Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Pedagoginių veiksnių įtaka mokiniui
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Pedagoginių veiksnių įtaka mokiniui

  
 
 
12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940414243444546
Aprašymas

Įvadas. Pedagoginių veiksnių įtaka pradinuko ugdymui. Mokymosi motyvacija. Mokymosi motyvacijos žadinimo būdai ir skatinimas. Vertinimas. Kūrybiškumas. Mokymo metodai. Netradiciniai mokymo metodai. Pagrindinės psichologijos kryptys pamokoje. Bendravimo poreikis. Valdžios poreikis. Palankumo poreikis ir kitokie individo motyvai. Socialinių įgūdžių valdymas. Mokyklos socialinis klimatas. Pedagoginių, socialinių, psichologinių veiksnių įtakos tyrimas pradinuko ugdymui. Išvados. Išnašos. Darbas iliustruotas diagramomis.

Ištrauka

Pasikeitusi ekonominė bei politinė situacija kelia naujus reikalavimus jaunam žmogui, po kelerių metų besirengiančiam tapti aktyviu visuomenės nariu bei kūrėju. Padidėjusi konkurencija, peršami prioritetai materialioms bei hedonistinėms vertybėms dažnai kelia sumaištį tiek mokytojų, tiek jaunuolių vertybinėms sistemoms bei nuostatoms. Auga nauja karta, kurios tikslai ir vertybės gana dažnai yra sunkiai suprantamos bei priimtinos mokytojams bei tėvams, užaugusiems kitos politinės sistemos sąlygomis. Ir mokytojams, ir moksleiviams gabumų ugdymas gali tapti savitikslis – svarbiausia pralenkti kitą ir užimti "geresnę padėtį" visuomenėje.
Kita vertus, vis labiau aiškėja, kad nesuteikus galimybės ugdytis įvairių visuomenės grupių nariams (žemos socialinės padėties, neturtingųjų, neįgaliųjų ir kt.), visuomenė dvasiškai taps skurdesnė, nes neteks didžiosios dalies savo narių, kurie jaustų pasitenkinimą galėdami atskleisti ir pritaikyti savo sugebėjimus, kad ir kokius "ribotus" iš pirmo žvilgsnio. Ar vaiko sugebėjimai atsiskleis, ar liks nepastebėti – iš esmės priklauso nuo trijų dalykų: visuomenės požiūrio, mokyklos įtakos ir tėvų supratimo bei gebėjimo padėti vaikams atrasti ir atskleisti tikruosius savo sugebėjimus.
Motyvacija sąlygoja mokymosi rezultatus, dalyvaudama pasirenkant ir įsisąmoninant konkrečius mokymosi tikslus bei būdus. Pirmųjų klasių vaikai dar nemoka iškelti sau konkrečių mokymosi tikslų. Mokytoja juos išmoko numatyti ir suformuluoti mokymosi tikslus, vadovaujantis prasmingais mokymosi motyvais. Mokinys, suformulavęs ir įsisąmoninęs mokymosi tikslą, savo valios, proto ir jausmų energiją nukreipia konkrečiam veiksmui atlikti. Motyvai sukuria bendrą nusiteikimą mokytis, o nuo tikslų priklauso, kokie bus konkretūs mokymosi veiksmai.

Lietuvoje iki šiol labai trūksta tyrimų, skirtų pradinukų ugdymui remiantis pedagoginiais, psichologiniais ir socialiniais veiksniais. Šis tyrimas yra viena iš galimybių užpildyti minėtą tyrimų stoką ir todėl yra labai aktualus.
Atsižvelgiant į visa tai, numatytas šio darbo tikslas – ištirti 3 – 4 klasių moksleivių ugdymo bendrojo lavinimo mokyklose dabartinę situaciją Lietuvoje;
Tikslui pasiekti iškelti tokie darbo ir empirinio tyrimo uždaviniai:
1. Išanalizuoti mokslinę, pedagoginę, psichologinę literatūrą ir aptarti teorinius tyrimo aspektus.
2. Išskirti esminius vaikų ugdymo ir jo sąlygų ypatumus socialiniame edukaciniame (šalies), instituciniame (mokyklos) ir interpersonaliniame ugdymo realybės lygmenyse, ištiriant esamą vaikų ugdymo situaciją Lietuvos bendrojo lavinimo mokyklose;
3. Palyginti esamą ir pageidaujamą situacijas, atliekant moksleivių, mokytojų ir mokytojų – moksleivių vertinimų lyginimą;
4. Išsiaiškinti itin gabių vaikų ugdymo sąlygas Lietuvoje, ištiriant asmenų, turinčių įtakos ugdymo proceso organizavimui ir jame dalyvaujančių, itin gabių vaikų ugdymo socialines – pedagogines nuostatas;
5. Teikti išvadas ir rekomendacijas.
Tyrimo metodai :
1. Mokslinės literatūros analizė ir apibendrinimas;
2. Dokumentų analizė;
3. Lyginamoji analizė;
4. Statistinė duomenų analizė; ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2008-04-28
DalykasPedagogikos diplominis darbas
KategorijaPedagogika
TipasDiplominiai darbai
Apimtis45 puslapiai 
Literatūros šaltiniai17
Dydis467.19 KB
AutoriusRoze
Viso autoriaus darbų3 darbai
Metai2006 m
Klasė/kursas4
Švietimo institucijaKolpingo kolegija
Failo pavadinimasMicrosoft Word Pedagoginiu veiksniu itaka mokiniui [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą