Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Priešmokyklinis ugdymas: auklėtojų įtaka ruošiant vaiką mokyklai
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Priešmokyklinis ugdymas: auklėtojų įtaka ruošiant vaiką mokyklai

  
 
 
1234567891011121314
Aprašymas

Auklėtojų bendravimas ir bendradarbiavimas ruošiant vaiką mokyklai. Įvadas. Auklėtojų bendradarbiavimas. Priešmokyklinės grupės pedagogo ir šeimos bendravimo bei bendradarbiavimo ypatumai. Šeimos ir priešmokyklinės grupės pedagogo bendradarbiavimo tikslai bei uždaviniai. Vaiko pasirengimo mokyklai samprata bei ugdymo būdai. Šeimos ir pedagogų lūkesčių dėl vaiko ugdymosi derinimas. Bendradarbiavimas su šeima. Iš priešmokyklinės grupės – į mokyklą. Pasirengimas mokyklai Danijoje.

Ištrauka

Priešmokyklinio ugdymo siekiamybė – padėti vaikui įgyti kasdieniam gyvenimui bei sėkmingam ugdymuisi mokykloje būtinų kompetencijų. Ši siekiamybė ir lemia sąveikos su šeima ypatumus priešmokyklinėje grupėje.
Laiduoti vaiko ugdymą ir jo brandinimą mokymuisi pirmoje klasėje priešmokyklinės grupės pedagogams yra nelengvas uždavinys. Jis nelengvas, todėl, kad :
• Labai trumpas vaiko ugdymosi laikotarpis šioje grupėje;
• Skirtingi vaikai: jų išsivystymo lygis, poreikiai, gebėjimų ypatumai, ugdymosi ir pasaulio pažinimo būdas;
• Skirtingas kiekvienos šeimos socialinis, ekonominis statusas bei kultūra;
• Skirtingas tėvų suvokimas ir lūkesčiai bei nuostatos dėl vaiko parengimo mokyklai.
Šie pagrindiniai ypatumai ir turėtų skatinti pedagogus jau nuo pat priešmokyklinės grupės lankymo pradžios kartu su tėvais išsiaiškinti, aptarti ir suderinti: tarpusavio bendradarbiavimo tikslus ir uždavinius; vaiko pasirengimo mokyklai sampratą; pagrindinius ugdymo ir ugdymosi grupėje būdus; šeimos ir pedagogo lūkesčius bei susitarimus dėl vaiko ugdymosi; požiūrį į penkerių šešerių metų vaikų ypatumus.


Auklėtojai turi būti nuodugniai ir išsamiai susipažinę su vaiko raidos ypatumais, kad galėtų įvertinti kiekvieną atskirą vaiką, jo problemas, kad ugdytinį ir jo šeimą paremtų bei palaikytų. Tačiau be normalių vaikų, darželį lanko ir vaikai su negaliomis, taip pat turintys įvairių bėdų, - o apie tai auklėtojams paprastai trūksta žinių, tad tenka ieškoti literatūros, gilintis ir studijuoti naujus dalykus.
Negalia viena nevaikšto. Konkrečią vaiko ligą dažnai lydi dar viena "negalia" – emociniai ligos padariniai: paveikta vaiko savimonė ir identitetas, savos vertės pajautimas, požiūris į kitus žmones ir panašiai.
Auklėtojams neužtenka žinių vien apie konkrečią negalią ir jos pobūdį (neregystę, kurtumą, smegenų pažeidimus, epilepsiją, kalbos ir elgsenos sutrikimus, psichosomatines reakcijas, ankstyvąsias depresijas, sielvartą, krizes, lytinę prievartą, smurtą), jie turi išmanyti dar ir psichologiją, įžvelgti ir suprasti pačią negalios esmę, ne vien išorinį jos pasireiškimą. Auklėtojai turi mokėti nustatyti problemos priežastis ir pasekmes, o ne vien simptomus.
Auklėtojai dirbdami su vaikais ir jų šeimomis, dažniausiai patys yra svarbiausi savo darbo įrankiai, todėl jiems būtina savistaba, sugebėjimas vertinti savo pačių psichinę ir emocinę būklę. Intensyvus darbas sekina, o iš auklėtojų nuolat reikalaujama būti žvaliems, gerai nusiteikusiems, kupiniems jėgų. Jausmų pusiausvyrai išlaikyti labai svarbu, kad varželio auklėtojai palaikytų vieni kitus: pagirtų, pasirūpintų, parodytų dėmesį. Neišsenkamų jėgų darbui su vaikais nepritrūks tik tada, jei šiltus auklėtojų jausmus bus kuo papildyti.
Išlietas emocijas galima atgauti bendraujant su kolegomis, todėl pedagogams reikia sugebėti netik gauti, bet ir duoti. Jie turi mokėti rūpintis, globoti ir palaikyti kitus, netik gauti paramą. Linksmybės, bendros šventės, pokštai taip pat padeda atgauti jėgas.
Auklėtojai turi padėti vieni kitiems nubrėžti pamatuotas savo galimybių ir pareigų ribas: ką jie turi duoti vaikams ir tėvams, o ko turi teisę reikalauti.
Žinoma, auklėtojai kaip ir visi žmonės susiduria su asmeninėmis problemomis. Kolegos tokiais atvejais turėtų palaikyti ir paremti, kad nenukentėtų darbo kokybė.
Atvirai bendraudami su vaikais ir šeimomis, auklėtojai turi būti pasirengę išgyventi įvairiausius jausmus: liūdesį, džiaugsmą, baimę, pyktį. Užgriūvančios problemos gali užgniaužti norą dirbti, tad auklėtojams reikia sugebėti susigaudyti savyje, mokėti papasakoti kolegoms apie savo būseną bei išgyvenimus, kad vėl atsirastų jėgų išklausyti ir padėti.
Auklėtojai kiek įmanoma turi stebėti vienas kitų darbą, ir atvirai išsakyti savo nuomonę apie tai, kas atlikta, o kas gal būt nepadaroma. Ugdomajam darbui atvira kitų nuomonė labai praverčia, nes tai nepaprastai susijusi su jausmais ir emocijomis sritis, todėl auklėtojai labai įsijaučia ir kartais praranda realų tikrovės suvokimą, kartais jiems darosi sunku objektyviai spręsti apie savo veiksmus. Auklėtojai dirbdami negali nuo nieko pasislėpti, jie visiems atviri, lengvai pažeidžiami lyg būtų apsinuoginę. Kolegos turi pasidalyti savo žiniomis, išradingumu, pačių patirtais emociniais išgyvenimais, padėti rasti galimų sprendimo būdų ir atgauti pusiausvyrą, nes jie žvelgia į situaciją tarsi iš šalies ir nėra su ja susiję asmeniškais jausmais.
Darbas vaikų darželyje – nesvarbu, ar jį lankytų vaikai su negalia, ar ne – reikalauja didelės jausminės įtampos. Yra daugybė savybių, kurios nepaprastai svarbios darželio personalui: darbuotojai turi būti sveiki, stiprūs, linksmi, turėti humoro jausmą, gyvenimo patirtį, mokėti analizuoti susidariusią situaciją ir veikti pagal ją, būti geri organizatoriai, mokėti bendradarbiauti, - sąrašą dar galima būtų tęsti ir tęsti. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2008-05-15
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis13 puslapių 
Literatūros šaltiniai4
Dydis21.6 KB
Autoriusniukynaite
Viso autoriaus darbų11 darbų
Metai2007 m
Klasė/kursas2
Mokytojas/DėstytojasA. Norvilienė
Švietimo institucijaKlaipėdos Universitetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Priesmokyklinis ugdymas aukletoju itaka ruosiant vaika mokyklai [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 13 puslapių 
  • Klaipėdos Universitetas / 2 Klasė/kursas
  • A. Norvilienė
  • 2007 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą