Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Pedagogikos ryšys su kitais mokslais (2)
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Pedagogikos ryšys su kitais mokslais (2)

  
 
 
1234567891011
Aprašymas

Įvadas. Pedagogikos mokslo ryšio su kitais mokslais esmė. Pedagogikos mokslo ryšiai su kitais socialiniais mokslais. Pedagogika ir psichologija, jų sąveikos problemos. Ryšys su biomedicinos ir technologijos mokslais. Išvados.

Ištrauka

Pedagogika – pirminė reikšmė: gr. Paidagogike [techne] – auklėjimo menas (G. Butkienė). Kitų šaltinių teigimu, kad žodis pedagogika yra kilęs iš dviejų graikų kalbos žodžių: pais – vaikas, ago, again – vesti, valdyti, auklėti (paidagogos – vaikų vedžiotojas, paidagogeion - mokykla).
Pats terminas "pedagogika" pradėtas vartoti XVII a. pradžioje. Anglų filosofas F. Bekonas 1623 m. pateikė mokslų klasifikaciją, kurioje minėjo ir pedagogiką, suprasdamas ją kaip vadovavimą skaitymui. Pedagogiką kaip mokslą įtvirtino čekų pedagogas A. J. Kaminskis (1592-1670), nors jį vadino didaktika. (V. Rajeckas)
Pedagogika – tai visų pirma mokslas, teorija. Visuotinai pripažįstama, jog mokslas – susistemintų žinių apie gamtą, visuomenę ir mąstymą, sukauptų visuomeniniame istoriniame procese, visuma. Tokių žinių apie visuomenę bei žmogų dalis yra pedagogika – žmogaus ugdymo mokslas, kuriame apibendrinta ugdymo patirtis. S. Šalkauskis taip apibūdina pedagogiką: "Pedagogikos mokslas yra ne kas kita, kaip visos žmonijos patirtis, sutvarkyta, apibendrinta, paaiškinta, padauginta, moksliškosiomis išvadomis ir suvesta į sistemą". (V. Rajeckas)
Pedagogika – žmogaus ugdymo mokslas. Jo problematiką sudaro:
• vaiko, jaunuolio, t. y. ugdymo subjekto, fizinio ir dvasinio vystymosi poreikių ir galimybių priimti ugdomąją veikmę pažinimas;
• kultūrinis žmonijos palikimas, kurį turi įsisavinti ugdytiniai (ugdymo turinys);
• ugdymo tikslai, uždaviniai, priemonės, būdai, metodai ir formos, kuriais galima efektyviai plėtoti individualybės fizines ir dvasines jėgas; atskirų individų ir jų grupių veiklos organizavimas ugdymo tikslams ir uždaviniams įgyvendinti ir jo planavimas;
• ugdymo veikėjų ypatumai, būtini ugdymo darbai ir veikėjų sąveika su ugdytiniais; ugdymo institucijų veiklos organizavimas. (L. Jovaiša)
Pedagogika – auklėjimo menas, kryptingo ir sistemingo žmogaus auklėjimo (ugdymo) mokslas, tiriantis auklėjimo tikslus, uždavinius ir dėsningumus, mokymo turinį, procesą, principus, metodus.(J. Leonavičius)
Pedagoginis objektas – tai, ką tiria pedagogikos mokslas. Šiuo metu vyrauja du požiūriai į pedagogikos objektą. Juo laikoma: augančioji karta ir žmogus.
Šiame darbe bus plačiau apžvelgiama:
• Pedagogikos mokslo ryšio su kitais mokslais esmė;
• Pedagogikos mokslo ryšiai su kitais socialiniais mokslais;
• Pedagogika ir psichologija, jų sąveikos problemos;
• Ryšys su biomedicinos ir technologijos mokslais.


Žmogų, jo ugdymą tyrinėja daugelis mokslų, nors, kiekvienas tai daro skirtingu požiūriu. Todėl pedagogika, spręsdama jaunosios kartos ugdymo klausimus, neišvengiamai remiasi kitų mokslų duomenimis, o taip pat ir kituose moksluose naudojamais mokslinio tyrimo metodais. Taip ji siekia su kitais mokslais kompleksiškai nagrinėti ir spęsti asmenybės ugdymo klausimus. Todėl galima tvirtinti, jog pedagogika, remdamasi kitų mokslų duomenimis, plėtojasi stiprėja ir tobulėja – taip tuo pačiu ji siekia kuo efektyviau padėti ugdymo praktikai, visų pirma mokyklai, jos veiklos tobulinimui.
Spręsdama ugdymo tikslų, pilnutinės asmenybės ugdymo problema, pedagogika visų pirma remiasi filosofija, o taip pat istorijos, ekonomijos, sociologijos, etikos, estetikos mokslų duomenimis. Tačiau tais mokslais neatsiribojama. Nagrinėjama mokymo ir auklėjimo metodų, jų efektyvaus taikymo, mokymo ir auklėjimo klausimus, ji naudojasi psichologijos, fiziologijos, aukštosios nervinės veiklos, žmogaus anatomijos, kibernetikos duomenimis. Numatydama mokslo turinį, ji remiasi daugelio mokslų šakų medžiaga – kitaip neįmanoma sudaryti mokymo programų, parašyti vadovėlių, mokymo priemonių. Tiesa, parengti mokymo turinį, ypač įvairią mokymuisi medžiagą, ypač sudėtinga: atrinkti svarbiausius atitinkamos mokslo šakos duomenis ir pateikti tai mokiniams suprantamai bei įdomiai, atsižvelgiant į jų amžių bei galimybes, reikalinga tieks aukšta dalykinė, tiek ir pedagoginė kompetencija (V. Rajeckas. Pedagogika – ugdymo mokslas ir menas).
Šiuo metu mūsų visuomenei yra iškilę įvairių problemų, susijusių su doriniu žmonių sąžinės ugdymu: klesti alkoholizmas, narkomanija, prostitucija, papirkinėjimai bei kitos bėdos. Kai kam atrodo, kad sustiprinus teisėsaugą ar pagerinus šalies ekonomiką, šių dorinių problemų sumažės. Tačiau tai tik iliuzija. Pamiršome esminę grėsmingai augančio blogio priežastį – žemą žmonių dorinės sąžinės lygį. Šias problemas atskleidžia pedagogikos mokslas, o švietimas turėtų jas įveikti. Kaip darnos tarp jų pavyzdys buvo prieškario Lietuvos švietimas, davęs puikių rezultatų auklėjant jaunąją kartą. S. Šalkauskio, A. Maceinos, J. Laužiko, Vydūno ar net J. Komenskio idėjos tinka ir šių dienų moderniam švietimui, nes yra pedagogikos klasika. Ji negali pasenti, "išeiti iš mados". ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2008-03-03
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis10 puslapių 
Literatūros šaltiniai12
Dydis26.91 KB
Autoriusagne
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2007 m
Klasė/kursas1
Švietimo institucijaMarijampolės kolegija
Failo pavadinimasMicrosoft Word Pedagogikos rysys su kitais mokslais (2) [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 10 puslapių 
  • Marijampolės kolegija / 1 Klasė/kursas
  • 2007 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą