigoje, mokykloje ugdomas ne menininkas profesionalas, o plataus akiračio įvairiapusiškai išsilavinęs žmogus, gebėsiantis save realizuoti kūrybinėje veikloje. Todėl remiantis spontaniška vaikų kūryba, intuityviu pasaulio ir meno kūrinių grožio suvokimu ir išgyvenimu, reikia padėti vaikams žaidimų, tyrimų forma susipažinti su pagrindinėmis meno formų raiškos priemonėmis.( http://gimtasiszodis.w3.lt/projekt_01.htm).

Šiuolaikiniai vaikai vis daugiau laiko praleidžia prie kompiuterio ekrano, todėl svarbu parengti tokias ugdymo programas, kuriose būtų skatinamas ir plėtojamas žmogiškasis bendravimas, kad meninis ugdymas atliktų savo tiesioginę privalomąją misiją – neutralizuojančią suabsoliutinto racionaliojo prado poveikį. Tam būtina viena svarbi prielaida: mokinys ir mokytojas į meno kūrinį privalėtų žvelgti ne kaip į akademinės analizės objektą, kurį reikia suvokti arba išreikšti, o su kuriuo būtina bendrauti, kaip su subjektu, kuris… jaučia ir mąsto, su kuriuo galima sąveikauti. Moksleivių meninio ugdymo optimizavimo problema ir jos aktualumas – akivaizdūs.Belieka ieškoti būdų, kaip tai išspręsti.
Taigi, pedagogams tenka uždaviai:
• Ieškoti optimalių, nūdienos laikmetį atitinkančiu sąveikos su menu metodų, tobulinti trsdicinį ugdymo turinį, priemones, repertuarą.
• Įgyvendinti vertybinę nuostatą – "Per Grožį – į Gėrį ir Tiesą", drauge formuojant dorinį imunitetą blogiui
• Efektyvinti suvokėjo bendravimo su menu procesą, apimantį įvairias meno švietimo grandis bei savišvietą ir orientuotą pedagoginiam poveikiui moksleivių asmenybei didinti
• Nustatyti moksleivių meninio ugdymo turinio, strategijos ir taktikos prioritetus (A. Piličiauskas "Meninis moksleivių ugdymas: grupinio darbo ir projektų metodai taikant kompiuterines technologijas", 2003). ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2008-03-03
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis8 puslapiai 
Literatūros šaltiniai7 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis12.66 KB
Autoriusjuste
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2007 m
Klasė/kursas2
Mokytojas/DėstytojasLekt. R. Gaučaitė
Švietimo institucijaŠiaulių Universitetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Formalus ir neformalus meninis ugdymas [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 8 puslapiai 
  • Šiaulių Universitetas / 2 Klasė/kursas
  • Lekt. R. Gaučaitė
  • 2007 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą