Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Kūrybiškumo ugdymo pamokų galimybės aukštesniojo koncentro klasėse
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Kūrybiškumo ugdymo pamokų galimybės aukštesniojo koncentro klasėse

  
 
 
12345678910111213141516171819202122232425262728293031
Aprašymas

Literatūros didaktikos kursinis darbas. Įvadas. Kūrybiškumo ištakos. Kūrybiškumas. Kūrybiškumas ir jo tyrimų kryptys. Kūrybiškumo aktualumas šiandien. Literatūra ir kūrybiškumas. Literatūra kaip mokomasis dalykas. Literatūros mokymo/mokymosi metodai ir būdai. Metodų klasifikacija. Metodiniai būdai. Literatūriniai rašiniai. Teksto analizė ir interpretacija. Eksperimentinis tyrimas mokykloje. Eksperimentinės anketos rezultatų apibendrinimas. Išvados. Išnašos.

Ištrauka

Šiandien ypatingai didelis vaidmuo skiriamas mokymui ir mokymuisi. Nuo nepriklausomybės atkūrimo prabėgus daugiau nei septyniolikai metų vis didesnį pagreitį šiuolaikinėje visuomenėje įgyja mokslo svarba, reformų kūrimas, jų įgyvendinimas lemia aukštesnį jaunosios kartos ugdymo(si) lygį. Per trumpą laiką buvo atkurtos arba sukurtos būtinos valstybinės institucijos, reformuotos įvairios visuomenės gyvenimo sritys ir kt. Vienas svarbiausių uždavinių buvo švietimo reformos programa. Sovietiniais laikais Lietuva savarankiškos švietimo politikos neformavo – svarbiausi švietimo sistemos funkcionavimą reglamentuojantys sprendimai buvo priimami Maskvoje. Taigi nuo šiol visos reformos, reglamentai buvo pačios Lietuvos reikalas. Reikėjo pakeisti buvusio švietimo vertybes, uždavinius, įveikti ugdymo atotrūkį nuo praktikos. Įveikti sovietinio švietimo sistemas, mokyklas.
Švietimas įsipareigojo keisti post-sovietinės visuomenės mentalitetą, ugdyti pamatines demokratijos vertybes, idealus, naują politinį ir ekonominį raštingumą, dorinės kultūros brandą, tapti pagrindiniu visuomenės raidos veiksniu, socialinių reformų pagrindu, kurti bendrąją visuomenės raidą. Moderni Lietuvos tauta, atvira visuomenė, demokratinė valstybė.
Nauji švietimo principai visiškai kitokie negu buvo įprasta sovietmečiu.
Humaniškumas (asmuo – nelygstama vertybė, gebanti laisvai pasirinkti ir atsakyti už savo pasirinkimą), demokratiškumas (įsisąmoninamos demokratijos vertybės, jomis grindžiamas gyvenimas, kuriami demokratiniai santykiai ir jų laikomasi, dora pripažįstama kaip demokratijos pagrindas, švietimas visuotinai prieinamas), nacionalumas (švietimas įsipareigoja Lietuvos kultūrai, rūpinasi jos tapatumo saugojimu ir istoriniu tęstinumu), atsinaujinimas (švietimas atviras kaitai, tačiau nauja priima kritiškai, išlaiko universalias dorovės normas ir nacionalumo branduolį, įsipareigoja Europos bendražmogiškosioms vertybėms) .
Labai teisingai savo knygoje literatūros mokslininkė, pedagogikos mokslų daktarė Meilė Lukšienė cituoja romėnų vartotą sentenciją: "Ne mokyklai, bet gyvenimui mokomės". Taigi ji teigia, kad šiuo metu mokykla nebepatenkina pakitusio gyvenimo. Mokykla tarsi bėga iš paskos, vienu atžvilgiu atsilikdama, kitu lygiuodamasi, retai prasimušdama į priekį ir rodydama naują kryptį. Šiuo atveju mokyklose vi keičiamos mokymosi sistemos, keičiama egzaminų tvarka, jų turinys, mokymo programos.
Taigi šio darbo tema apie kūrybiškumo ugdymą aukštesnėse klasėse paskatino mane išsamiau pažvelgti, paanalizuoti literatūrinio ugdymo sampratas Bendrosiose programose ir išsilavinimo standartuose. Literatūros kūrinių skaitymas, jų analizavimas, savo nuomonės išsakymas atskleidžia mokinio suvokimą, kūrinio siejimą su kultūrine, istorine Lietuvos ir pasaulio situacija. Kiekvienas mokinys gilina literatūros rūšių ir žanrų specifikos pažinimą, susipažįsta su literatūros teorijos pagrindais, sąmoningai ir tikslingai vartoja literatūrologijos sąvokas ir kt. Literatūrinis ugdymas apima ir svarbiausius šiuolaikinio literatūrinio ir kultūrinio gyvenimo reiškinius. Nuolat atkreipiamas moksleivių dėmesys į vertingas visuomenės kultūrinio gyvenimo apraiškas, pratinamasi atpažinti ir kritiškai vertinti masinės kultūros požymius, įvairias grožinės literatūros funkcijas.
Mokiniai turi galimybę pasirinkti bendrąjį arba išplėstinį gimtosios kalbos kursą. Literatūrinio ugdymo medžiaga programoje pateikiama chronologine tvarka, nurodomi svarbesni kūrinių nagrinėjimo ir kontekstų aptarimo aspektai. Kitus aspektus pasirenka mokymo priemonių autoriai, mokytojai, moksleiviai.
Šiuo metu Lietuvoje vis labiau įsitvirtinant humanistinės psichologijos ir pedagogikos nuostatoms, pagrindinis švietimo tikslas "sietinas su siekimu laiduoti kuo visapusiškesnę žmogaus fizinių, psichinių ir dvasinių galių plėtotę, sudaryti sąlygas atsiskleisti jo individualybei, pažadinti norą tobulėti, ugdyti savo asmenybę".
Kūrybiškumo puoselėjimas, kūrybinių galių atskleidimas nepaprastai reikšmingas asmenybės tapsmui. Humanistinės pedagogikos atstovai teigia, kad tik savarankiška, aktyvi kūrybinė veikla gali padėti atsiskleisti žmogaus tikrąjį save, tapti laimingu ir naudindu visuomenei žmogumi. Taigi šio darbo tikslas ir pagrindinė darbo pasirinkimo priežastis pažvelgti į esamas kūrybiškumo ugdymo problemas aukštesniojo koncentro klasėse. Vyresniųjų klasių mokiniai kūrybiškumo ugdymą suvokia kaip tam tikrą prievolę. Pirmiausiai pabandysiu aptarti tokius svarbiausius šio darbo aspektus:
literatūros dėstymo metodai ir būdai;
istorinės kūrybiškumo ištakos;
šiandieninės kūrybiškumo tendencijos;
kūrybos ugdymas mokykloje
eksperimentinio tyrimo mokykloje aptarimas ir kt.
Taigi tyrimo obektas – kūrybiškumo ugdymo pamokų galimybės aukštesniojo koncentro klasėse. Mokykloje atliktas eksperimentinis tyrimas padės atsakyti į rūpimus klausimus. Mokinių buvo paprašyta atlikti kūrybiškumo užduotis, tad šių darbų pagalba bus galima susidaryti tam tikrą nuomonę apie vyresniųjų mokinių kūrybiškumo suvokimą, svarbą. Taigi mokinių darbų analizė padės pagrįsti arba paneigti anksčiau minėtą mintį, kad mokiniams kūrybiškumas ir toks kūrybiškumo ugdymas yra tam tikra prievolė. Eksperimentinio tyrimo analizė padės atskleisti, kokios yra galimybės tobulinti, ugdyti mokinių kūrybines galias. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2008-05-15
DalykasPedagogikos kursinis darbas
KategorijaPedagogika
TipasKursiniai darbai
Apimtis28 puslapiai 
Literatūros šaltiniai20 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis46.65 KB
Autoriusgrettt
Viso autoriaus darbų7 darbai
Metai2008 m
Klasė/kursas4
Mokytojas/DėstytojasV. Janušauskienė
Švietimo institucijaLietuvos Edukologijos universitetas
FakultetasLituanistikos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Kurybiskumo ugdymo pamoku galimybes aukstesniojo koncentro klasese [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Kursiniai darbai
  • 28 puslapiai 
  • Lietuvos Edukologijos universitetas / 4 Klasė/kursas
  • V. Janušauskienė
  • 2008 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą