Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Savarankiška veikla mokykloje
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Savarankiška veikla mokykloje

  
 
 
123456789101112131415161718192021222324252627282930313233343536
Aprašymas

Įvadas. Saviraiškos svarba ir galimybės. Savarankiškos veiklos formų mokykloje tyrimas. Visuomenei naudingos veiklos formų mokykloje tyrimas. Mokyklos Savivaldos moksleivių gyvenime tyrimas. Projektinės veiklos įvairovės mokykloje tyrimas. Išvados.

Ištrauka

Didelę reikšmę vaikų gyvenime turi mokykla, ji siekia išugdyti visapusišką asmenybę, gebančią priimti atsakomybę tiek už savo gyvenimą, tiek už ją supančius žmones. Kiekvienoje mokykloje vaikas turi būti ugdomas kaip savarankiška, kūrybinga asmenybė, kuri pilnai galėtų atsiskleisti veikloje. Kadangi moksleivis didelę dalį savo laiko praleidžia mokykloje, galima teigti, jog mokykla yra viena iš svarbiausių institucijų moksleivio gyvenime.
G. Kvieskienės nuomone "Mokykla kartu su kitomis ugdymo institucijomis išlieka viena svarbiausių ugdymo institucijų".[13:41] O R. Dobranskienė teigia, jog mokykla formuodama asmenybę turi stengtis, jog ši institucija taptų draugiškais namais, kuriuose būtų gera kiekvieną kartą atrasti save. Mokykla turi būti namais ne tik mokiniams, bet ir mokytojams, kadangi jie yra pagrindiniai vaikų ugdytojai bei patarėjai. [6:127] Pasak G. Butkienę, A. Kepalaitę "Mokykla – tai vieningų tikslų siekianti mokytojų ir mokinių, bei tėvų bendruomenė, per kurią žengiame į visuomenę ir žmoniją". [3:14]
Ugdymo institucijoje mokymasis turi būti organizuojamas taip, kad vaikas galėtų ugdyti save, savo ypatybes, pažinti save bei santykį su dalykais, kurių mokosi mokykloje. Pagrindiniuose švietimo dokumentuose pabrėžiama būti aktyviam, išradingam, iniciatyviam, bendrauti bei gebėti kritiškai mąstyti, spręsti problemas, priimti sprendimus remiantis įvairiapuse informacija, iniciatyviai dalyvauti visuomeninėje veikloje. [23:3]
Moksleivių saviraiška yra savarankiškumo išraiška, daranti poveikį asmenybės brendimui kai savarankiškumas apima dvasines, kultūrines vertybes, bet ir pačio mokinio santykį su jį supančiais žmonėmis ir aplinka. Kiekvienas žmogus siekia atskleisti save kaip asmenybę, suprasti savo prigimtį bei paskirtį šiame gyvenime, veikdamas jis atranda galimybę geriau pažinti save bei kitus, suvokti savo norus bei pasirinkti vertybes. Ypač svarbu kai jaunas žmogus pajunta savo vertę ir savo paties galimybes, kadangi būdamas vertingu jis gali keisti tam tikrus dalykus savo bei kitu gyvenime, o tai reiškia, jog gyvenimas įgauna prasmę.

2003 – 2006 metais plečiamos bendrojo ugdymo turinio individualizavimo mokykloje galimybės.
Šiame laikotarpyje mokyklų bendruomenės bei mokytojai gali savarankiškai formuoti turinio dalį, kad jį būtų kuo geriau panaudojama mokinių ugdymo poreikiams. Mokytojai skatinami ugdymo turinį suvokti plačiau ne tik kaip programas, standartus, vadovėlius, bet ir kaip pati ugdymo procesą, ugdymo metodus, visas mokyklos gyvenimo sritis: projektinį ir savarankišką darbą, konsultacijas, visuomenei naudinga veiklą, neformalųjį papildomą ugdymą, mokyklos savivaldą bei kitas veikas. [24:144 – 145] Daugelyje Lietuvos bendrojo lavinimo mokyklose ugdymo turinyje atsirado galimybės moksleiviams organizuoti bei dalyvauti įvairiuose veiklose, kuriose ugdomas jų kūrybiškumas, lavinami komunikaciniai įgūdžiai, taip pat gabumai dirbti grupėje ir savarankiškai.
Šiame darbe bus nagrinėjama, kokiose mokyklos veiklose moksleiviai gali dalyvauti savarankiškai, tuo pačiu nuolat tobulindami ir atrasdami save. Išskiriamos tokios veiklos kaip visuomenei naudingas darbas, mokyklos savivalda bei projektai.

Tyrimo tikslas – atskleisti moksleivių savarankiškumą

Tyrimo uždaviniai:

Atskleisti saviraiškos svarba
Išanalizuoti savarankiškos veiklos formas


Tyrimo metodai:

Mokslinės literatūros analizavimas
Apklausos metodas ( anketa, pokalbis)
Indukcinis, dedukcinis metodas ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2008-11-26
DalykasPedagogikos diplominis darbas
KategorijaPedagogika
TipasDiplominiai darbai
Apimtis33 puslapiai 
Literatūros šaltiniai31 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis66.54 KB
AutoriusJoana
Viso autoriaus darbų9 darbai
Metai2007 m
Klasė/kursas4
Mokytojas/DėstytojasG. Sutkutė
Švietimo institucijaLietuvos Edukologijos universitetas
FakultetasPedagogikos ir psichologijos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Savarankiska veikla mokykloje [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Diplominiai darbai
  • 33 puslapiai 
  • Lietuvos Edukologijos universitetas / 4 Klasė/kursas
  • G. Sutkutė
  • 2007 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą