Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Geografijos mokymo(si) procesą aktyvinantys metodai
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Geografijos mokymo(si) procesą aktyvinantys metodai

  
 
 
123456789101112131415161718192021
Aprašymas

Įvadas. Uždaviniai. Ugdymo metodų raida Lietuvoje. Mokymo metodai. Mokymo metodų klasifikacija. Mokymo metodų grupių charakteristika. Mokymo metodų pasirinkimų kriterijai. Tyrimas. Išvados. Priedas.

Ištrauka

Mokytojas galės pasirinkti tinkamą mokymo metodą ar mokymosi strategiją ir lengvai pritaikyti pamokoje įvairią veiklą, kai žinos, kokių mokymo metodų būna, kokie jų privalumai ir trūkumai,
kokiu tikslu jie taikomi ir kaip tai daroma praktiškai.
Kuris metodas geriausias? Tikriausiai negalėtume į ši klausimą aiškiai atsakyti. Manome, kad geras metodas tas, kurį mokytojas yra geriausiai įvaldęs ir puikiai jaučiasi šiuo metodu vesdamas pamoką. Kiekvienas mokytojas renkasi sau tinkamiausius metodus, žino jų privalumus ir trūkumus, o kartu gali įvertinti, kuris iš metodų tinkamiausias konkrečioje situacijoje. Mokymo metodai pasirenkami taip, kad geriausiai tiktų įgyvendinti numatytiems tikslams ir pasiekti užsibręžtiems rezultatams. Kartais netinkamai parinkta veikla iškraipo metodo veoksmingumą. Mokymo metodų ir mokymosi veiklos parinkimas bei jų taikymas geografijos pamokose priklauso nuo mokymosi aplinkos(miesto, kaimo mokykloje), sukauptos mokomosios bazės(žemėlapiai, prietaisai ir kt.), emocinio klimato. Taip pat svarbu derinti metodus ir prie pamokų tvarkaraščio(kai kurie metodai netiks pirmoms ir paskutinėms pamokoms).
DARBO TIKSLAS. Išsiaiškinti, kokie metodai yra tinkamiausi mokinant geografijos;
UŽDAVINIAI
1. Nustatyti, kurie metodai, anot pedagogų yra tinkamiausi;
2. Nustatyti, kokie metodas labiausiai patinka mokytojams;
3. Sužinoti ir išsiaiškinti, kaip skiriasi metodų įvairovė tarp mokytojų kategorijų.
Prieš pradėdami kalbėti apie mokymo metodus, pažvelkime trumpai į metodų raidą amžių bėgyje. Pradedant nuo XIX a., galima atsekti, kad XIX a. svarbiausi švietimo tikslai buvo raštingumas ir mokėjimas skaičiuoti. Vaiką auklėti ir padėti jaunuomenei pasirengti darbui buvo kitų institucijų pareiga.: šeimos, bažnyčios, darbo organizacijų.
Lietuvos švietimo istorijoje tradicinė didaktika turi gilias šaknis. Ypač svarbiais tapdavo reprodukciniai mokymo metodai krizių laikotarpiais, o kultūrinio ir ekonominio pakilimo laikotarpiais ženklūs demokratinio ir humanistinio požiūrio į ugdymo metodus pasireiškimai.
Pirmą kart mokymo procesą grįsti ne vien atmintimi, o vaiko mąstymo plėtojimu 1773m. pasiūlė Edukacinė komisija, siekianti pertvarkyti švietimą valstybiniu mastu. Nuo šios komisijos priimtų sprendimų pastebimas aiškus didaktikos posūkis nuo verbalinių link praktinių mokymo metodų. Pedagogika labiau pabrėžia žmogaus prigimties gerumą, svarbiausiu pedagogo uždaviniu tampa gebėjimas mokinius ugdyti pagal kiekvieno prigimtį, todėl smerkiama prievarta, akcentuojamas pilietinis ugdymas. Tačiau tai ne pilnutinai vyraujančios gražios idėjos, kadangi daugelyje mokyklų tebebuvo taikomos fizinės bausmės, nors nuostatuose smerkiama prievarta. Visgi vyrauja dvi pažinimo proceso koncepcijos: scholastinė-autoritarinė ir sensualistinė (pradedant patirtimi, pereinant prie apibendrinimų ir vėl sugrįžtant prie jų, siekiant patikrinti ir pritaikyti praktikoje). ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2009-02-21
DalykasPedagogikos kursinis darbas
KategorijaPedagogika
TipasKursiniai darbai
Apimtis19 puslapių 
Literatūros šaltiniai9 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis45.99 KB
AutoriusDovile
Viso autoriaus darbų2 darbai
Metai2009 m
Klasė/kursas4
Mokytojas/DėstytojasVilkonis
Švietimo institucijaŠiaulių Universitetas
FakultetasEdukologijos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Geografijos mokymo(si) procesa aktyvinantys metodai [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Kursiniai darbai
  • 19 puslapių 
  • Šiaulių Universitetas / 4 Klasė/kursas
  • Vilkonis
  • 2009 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą