Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Pedagogo ir tėvų bendradarbiavimas
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Pedagogo ir tėvų bendradarbiavimas

  
 
 
12345678910111213141516
Aprašymas

Įvadas. Šeima – pirmoji žmogaus ugdymo institucija. Pedagoginės tėvų pareigos. Šeima ir mokykla. Pedagogo ir šeimos bendradarbiavimas. Pedagoginis tėvų švietimas. Išvados.

Ištrauka

"Šeima – tai miniatiūrinė visuomenė, nuo kurios vientisumo priklauso visos didelės visuomenės saugumas" (F. Adleris) (J.Prunskis, 2000). Visi žinome, kad šeima – pagrindinė ir pirmoji žmogaus ugdymo institucija, kurios darbą vėliau plėtoja mokykla. Nuo 1994m. kaip vienas svarbesnių Lietuvos mokyklos uždavinių minimas mokyklos bendravimas ir bendradarbiavimas su tėvais. Šią sąveiką, kurios dalyviai yra ir ugdymo objektai ir ugdymo subjektai, būtų galima pavaizduoti kaip kvadratą. Tėvai ir mokytojai yra dvi jėgos labiausiai priartėjusios prie mokinio. Dėl to kvadratas pavirsta trikampiu. Visos ugdymo proceso grandys – mokytojai, mokiniai, tėvai – veikia viena kitą. Mokytojai, tėvai, mokiniai, mokyklos vadovybė vienodai atsakingi už ugdymosi ir asmenybės tobulėjimo sėkmę. Visos grandys suinteresuotos, kad gerėtų mokinių ugdymosi rezultatai, tarpusavio santykiai. Kaip to pasiekti? Kaip palaikyti ryšius su tėvais? Kaip juos įtraukti į bendrą veiklą? Šiuos bei kitus klausimus išsikėlėme bandydami išanalizuoti pedagogų ir tėvų bendradarbiavimo svarbą, reikšmę ir rezultatus.
Darbo tikslas – atskleisti pedagogų ir tėvų bendradarbiavimo būtinybę.
Uždaviniai:
• aptarti šeimos įtaką vaiko ugdymui;
• supažindinti su mokyklos ir tėvų bendradarbiavimo svarba;
• atskleisti pedagogų ir tėvų bendradarbiavimo įtaką vaiko ugdymui.

Mūsų gyvenamasis istorinis laikotarpis reikalauja švietimui ne tik atstatyti, kas tautos prarasta, bet ir sudaryti visas sąlygas žmogui pasiekti naują laiką atitinkantį išsilavinimą ir išsiugdyti atitinkamus gebėjimus bei dorinius pagrindus. Tai ugdymo problema. Žmogaus ugdymas prasideda šeimoje. Vaikas joje įgyja pirmąją socialinę patirtį.
Šiandieninės šeimos labai įvairios. Pagal struktūrą egzistuoja pilnos ir nepilnos, vienos ar kelių kartų, darnios ir nedarnios, netradicinės šeimos. Pagal šeimos narių tarpusavio bendravimo stilių – liberalinės, autokratinės bei demokratinės. Vadinasi, vaikų ugdymo sąlygos jose ne vienodos (J. Litvinienė, 2002). Kaip bebūtų gaila, gyvenimo realybė rodo, jog ne visos šeimos sugeba ugdyti savo vaikus. Priežasčių yra be galo daug ir jas įvardyti būtų sudėtinga. Tačiau kokia šeima bebūtų, ji susiduria su pedagogu. Pedagogų ir tėvų bendras siekimas išugdyti sveiką, dorą, tolerantišką, intelektualią asmenybę yra be galo svarbus. Labai svarbu, kad siekiant šio kilnaus tikslo tarp šeimos ir pedagogų vyrautų abipusis supratimas, pagarba ir nuoširdumas. Šeimos ir pedagogų sąveika yra būtina.
Kiekvienas tėvas bei mama turėtų žinoti, kad vaikai turi fizinių ir psichinių poreikių. Tėvams akcentuojama, kad būtina pažinti vaiko psichinius poreikius, nes tai padeda geriau suprasti jo poelgius įvairiose situacijose, taip pat parinkti atitinkamą pedagoginį poveikį. Ne kiekvienas gimdytojas žino, kad vaiko ugdymas priklauso nuo: 1) įgimtų biologinių savybių; 2) aplinkos įtakos; 3) vaiko asmeninio aktyvumo; 4) ugdomojo aplinkos poveikio. Bendraudami su vaiku nuo pat pirmųjų jo gyvenimo akimirkų, tėvai turi stengtis reguliuoti aplinkos įtaką. Jie sudaro sąlygas vaikui veikti. Tėvams, kitiems šeimos nariams pravartu stebėti situacijas, kuriose pasireiškia vaiko empatija, savitvarda bei savikontrolė. Svarbi bendravimo priemonė – pokalbiai su vaiku. Kiekvieną vaiko ir tėvų pasikalbėjimą sudaro du pradai: psichologinis ir pedagoginis. Kantriai ir ramiai išklausyti vaiką, tada įvyks dialogas, kurį bus galima pavadinti psichologiniu. Jame atsiskleis vaiko nuomonė apie įvairius dalykus. Tokiu atveju, tėvams lengviau panaudoti pedagoginio poveikio priemones: patarimą, įtikinėjimą, prašymą ir pan. (J. Litvinienė, 2002). ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2009-02-06
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis13 puslapių 
Literatūros šaltiniai6 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis23 KB
AutoriusLaima
Viso autoriaus darbų11 darbų
Metai2007 m
Klasė/kursas2
Mokytojas/DėstytojasA. Zulumskytė
Švietimo institucijaKlaipėdos Universitetas
FakultetasPedagogikos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Pedagogo ir tevu bendradarbiavimas [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 13 puslapių 
  • Klaipėdos Universitetas / 2 Klasė/kursas
  • A. Zulumskytė
  • 2007 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą