Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Kognityvinės veiklos pradinėse klasėse ypatumai
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Kognityvinės veiklos pradinėse klasėse ypatumai

  
 
 
12345678910111213141516
Aprašymas

Įvadas. Tikslas – teoriniu ir praktiniu aspektu atskleisti kognityvinės veiklos pradinėse klasėse ypatumus. Kognityvinės veiklos pradinėse klasėse ypatumai. Dėmesys. Suvokimas. Atmintis. Mąstymas. Vaizduotė. Kalba. Pradinių klasių mokinių kognityvinės veiklos tyrimas. Išvados.

Ištrauka

Sparti informacijos kaita verčia kiekvieną iš mūsų keisti požiūrį į asmenybės ugdymą, nes seni įpročiai tampa kliūtimi tolesniam jos augimui. Pasikeitė ir laikmetis, ugdymo tikslai bei uždaviniai. Anksčiau daugiausia dėmesio buvo skyriama žinioms, mokėjimams, įgūdžiams, mokomiesiems dalykams. Dabar – vaikui, ugdomoms vertybėms, gebėjimams ir tik galiausiai – žinioms, kuriomis jis mokėtų naudotis ir vadovautis įvairiomis aplinkybėmis.
Ugdymo procesas gana sudėtingas, iš mokinių reikalauja daug pastangų, iš mokytojo – meistriškumo, todėl tenka ieškoti naujų ir efektyvesnių metodų, kurie suvienytų žinojimą ir veiksmą, žodį ir mintį, padėtų mokiniams ne tik įgyti žinių, bet ir skatintų norą sėkmingiau mokytis, ugdytų jautrų, dorovingą, mąstantį, kūrybišką, dvasiškai turtingą žmogų. Dėl to ugdymo procese labai svarbus vaidmuo tenka įvairiapusei veiklai, skatinančiai vaiko psichinę, emocinę, fizinę brandą bei stiprinančiai jo sveikatą.
Vaiko asmenybė brandinama, jo sąmoninga savireguliacija, sugebėjimai įsiūbuojami vadovaujantis psichologiniais asmenybės brendimo dėsniais – mąstymu, atmintimi, sugebėjimais ir bendravimu taikant visuminio ugdymo principus, taip pat remiantis minties, veiksmo, žodžio vienove, pojūčių pažinimo ir judesio pedagogika.
Kognityvinė teorija pabrėžia, kad individai mąsto ir renkasi, kad jų mintys ir supratimas turi įtakos jų ateities veiksmams ir mintims. Kognityvinės teorijos šalininkai ypač domisi tais atvejais, kai mąstatnt sukuriamas naujas elgesio būdas. Jų dėmesio centre yra kiekvieno asmens aktyvus mąstymas. Kognityvinė teorija teigia, kad mąstymas yra aktyvus procesas, mąstydamas žmogus suvokia savą pasaulį ir ši protinė veikla yra daug galingesnė negu nesąmoningi motyvai ar stimulo ir reakcijos ryšys.
Darbo tikslas – teoriniu ir praktiniu aspektu atskleisti kognityvinės veiklos pradinėse klasėse ypatumus.
Darbo uždaviniai:
1. Išanalizuoti pedagoginę, filosofinę ir psichologinę mokslinę literatūrą apie vaiko kognityvinę veiklą.
2. Atlikti eksperimentą su skirtingo amžiaus vaikais (berniuku ir mergaite) palyginant jų kognityvinį patyrimą.
3. Pateikti išvadas, remiantis atlikto eksperimento duomenimis.

Mokymo procese dėmesys užima labai svarbią vietą. Jis, kaip organizuojantis pradas, sujungia visus psichinius reiškinius vienai veiklai. Jaunesniojo mokyklinio amžiaus vaikui būdingas nevalingas dėmesys. Jis nemoka valdyti savo dėmesio, todėl jį traukia visa, kas nauja, ryšku, spalvinga, įdomu, Tačiau mokymosi procese būtina įsidėmėti ir išmokti tai, kas tuo momentu vaiko visiškai nedomina. Pamažu vaikas išmoksta sutelkti ir išlaikyti dėmesį ties reikalingais, o ne ties išoriškai patraukliais, emocijas žadinančiais dalykais. Dėmesys kaskart darosi valingesnis.
Pirmaklasių valingas dėmesys yra nepastovus. Jam išlaikyti pamokos metu svarbu taikyti įvairias mokomojo darbo rūšis. I-II klasių mokiniai ilgiau sutelkia dėmesį ties išoriniais veiksniais negu mintiniais. Tad svarbu pamokoje vaikų atliekamus mintinius veiksmus kaitalioti su išoriniais (piešimu, aplikavimu, konstravimu). Atlikdami paprastas, bet vienodas užduotis, jaunesnieji mokiniai labiau išsiblaško, negu spręsdami sudėtingesnes užduotis, reikalaujančias taikyti įvairius darbo metodus ir būdus. Šio amžiaus vaikai nesugeba greitai perkelti dėmesį nuo vieno objekto prie kito, nemoka paskirstyti savo dėmesio: užsiėmę vienu darbu, jie nekreipia dėmesio į kitus. Daugelis II-III klasės mokinių jau pasižymi valingu dėmėsiu, sugeba sutelkti valios pastangas, klausydamiesi mokytojo aiškinimo, savarankiškai atlikdami užduotis. Sugebėjimas sąmoningai sutelkti dėmesį atliekant mokymo užduotis - svarbus jaunesniojo mokyklinio amžiaus vaikų laimėjimas: vaikas, iš pradžių siekęs tikslo, kurį kelia mokytojas, pereina prie kontroliuojamo savo paties iškeltų užduočių sprendimo. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2009-02-11
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis14 puslapių 
Literatūros šaltiniai8
Dydis28.75 KB
AutoriusEdita
Viso autoriaus darbų5 darbai
Metai2007 m
Klasė/kursas2
Mokytojas/DėstytojasI. Sabienė
Švietimo institucijaŠiaulių Universitetas
FakultetasEdukologijos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Kognityvines veiklos pradinese klasese ypatumai [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 14 puslapių 
  • Šiaulių Universitetas / 2 Klasė/kursas
  • I. Sabienė
  • 2007 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą