Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Didaktika - mokymo mokslas ir menas
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Didaktika - mokymo mokslas ir menas

  
 
 
12345678
Aprašymas

Įvadas. Mokymo praktika kaip menas (pedagogika). Pedagoginio pašaukimo reikšmė mokymo sėkmei. veiksmingas mokymas ir jį lemiančios sąlygos. Mokytojo raidos modeliai.

Ištrauka

Didaktika nagrinėja sėkmingo mokymo sąlygas, mokymo turinį ir jo organizavimą. Ji supažindina mokytoją su patikrintu, išbandytu mokymo organizavimu, parodo poveikio mokiniams galimybes bei siekiamybę, kad jie kuo sėkmingiau mokytųsi, kuo geriau mokymo procese būtų lavinami ir auklėjami. Todėl mokytojas, siekdamas tobuliau organizuoti mokymą, privalo turėti mokymo teorijos žinių, gerai išmanyti objektyvius dėsningumus, kurie lemia mokomąjį procesą.
Taigi, mokymo praktikai didaktika reikalinga kaip apibendrinta, realaus gyvenimo patikrinta teorija.

Mokytojui, kaip mokymo proceso organizatoriui, svarbios ir būtinos ne tik mokymo teorijos žinios, bet ir gebėjimas kūrybiškai remtis tomis žiniomis, jas sumaniai taikyti.
Žinios – tai dar ne mokėjimai. Galima žinoti, bet nemokėti tomis žiniomis naudotis, jas taikyti organizuojant mokymą. Mokėjimas remtis pedagoginiais dėsningumais, kūrybiškai naudotis didaktikos žiniomis – tai jau menas. Ypač šio meno reikia organizuojant mokymą, kadangi mokytojas vienu metu per pamoką dirba su dviem ar net trim dešimtimis mokinių. Skirtingas ne tik kiekvienas mokytojas, bet labai skirtingi bei įvairių poreikių, interesų, gebėjimų, asmeninės patirties mokiniai. Dažnai keičiasi ir mokymo aplinkybės, ir mokiniai. Pastangos kuo nuodugniau suprasti ir kūrybiškai taikyti savo žinias apie mokymo organizavimą, o ypač naujus pasiūlymus bei rekomendacijas, kitų patirtį, padeda mokytojui priimti teisingus sprendimus, veikti kūrybiškai, o ne aklai pagal šabloną.
Vadinasi, mokymo organizavimas – savotiška kūryba. Todėl ne vienas žymus pedagogas pedagogiką bei jos šaką didaktiką laikė ir mokslu, ir menu. Tai visiškai teisingas požiūris, pabrėžiant, jog mokymo teorija – mokslas, praktika – menas. Mokytojas naudingai ir meistriškai organizuos mokymo procesą tik tuo atveju, kai žinios, kas kitų padartya ir mokymo teorijoje apibendrinta, kai pats sėkmingai kaups ir turtins savo patirtį, siedamas ją su naujausiomis didaktikos rekomendacijomis ir išvadomis. Pedagoginė praktika ir psichologija gali paaiškinti daug praktinių ugdymo dalykų. Ji pateikia svarbių minčių apie mokymąsi ir apie šeimos komercinės bei gamybinės veiklos, visuomenės įtaką mokymuisi. Ji siejasi ir su švietimo valdymu, programų sudarymu, konsultavimu bei kita pedagogine veikla. Tačiau daugiausia pedagoginė psichologija nagrinėja mokymo ir mokymosi klasėje procesus. Juk pirmiausia susiduriame su mokymo uždavinių formulavimo problemomis. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2008-11-21
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis5 puslapiai 
Literatūros šaltiniai3 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis16.74 KB
Autoriusbugajukas
Viso autoriaus darbų2 darbai
Metai2008 m
Klasė/kursas2
Mokytojas/DėstytojasLaima Ašmenienė
Švietimo institucijaReligijos studijų kolegija
Failo pavadinimasMicrosoft Word Didaktika mokymo mokslas ir menas [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 5 puslapiai 
  • Religijos studijų kolegija / 2 Klasė/kursas
  • Laima Ašmenienė
  • 2008 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą