Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Bendradarbiavimo kompetencijos ugdymo ypatumai pradinėje mokykloje
   
   
   
1
naudingas +1 / nenaudingas 0

Bendradarbiavimo kompetencijos ugdymo ypatumai pradinėje mokykloje

  
 
 
12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940
Aprašymas

Įvadas. Bendradarbiavimo kompetencijos ugdymo pradinėje mokykloje teoriniai aspektai. Mokymosi bendradarbiaujant istorinė raida užsienio šalyse. Bendradarbiavimo ugdymas Lietuvoje. Mokymosi bendradarbiaujant ypatumai pradinėje mokykloje. Bendradarbiaujančių grupių samprata. Grupių mokymo tikslai ir sudarymo principai. Bendradarbiaujančios grupės ypatumai ir sąlygos. Bendradarbiaujančių grupių vertinimai. Mokytojo vaidmuo mokantis bendradarbiaujant. Mokymosi bendradarbiaujant metodai. Tyrimo organizavimas ir rezultatų aptarimas. Išvados. Priedai (3).

Ištrauka

Problemos aktualumas. Tautos išlikimas priklauso nuo to, kaip ji rūpinasi savo jaunąja karta. Akivaizdu, jog tokios mažos tautos, kokia yra mūsų lietuvių tauta, išlikimas tiesiogiai priklauso nuo to, kaip mūsų visuomenė rūpinasi kiekvienu savo atstovu. Kiekvienas vaikas yra ypatingas, nepanašus į kitą, turi savitą pasaulį ir mąstymo potencialą. Labai svarbu tai pripažinti ir padėti plėtoti. Lietuvai išsivadavus iš posovietinio pasaulio svarbiu uždaviniu tapo ugdyti jaunąją kartą, kad ši taptų tautiškumo puoselėtoja, nepasiduotų svetimai įtakai ir kritiškai žvelgtų į susidariusią situaciją. Tam tikslui reikėjo keisti susidariusį požiūrį į vaikų mokymą ir švietimo sistemą apskritai.
Vis reikšmingesnė šiuolaikinėje visuomenėje tampa bendradarbiavimo idėja. Paskutinįjį dešimtmetį pasaulyje stebime įvairių šalių bendradarbiavimo idėjos įgyvendinimą. Asmenybei visuomenėje keliamas pagrindinis tikslas- atrasti savo tapatumą ir įnešti savo indėlį į visuomenės gerovės kūrimą. Tai galima pasiekti tik bendraujant ir bendradarbiaujant su kitais. Jei šiandien vaikai neįgys bendradarbiavimo įgūdžių, ateityje turės vis mažiau galimybių įsijungti į bendruomenės gyvenimą, pritaikyti savo gabumus, suderinti juos su bendrais interesais (Bennett N., 2000).
Lietuvoje prasidėjusi švietimo reforma grindžiama humanistiniais, demokratiniais ir atsinaujinimo principais. Pagrindinis švietimo reformos tikslas- ugdyti asmenį, sugebantį gyventi atviroje visuomenėje, galintį kritiškai mąstyti, savarankiškai veikti, tinkamai spręsti problemas ir atsakyti už savo sprendimus. Siekiama išugdyti laisvą ir savarankišką, kūrybingą asmenybę, gebančią gerbti ir išklausyti kitus (Raižienė S., 2000).
Vienas svarbiausių mokyklos uždavinių turėtų būti bendradarbiavimo kompetencijos ugdymas. Tradicinė mokykla dažnai kritikuojama, nes manoma, kad pernelyg slopina vaiko asmenybę, pasitikėjimą savimi. Kai mokykloje neatsižvelgiama į vaikų poreikius, kyla jų nenoras mokytis, pradedama per žemai save vertinti. Mokykla yra vieta, kurioje vaikas patiria, kad jis yra visuomenės dalis. Čia vyksta intensyvus bendradarbiavimas: mokinių su mokiniais, mokinių su mokytojais. Tie santykiai dalinai nulemia mokymosi sėkmę. Todėl mokykla turėtų skatinti bendravimą, pagrįstą bendradarbiavimu.
Bendradarbiavimo kompetencijos ugdymo rezultatai brandina žmogaus asmenybę ir palieka gerus pėdsakus jo elgesyje ir gyvenime. Bendradarbiavimo stoka sukelia žmogaus psichikoje nepageidaujamą sumaištį. Valingas jo ugdymas atveria intelektui naujų galimybių. Taigi, dabartinis mokinys, o ateityje ir pilnavertis visuomenė narys, bus įtraukiamas į vis glaudesnius tarpusavio santykius, ir kuo toliau, tuo labiau priklausys nuo kitų. Demokratinės visuomenės pilietis turės sugebėti save išreikšti vadovaudamasis bendravimo kultūra (Teresevičienė M., 2000).
Mokymasis bendradarbiaujant- vienas iš mokymosi modelių, kurio pagrindiniai bruožai- žinių įgijimas intensyvaus mokinių ir mokytojų bendravimo procese. Šis bruožas nulemia ir kitus- mokymasis remiasi vaiko asmeninių žinių lygmeniu, patyrimu ir supratimu. Iš to aiškėja ir naujas mokytojo vaidmuo- tarpininkauti vaikams jų mokymosi procese, t. y. sukurti bendradarbiavimui tinkamą aplinką (Jacikevičienė O., 1999).
Bendradarbiavimo modelį geriausiai įgyvendinti naudojant grupinio darbo metodą. Bendradarbiavimas ir grupinis darbas efektyvus visoje pradinėje mokykloje. Dirbdami kartu vaikai bendrauja, ypač stiprina socialinę adaptaciją. Vaikai mokosi jausti ir suprasti vieni kitus, mokosi bendrauti ir bendradarbiauti, dalintis idėjomis ir darbais, ieškoti kompromisų, būti atsakingi už save ir už bendrą grupės darbo rezultatą. Turi idealią galimybę daug ko vienas iš kito išmokti.
Mokymosi bendradarbiaujant idėja Lietuvoje yra nauja, palyginus su kai kuriomis Vakarų šalimis (Anglija, JAV). Tačiau šioje srityje jau nemažai pasiekta.
Bendradarbiavimo ugdymo problemomis Lietuvoje domisi daug mokslininkų: O. Jacikevičienė (1997; 1999), R . Kontautienė (2000), J. Lenčiauskaitė (1998), M. Teresevičienė (1994; 2000), G. Butkienė (1993; 1996), G. Gedvilienė (2000), L. Rupšienė (1999), R. Braslauskienė ( 2001), I. Jonutytė ( 2001) ir kt.
Tyrimo objektas- pradinių klasių pedagogų veikla ir požiūris į bendradarbiavimo kompetencijos ugdymą.
Tyrimo tikslas- atskleisti bendradarbiavimo kompetencijos ugdymo ypatumus pradinėje mokykloje.
Tyrimo uždaviniai:
1. Išanalizuoti pedagoginę, psichologinę literatūrą vaikų bendradarbiavimo kompetencijos ugdymo klausimais.
2. Pagrįsti bendradarbiaujančių grupių poveikį mokinių tarpusavio santykiams ir socialinių gebėjimų ugdymui.
3. Ištirti grupinio darbo paplitimą ir efektyvumą bendradarbiavimo kompetencijos ugdymui pradinėje mokykloje.
4. Atskleisti pedagogų požiūrį į bendradarbiavimo kompetencijos ugdymą per pamokas pradinėse klasėse. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2008-04-29
DalykasPedagogikos diplominis darbas
KategorijaPedagogika
TipasDiplominiai darbai
Apimtis37 puslapiai 
Literatūros šaltiniai37 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis72.34 KB
AutoriusLaura
Viso autoriaus darbų3 darbai
Metai2003 m
Klasė/kursas5
Mokytojas/Dėstytojasdoc. dr. R. Braslauskienė
Švietimo institucijaKlaipėdos Universitetas
FakultetasPedagogikos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Bendradarbiavimo kompetencijos ugdymo ypatumai pradineje mokykloje [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Diplominiai darbai
  • 37 puslapiai 
  • Klaipėdos Universitetas / 5 Klasė/kursas
  • doc. dr. R. Braslauskienė
  • 2003 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
+1
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą