Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Projektinio mokymo metodo taikymo galimybes biologijos mokyme vidurinėje mokykloje
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Projektinio mokymo metodo taikymo galimybes biologijos mokyme vidurinėje mokykloje

  
 
 
123456789101112131415161718192021222324252627282930313233
Aprašymas

Įvadas. Literatūros apžvalga. Metodologiniai projektinio metodo taikymo mokymo(si) procese pagrindai. Projektinio mokymo metodo tikslai. Pagrindiniai projektinio darbo ypatumai. Problemos iškėlimas. Skirtingų mokymo dalykų integravimas problemos sprendimui. Projektų tipai. Pagrindiniai projektinio vykdymo etapai. Besimokančiųjų ir mokytojo vaidmuo projekte. Projekto įvertinimas. Projektinio metodo privalumai ir trūkumai. Projektinio metodo privalumai. Projektinio darbo trūkumai. Galimos projektų temos ir pavyzdys. Įdomios temos projektams. Vykdyto projekto pavyzdys. Alkoholis mūsų gyvenime. Moksleivių apklausa ir jos rezultatai. Anketa. Moksleivių anketos apklausos rezultatai. Išvados. Summary.

Ištrauka

Vidurinėje mokykloje biologijos mokytoja dirbu tik trečius metus. Ruošiantis pamokoms tenka atsakyti pačiai sau į eilę klausimų: kokius mokymo metodus galima naudoti biologijos pamokose? Kuris iš jų yra pranašesnis? Kaip teisingai pasirinkti?
Į šiuos klausimus gerai pažįstama mokytoja – metodininkė atsakė man taip: "mokymo metodai apibūdina mokytojo veiklos būdą, siekiant tikslo ir perteikiant tam tikrą mokymo turinį, nėra universalaus mokymo metodo. Mokytojas pagal vertybių supratimą ir tikslus renkasi metodą, kuris padėtų geriausiai įgyvendinti pagrindinius ugdymo tikslus ir konkrečius mokymo uždavinius". Ji, remdamasi savo didelio darbo patirtimi patarė man pamokose naudoti ne vien tradicinius mokymo metodus, bet taip pat taikyti projektinį mokymo metodą, kuris vis plačiau taikomas daugelyje mokyklų.
Todėl ir mano baigiamojo darbo tikslas – išnagrinėti projektinio mokymo metodo taikymo galimybes biologijos mokyme vidurinėje mokykloje.
Pagrindiniai uždaviniai siekiant tikslo buvo:
1) susipažinti su projektinio mokymo metodologija;
2) įvertinti šio projekto privalumus ir trūkumus;
3) sudaryti aktualių projektų temų sąrašą;
4) bandyti įvykdyti pasirinktomis temomis projektus savo mokykloje;
5) atlikti moksleivių apklausą, norint sužinoti jų nuomonę apie projektinio mokymo įtaką biologijos suvokimui ir mokymuisi.
Mokymo proceso organizavimas – viena iš konservatyviausių žmogaus veiklos sričių. Pagrindinė mokymo forma tebelieka betarpiškas mokytojo ir moksleivio bendravimas pamokose. Galima skirti du ryškiausius mokymo technologijų tipus: žinias sumojančios technologijos ir intelektą lavinančios technologijos.
Pirmasis tipas orientuotas į žinių sumos kaupimą, tai laikoma pagrindiniu mokymo tikslu. Tačiau didelės apimties žinių srautai slopina intelekto augimą. Jei abstrakčios žinios suvokiamos tik formaliai kaip griežta schema ar loginė operacijų seka, be sąryšio su realia aplinka ir šių žinių kontekstu, tokios žinios tampa dogma, netinkama praktiniam pritaikymui. Tokios žinios geriausiu atveju neužsilieka žmogaus galvoje, o blogiausiu – teršia smegenis ir žaloja intelektą. Žinių kalimas, pagrįstas begaliniu kartojimu, kenkia intelektui juo labiau, kuo svetimesnės asmeniui ir tolimesnės nuo jo reikmių yra tos priverstinai brukamos žinios. Maitinantis tik svetimo intelekto produktais, kuriose visos idėjos suskirstytos į griežtai "teisingas" ir "neteisingas", degraduoja kūrybines potencijas, asmuo tampa tik instrukcijas ir nurodymus gerai įsimenančiu vykdytoju. Susidūrę su realia, netelpančia į jokias schemas daugialype ir įvairiaprasme tikrove, jie pasimeta, nesugeba kvalifikuotai ir kūrybiškai spręsti sudėtingų realių problemų. Tačiau kalta, žinoma, ne pati žinių sistema, o jų perteikimo metodas. Neįmanoma perteikti pakankamai žinių visiems gyvenimo atvejams, kaip ir neįmanoma tapti visažiniu. Be to, daug žinių greitai sensta, žinių sistema sparčiai kinta ir šiuo metu neregėtais tempais plečiasi. Kita vertus, žinios darosi vis lengviau prieinamos, didžiuliai informacijos srautai užplūdo visuomenę. Aktualus ugdymo tikslas – išmokyti susigaudyti informacijos lavinoje ir atsirinkti joje reikiamą, naudingą informaciją, o svarbiausia – efektyviai ją pritaikyti. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2009-01-07
DalykasPedagogikos kursinis darbas
KategorijaPedagogika
TipasKursiniai darbai
Apimtis30 puslapių 
Literatūros šaltiniai5
Dydis44.66 KB
Autoriuskzuzia
Viso autoriaus darbų2 darbai
Metai2005 m
Klasė/kursas5
Mokytojas/DėstytojasTurcinavičienė
Švietimo institucijaVilniaus Universitetas
FakultetasGamtos mokslų fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word projektinio mokymo metodo taikymo galimybes [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Kursiniai darbai
  • 30 puslapių 
  • Vilniaus Universitetas / 5 Klasė/kursas
  • Turcinavičienė
  • 2005 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą