Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Mokymosi aplinka ir ją įtakojantys veiksniai
   
   
   
1
naudingas +1 / nenaudingas 0

Mokymosi aplinka ir ją įtakojantys veiksniai

  
 
 
123456789101112131415161718192021222324252627
Aprašymas

Įvadas. Vaiką supančios aplinkos samprata. Mokyklinė aplinka. Daiktinė aplinka. Dorovinė aplinka. Mokymo(si) aplinkos įtaka moksleivio asmenybės raidai, vystymuisi. Mokykliniai adaptacijos veiksniai. Išvados.

Ištrauka

Jau nuo senų laikų įvairūs mokslininkai (psichologai, filosofai, sociologai, pedagogai) tyrinėjo aplinkos įtaką žmogui. Žymus anglų pedagogikos atstovas Džonas Lokas (1632 – 1704) teigė, kad vaikas gimsta kaip "švari lenta" (tabula rasa), kad jis augdamas viską pasiima iš aplinkos per pojūčius. Šis mokslininkas manė: kad pojūčiai ir mąstymas žmogui duoti Dievo; kad pojūčių pagalba žmogus įgauna patirtį, o iš to atsiranda ir žinios; kad mąstymo pagalba žmogus įvertina gautas žinias ir jis pats nusprendžia, kas yra gera ir bloga, kas laimė ir nelaimė. Jo manymu tik tinkamoje aplinkoje žmogus gali išsiugdyti tinkamas dorybes. Labai panašių pažiūrų laikėsi filosofas Ž.Ž.Ruso (1712 – 1778), kuris sukūrė natūralaus ir laisvo auklėjimo teoriją. Jo manymu žmogus gimsta geras, tik socialinė aplinka jį sugadina. Šis filosofas manė, jog auklėjimą vaikai gauna iš triejų šaltinių: gamtos, aplinkinių žmonių bei daiktų. Jis teigė, kad ugdytojai turi sudaryti sąlygas vaikui tinkamai elgtis, bet jie neturi tiesiogiai jam vadovauti, naudoti prievartą.
Šiais laikais taip pat svarstoma ir diskutuojama, stengiamasi rasti atsakymą į klausimą: ar visi individai savo prigimtimi yra lygūs, o skirtumai juose atsiranda tik veikiant aplinkai bei auklėjimui; ar viskas yra atvirkščiai – gal individai savo prigimtimi yra nelygūs ir auklėjimas gali padaryti ar pakeisti tik tai, ką leidžia individo prigimtis. Mokslininkams, tyrinėjant žmones, labai sunku nustatyti aplinkos ir prigimties santykį asmenybės formavimęsi. Tačiau įvairūs stebėjimai rodo, kad net vienodžiausių aplinkos jėgų veikiami, netgi vieno gemalo dvyniai, kūnu ir dvasia nėra lygūs.
Labai sunku nustatyti, kiek vieną ar kitą polinkį lemia socialinė aplinka, o kiek prigimtis. Taip pat nelabai aišku, kuri asmens savybė įgyta, o kuri įgimta. Vaiko fiziologinius paveldėjimus medikai gali nustatyti, tačiau dvasinius paveldėjimus (intelektą, valią, gabumus, polinkius, moralinius iškrypimus ir t.t.) nustatyti yra labai sudėtinga.
Dauguma tėvų nori, kad jų vaikai pakliūtų į tokią aplinką, kurioje būtų skiepijamos tik pačios aukščiausios vertybės, todėl jiems svarbu, kokią mokymo įstaigą lankys jų vaikas. Kiekviena mokykla dirba remdamasi tam tikromis programomis, todėl tėvai prieš leisdami į mokyklą vaiką, turėtų su jomis susipažinti. Anot A.Ruzgienės bei S.Petružienės apžvelgus programas, susipažinus su jose pateiktomis ugdytinomis nuostatomis bei vertybėmis, galima suvokti, kokį vaiką ta mokykla siekia išugdyti, ko iš jo bus galima tikėtis, tam tikrais gyvenimo tarpsniais, pavyzdžiui, pereinant iš vaikystės į paauglystę (21). Tik susipažinus su mokyklos padėtimi, jos aplinka bei programomis, galima numatyti, kaip atsiskleis joje besimokančio vaiko pasirengimas atlikti įvairius socialinius vaidmenis.
Darbo tyrimo objektas – mokymosi aplinka.
Darbo tikslas – paanalizuoti mokymosi aplinkos reikšmę bei ją įtakojančius veiksnius.
Darbo uždaviniai:
1) rinkti ir kaupti literatūrą;
2) ją peržvelgti ir atrinkti tai, kas svarbiausia;
3) ją analizuoti, lyginti ir sisteminti;
4) svarbiausius aspektus perteikti savo darbe;
5) pateikti apibendrinimus bei atitinkamas darbo išvadas.
Metodai: mokslinės ir metodinės literatūros analizė. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2008-09-12
DalykasPedagogikos kursinis darbas
KategorijaPedagogika
TipasKursiniai darbai
Apimtis25 puslapiai 
Literatūros šaltiniai29 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis153.08 KB
AutoriusIrena
Viso autoriaus darbų15 darbų
Metai2005 m
Klasė/kursas3
Mokytojas/DėstytojasG. Poderienė
Švietimo institucijaKlaipėdos Universitetas
FakultetasPedagogikos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Mokymosi aplinka ir ja itakojantys veiksniai [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Kursiniai darbai
  • 25 puslapiai 
  • Klaipėdos Universitetas / 3 Klasė/kursas
  • G. Poderienė
  • 2005 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
+1
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą