Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Socialinio darbo metodų taikymas, dirbant su probleminėmis šeimomis Švenčionių antrojoje vidurinėje mokykloje
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Socialinio darbo metodų taikymas, dirbant su probleminėmis šeimomis Švenčionių antrojoje vidurinėje mokykloje

  
 
 
12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940414243444546474849
Aprašymas

Įvadas. Pagrindinės sąvokos ir terminai. Šeimos, kaip pirmosios vaiko ugdymo institucijos, teorinė apžvalga. Šeimos samprata. Šeimos funkcijos. Probleminės šeimos teorinė apžvalga. Tėvų globos netekties priežastys. Probleminės šeimos vaikams būdingi bruožai. Socialinio darbo metodų taikymas, dirbant su probleminėmis šeimomis. Socialinio darbuotojo veikla, taikant socialinio darbo metodus Švenčionių antrojoje vidurinėje mokykloje. Individualus darbas. Socialinis darbas grupėje, komandinio darbo svarba. Socialinis darbas bendruomenėje. Socialinio darbo metodų taikymo galimybes, dirbant su probleminėmis šeimomis Švenčionių antrojoje vidurinėje mokykloje. Tyrimo charakteristika. Tyrimo rezultatų analizė. Išvados. Priedai (5).

Ištrauka

Lietuvos Respublikos Konstitucijoje teigiama, jog ,, Šeima yra visuomenės ir valstybės pagrindas. Valstybė globoja šeimą, motinystę, tėvystę ir vaikystę".
Kaip teigia I. Vaitkevičius (1999), šeimoje – žmogaus pradžia ir pabaiga. Čia žmogus patenkina visus pagrindinius savo poreikius, brandina visus pagrindinius savo poreikius, brandina ir realizuoja svarbiausius savo sumanymus ir planus.
Šeima – visuomenės ląstelė (maža socialinė grupė), svarbiausia asmeninės buities organizavimo forma, pagrįsta santuoka ar giminystės ryšiais, t.y. santykiai tarp vyro ir žmonos, tėvų ir vaikų, brolių ir seserų bei kitų giminaičių, kurie gyvena drauge ir tvarko bendrą ūkį (Filosofijos žodynas, 1975, p.417).
Lietuvoje pastaruoju metu vykstančios permainos, naujos socialinės ekonominės sąlygos, realus ir potencialus nedarbas, smunkantis gyvenimo lygis labiausiai atsispindi šeimoje, auginančioje bręstančius vaikus. Gausėja skurstančių šeimų, kurios savo jėgomis negali įveikti susidariusių sunkumų. Darbo autorę domina, koks turi būti socialinis darbas, taikant įvairius problemų sprendimo metodus.
Darbo tiriamasis objektas – socialinio darbo metodų taikymas, dirbant su probleminėmis šeimomis.
Baigiamojo darbo tikslas – išanalizuoti socialinio darbo metodų taikymą mokykloje, dirbant su probleminėmis šeimomis.
Norint pasiekti baigiamojo darbo tikslą, keliami tokie uždaviniai:
1. Pateikti šeimos sampratą, jos įtaką vaiko socializacijai.
3. Pateikti priežastis, dėl kurių šeima tampa probleminė.
3. Išnagrinėti socialinio darbo metodus, taikomus dirbant su probleminėmis šeimomis.
4. Atlikti tyrimą, kuris leistų įvertinti socialinio darbo metodų taikymo galimybes, dirbant su probleminėmis šeimomis Švenčionių antrojoje vidurinėje mokykloje.
Darbo metodai:
Metodinės bei mokslinės literatūros analizė atlikta, siekiant apibrėžti šeimos sampratą, nurodant būdingus probleminės šeimos bruožus, atskleisti socialinio darbo metodų taikymo galimybes.
Dokumentų analizė atlikta, siekiant geriau pažinti problemines šeimas, jų atžvilgiu vykdomą institucijų veiklą, išsiaiškinti socialinio darbo metodų taikymo mokykloje efektyvumą.
Anketinė apklausa atlikta, siekiant sužinoti pedagogų požiūrį ir jų norą padėti spręsti iškilusias moksleivių socialines problemas, taikant pripažintus bei naujus socialinio darbo metodus, dirbant su probleminėmis šeimomis bendrojo lavinimo mokykloje.
Tyrimo charakteristika: siekiant išanalizuoti socialinio darbo metodų taikymo galimybes, dirbant su probleminėmis šeimomis, buvo atliekamas tyrimas. Tyrimui buvo paruošta ir naudojama anketa, skirta Švenčionių antrosios vidurinės mokyklos pedagogams, kurią sudaro 18 klausimų. Buvo apklausti 27 pedagogai, kurie savo darbe taiko socialinio darbo metodus.
Tyrimo objektas: socialinio darbo metodų taikymas, dirbant su probleminėmis šeimomis Švenčionių antrojoje vidurinėje mokykloje.
Tyrimo tikslas: išanalizuoti pedagogų požiūrį į socialinio darbo metodų taikymo galimybes, Švenčionių antrojoje vidurinėje mokykloje, dirbant su probleminėmis šeimomis.
Tyrimo uždaviniai:
1. analizuoti respondentų nuomonę apie probleminę šeimą;
2. analizuoti respondentų nuomonę apie pagalbos formas probleminėms šeimoms;
3. pateikti socialinių darbo metodų privalumus bei trūkumus.
Darbo autorė siekia pademonstruoti šias kompetencijas:
1. Socialinių problemų nustatymas ir socialinių poreikių nustatymas- prognozuoti socialines problemas.
2. Socialinės paramos planavimas - sudaryti paramos programą.
3. Konkrečios socialinės paramos teikimas - teikti socialines paslaugas.
4. Socialinės paramos proceso analizė ir rezultatų vertinimas - analizuoti ir sisteminti suteiktos paramos rezultatus.
5. Socialinės paramos teikimo koordinavimas - organizuoti ir plėtoti institucijos veiklą.
6. Profesinės kompetencijos tobulinimas - taikyti naujoves savo profesinėje veikloje.
7. Socialinių paslaugų organizavimas - sukurti organizacines prielaidas, leidžiančias individui ir jų grupėms efektyviai siekti užsibrėžtų tikslų.
Darbo struktūra: Šį darbą sudaro įvadas (7 psl.), 4 skyriai, 9 pagrindinės sąvokos, teorinė dalis (21 psl.), tiriamoji dalis (9 psl.), išvados, priedai, paveikslai bei literatūros sąrašas. Darbo apimtis 42 psl. be priedų. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2008-03-05
DalykasPedagogikos diplominis darbas
KategorijaPedagogika
TipasDiplominiai darbai
Apimtis46 puslapiai 
Literatūros šaltiniai29 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis143.93 KB
Autoriuseva
Viso autoriaus darbų16 darbų
Metai2004 m
Klasė/kursas4
Mokytojas/DėstytojasElona Berniūnienė
Švietimo institucijaUtenos kolegija
FakultetasSveikatos priežiūros ir socialinės rūpybos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Socialinio darbo metodu taikymas dirbant su probleminemis seimomis Svencioniu antrojoje vidurineje mokykloje [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

  • 2013-01-02 IP: 86.62.140.217
    Dovile sako

    Nuostabus darbas

  • 2013-01-02 IP: 86.62.140.217
    Dovile sako

    Nuostabus darbas

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Diplominiai darbai
  • 46 puslapiai 
  • Utenos kolegija / 4 Klasė/kursas
  • Elona Berniūnienė
  • 2004 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą