Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Didaktinių žaidimų poveikis ikimokyklinio amžiaus vaikų ugdymui
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Didaktinių žaidimų poveikis ikimokyklinio amžiaus vaikų ugdymui

  
 
 
12345678910111213
Aprašymas

Įvadas. Ugdymas. Ikimokyklinis ugdymas. Paskirtis. Žaidimo svarba vaikystėje. Žaidimas. Jo rūšys. Didaktiniai žaidimai. Didaktinių žaidimų reikšmė. Didaktinių žaidimų rūšys. Išvados.

Ištrauka

Vaiko ugdymo procesui yra būtina suteikti patrauklią formą, paliekant vietos jo kūrybiškumui. Manoma, kad pati optimaliausia ir priimtiniausia šiame amžiuje yra žaidybinio pobūdžio veikla. Žaidimas leidžia atsiskleisti vaiko kūrybai, vaizduotei, atskleidžia vaiko dvasinį pasaulį, skatina jį tobulėti, pajusti pergalės skonį, ugdo pasitikėjimą savimi.
Ikimokyklinio amžiaus vaikų ugdymo procese ypač reikšmingi didaktiniai žaidimai. Tai labai savita ir be galo įdomi žaidimų rūšis, nes žaisdamas vaikas kartu lavėja, mokosi, auklėjasi. Ir visa tai vyksta jam pačiam nežinant. Didaktiniai žaidimai užima labai svarbią vietą vaikų gyvenime, todėl šiame darbe norėčiau pabandyti atskleisti, kokį poveikį turi didaktiniai žaidimai ikimokyklinio amžiaus vaikų ugdymui.
Objektas – didaktiniai žaidimai ikimokyklinio amžiaus vaikų ugdyme.
Tikslas – išsiaiškinti, kokį poveikį ikimokyklinio vaiko ugdymui turi didaktiniai žaidimai.
Uždaviniai:
1. Išsiaiškinti ikimokyklinio ugdymo paskirtį.
2. Analizuoti žaidimo svarbą vaikystėje.
3. Pateikti žaidimų rūšis.
4. Analizuoti didaktinių žaidimų įtaką vaiko ugdymui.

Metodai:
1. Referatyvinis teorinės medžiagos pateikimas.
Visi terminai ir sąvokos, prijungiant prie konteksto, bus išanalizuoti ir paaiškinti darbe.

Ugdymas – socialinis reiškinys, asmenybę kuriantis žmonių bendravimas sąveikaujant su aplinka bei žmonijos kultūros vertybėmis.Tai pagrindinė pedagogikos sąvoka, suprantama kaip "naujos dar nesubrendusios kartos pilnutinis brandinimas, t. y. darymas, kad ji subręstų visais gyvenimo atžvilgiais ir visomis savo žmogiškosios prigimties išgalėmis".
Ugdymo esmę daugelis tyrinėtojų aiškina skirtingai, kadangi laikomasi skirtingų filosofinių, psichologinių, sociokultūrinių koncepcijų. Vieni akcentuoja ugdytojo veiklą, vienkryptį veikimą į ugdytinį, kiti – dvikryptį veikimą. Todėl ugdymas nagrinėjamas įvairiais aspektais – kaip sąveika, kaip bendravimas, kaip santykiavimas, kaip veikla, kaip valdymas ir pan.
Lietuvių pedagogas klasikas Stasys Šalkauskis sako, kad ugdymas yra bendras visos asmenybės lavinimas, apimantis žmogaus visumą. Turi būti ugdoma kartu ir žmogaus kūnas, ir dvasia, nes žmogus nėra nei vienas tik kūnas, nei viena dvasia, bet sudaro vieną psichofizinę substanciją, kurioje kūnas turi įtakos dvasios reiškimuisi, o iš kitos pusės dvasia veikia kūną. Kitaip tariant, žmogaus kūnas ir dvasia turi įtakos vienas kitam.
Ikimokyklinis ugdymas - sudėtinė neformaliojo vaikų ugdymo dalis. Jo paskirtis – padėti vaikui tenkinti prigimtinius, kultūros, taip pat ir etninės, socialinius, pažintinius poreikius.
Ikimokyklinis ugdymas vyksta šeimoje, o tėvams (globėjams) pageidavus ar atsakingoms už vaiko teisių apsaugą institucijoms rekomendavus, pagal ikimokyklinio ugdymo programą. Tokias programas vykdo lopšeliai, lopšeliai-darželiai, darželiai, mokyklos-darželiai ir kitos mokyklos, laisvasis mokytojas ar kitas švietimo teikėjas.
Ikimokyklinis ugdymas teikiamas vaikui nuo 1 iki 7 metų. Tačiau nuo 6 metų amžiaus, vaikui taip pat yra teikiamas priešmokyklinis ugdymas.
Priešmokyklinio ugdymo paskirtis – padėti vaikui pasirengti sėkmingai mokytis pagal pradinio ugdymo programą. Priešmokyklinis ugdymas pradedamas teikti vaikui, kai tais kalendoriniais metais jam sueina 6 metai. Priešmokyklinis ugdymas anksčiau gali būti teikiamas tėvų prašymu ir jeigu vaikas yra pakankamai tokiam ugdymui subrendęs, bet ne anksčiau, negu jam sueis 5 metai. Vienerių metų priešmokyklinio ugdymo programą vykdo darželiai, pradinės ir kitos mokyklos, laisvasis mokytojas ar kitas švietimo teikėjas.
Taigi, mokyklą vaikas pasiekia jau perėjęs ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas, kurios suformuoja pirmines žinias, tam tikrus bendravimo su bedraamžiais įgūdžius. Visa tai vaikui yra pateikiama jam patogiausia ir primtiniausia-žaidybine forma. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2008-11-22
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis12 puslapių 
Literatūros šaltiniai9 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis19.2 KB
AutoriusNeringa
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2007 m
Klasė/kursas3
Mokytojas/DėstytojasZuzevičiūtė
Švietimo institucijaVytauto Didžiojo Universitetas
FakultetasHumanitarinių mokslų fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Didaktiniu zaidimu poveikis ikimokyklinio amziaus vaiku ugdymui [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 12 puslapių 
  • Vytauto Didžiojo Universitetas / 3 Klasė/kursas
  • Zuzevičiūtė
  • 2007 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą