Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Bendravimas ir bendradarbiavimas ugdymo procese
   
   
   
1
naudingas +1 / nenaudingas 0

Bendravimas ir bendradarbiavimas ugdymo procese

  
 
 
1234567891011
Aprašymas

Įvadas. Mokytojo ir mokinio bendravimo ir bendradarbiavimo reikšmė ugdymo procesui paauglystėje. Netinkamas mokytojo ir mokinio bendravimas ir bendradarbiavimas. Tinkamas mokytojo ir mokinio bendravimas ir bendradarbiavimas. Išvados.

Ištrauka

Bendravimas yra laukas, kuriame bręsta asmenybė, dorovinis pasaulis, sukuriamos vertybinės orientacijos ir nuostatos. Bendraujant susiformuoja visi žmogaus doroviniai bruožai: dorovinė sąmonė ir savimonė, doroviniai jausmai ir emocijos, charakterio savybės, įpročiai, elgesio stereotipai. Žmonės patys perima tų, su kuriais jie nuolat bendrauja, ne tik išorę, manieras ir ydas, bet ir jų dorybes, ir netgi gyvenimo būdą.
Mokytojai nuolat kelia sau uždavinį, kaip išugdyti mokinių gebėjimą komunikuoti, rasti, tvarkyti ir perduoti informaciją, bendrauti ir bendradarbiauti, konstruktyviai spręsti nesutarimus ir konfliktus. Bendrųjų asmens gebėjimų ugdymas apima visą ugdymo turinį ir procesą, mokyklos bendruomenės gyvenimą ir veiklą.

Pirmiausia reikėtų išsiaiškinti, kodėl bendravimas ir bendradarbiavimas tarp mokytojo ir mokinių yra tokie svarbūs.
Pedagogikoje mokytojo ir mokinio bendravimas ir bendradarbiavimas yra priskiriami prie vienų svarbiausių ugdymo aspektų. Situacijose, kai mokytojas suvokia mokinį ne kaip partnerį, o kaip poveikio objektą, slypi konflikto užuomazgos ir būsimi paauglio sunkumai mokykloje. Būtent dėl to bendradarbiavimas tarp mokytojo ir mokinio yra labai svarbus. Nereikia pamiršti ir to, kad paauglystė - tai autonomijos ir nepriklausomybės, savarankiškumo siekimas, todėl mokytojas jau neturi būti mokiniui vien vadovu; jis turi gristi savo santykius su paaugliu būtent bendradarbiavimu, kai mokinys yra laikomas lygiaverčiu partneriu ir jaučia, kad yra gerbiama jo nuomonė, požiūriai, idealai, siekiai ir interesai. Bendradarbiaudamas, o ne vadovaudamas mokiniui, pedagogas padeda jam sėkmingiau įveikti paauglystės krizę.
Jau J. Laužikas rašė, kad auklėjamasis procesas tai toks ugdomasis veiksmas, kuriuo jaunoji karta per tiesioginį santykiavimą su suaugusiais daroma tokia, kaip siekiama, ir tuo įtraukiama į esamąjį kultūrinį visuomenės gyvenimą vystant jaunosios kartos prigimtines pajėgas ir teikiant reikalingų vertybinių, socialinių bei dorovinių įpročių ir gyvenimiškų sugebėjimų. Tai tik dar kartą įrodo, koks svarbus yra bendradarbiavimas su mokiniu, kai mokytojas gauna atgalinį ryšį ir tada gali spręsti apie ugdomojo proceso kokybę.
Bendravimas ugdyme taip pat labai svarbus. Žmogaus socialinė buitis - tai visuomeninė buitis. Veiklos rūšys yra įvairios (tai darbas, mokymasis) ir bendravimas yra viena iš veiklos rūšių. Tai labai svarbi veikla, viena iš pagrindinių veiklų. Bendravimas būna žodinis ir nežodinis; tiesioginis (kai bendrauja žmogus su žmogumi) ir netiesioginis (kai yra tarpininkas, pvz., knyga, dėka kuriuos mes netiesiogiai bendraujame su jos autoriumi). Bendraujant yra kaupiama patirtis, kuri po to yra plečiama, tobulinama. Bendravimas - tai taip pat apsikeitimas informacija, žiniomis. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2008-04-04
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis10 puslapių 
Literatūros šaltiniai7
Dydis15.73 KB
AutoriusLina
Viso autoriaus darbų4 darbai
Metai2008 m
Klasė/kursas3
Mokytojas/DėstytojasKavolius
Švietimo institucijaKlaipėdos valstybinė kolegija
Failo pavadinimasMicrosoft Word Bendravimas ir bendradarbiavimas ugdymo procese [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 10 puslapių 
  • Klaipėdos valstybinė kolegija / 3 Klasė/kursas
  • Kavolius
  • 2008 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
+1
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą