Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Mokinių savarankiško darbo formos, planavimas ir kontrolė. Popamokinės veiklos turinys, jos organizavimas
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Mokinių savarankiško darbo formos, planavimas ir kontrolė. Popamokinės veiklos turinys, jos organizavimas

  
 
 
12345678910111213141516171819202122
Aprašymas

Įvadas. Mokinių savarankiško darbo formos, planavimas ir kontrolė. Savarankiško darbo samprata. Fizikos uždavinių sprendimas. Laboratoriniai darbai. Mokymasis iš vadovėlio. Darbas su didaktine medžiaga. Kompiuterinės programos. Popamokinės veiklos turinys, jo organizavimas. Būreliai ar moduliai. Fizikos olimpiados. "Fizikos Olimpas". "Fotonas". Viktorinos. Renginiai. Ekskursijos.

Ištrauka

Įvairiose mokymo teorijose pagrindinis dėmesys svarbiausiam mokymo proceso komponentui – mokiniui, jo vaidmeniui įgyjant žinias, mokėjimus ir įgūdžius, vis labiau akcentuojama mokinių savarankiškos veiklos svarba. Kai kurie psichologai mokinių savarankiškumą mokomojoje veikloje laiko jų proto išsivystymo bei mokslumo rodikliu. Savarankiškumas yra vienas iš svarbiausių mokyklos ugdymo tikslų.
Šiame darbe stengiausi glaudžiai aptarti savarankiško darbo formas atskiromis potemėmis, kaip jas reikėtų planuoti ir kontroliuoti. Kaip mokytojas turėti įsitraukti į mokinių savarankišką veiklą ar likti tik stebėtoju, parenkančiu atitinkamas veiklas.
Mokinių popamokinė veikla yra mokymo proceso tąsa ir papildymas, tai ir nepamokinės veiklos negalima palikti savieigai. Patys mokiniai nesugebės suorganizuoti savo laisvalaikio taip, kad jis būtų naudingas ir prasmingas. Todėl, mokytojas yra atsakingas už kūrybingą, įdomią ir naudingą popamokinę veiklą, kurią jis gali paįvairinti.
Trumpai apžvelgiau popamokinės veiklos turinį, veiklos formas, bei kaip turėtų būti organizuojama mokinių popamokinė veikla, kad tai skatintų mokinių savarankiškumą, ugdyti atsakomybės jausmą, ugdytų pačią asmenybę, praplėstų mokinių akiratį, nes pamokų metu mokiniai gauna siaurą žinių, tuo labiau praktinės patirties bagažą. Popamokinė veikla skatina mokinius domėti, suteikia daugiau saviveiklos ir patyrimo.


Labai svarbus mokymo uždavinys yra ugdyti mokinių savarankiškumą, nuo kurio priklauso įgytų žinių tvirtumas. Mokinys gali atlikti užduotį daugiau ar mažiau savarankiškai. Kuo didesnį žingsnį nuo žinomo prie nežinomo reikia žengti, tuo daugiau reikia savarankiškumo ir tuo sunkesnis darbas.
Išskiriami dvi mokymosi veiklos reproduktyvinė ir produktyvinė. Reproduktyvinei (atgaminamajai) veiklai būdinga užduotis pagal pavyzdį, - tuomet mokinių savarankiškumas ribotas. Veikla yra produktyvinė (kūrybinė), kai atliekamas darbas kuo nors skiriasi nuo duotojo pavyzdžio. Pirmoji kūrybiškumo pakopa – kai mokinys derina jau žinomus būdus, antroji – kai pats atranda naują būdą problemai išspręsti.
Galima išskirti šias pagrindines mokinių savarankiško darbo sąlygas:
1. Būtinos pradinės žinios, mokėjimai, įgūdžiai;
2. Mokytojo užduotis;
3. Tam tikras laikas užduočiai atlikti;
4. Užduotis atliekama mokytojui nedalyvaujant;
5. Aktyvi mokinio protinė veikla;
6. Mokinys stengiasi savarankiškai susidoroti su iškilusiais sunkumais;
7. Atliktas darbas kontroliuojamas.
Kartais akcentuojama užduoties atlikimo forma: raštu arba žodžiu. Savarankiškas darbas turėtų būti nevertinamas pažymiu, labai sunku yra nustatyti kiek mokinys įdėjo pastangų, kiek išsprendė problemų savarankiškai. Darbas yra vertinamas auklėjamuoju, lavinamuoju požiūriu. Ugdyti asmens savarankiškumą ir gebėjimą kelti, bei spręsti problemas savarankiškai, daryti išvadas ir atitinkamai jomis vadovauti. Mokiniai savo emocijomis parodo kaip viena ar kita savarankiška veikla, juos paveikė, kaip patys įvertina tai ką atliko. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2008-05-27
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis20 puslapių 
Literatūros šaltiniai7
Dydis33.88 KB
Autoriusaistesamse
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2007 m
Klasė/kursas4
Mokytojas/DėstytojasBitinas
Švietimo institucijaVilniaus Universitetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Mokiniu savarankisko darbo formos planavimas ir kontrole. Popamokines veiklos turinys jos organizavimas [speros.lt].DOC
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 20 puslapių 
  • Vilniaus Universitetas / 4 Klasė/kursas
  • Bitinas
  • 2007 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą