Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Pagarbos ugdymo svarba besiformuojančiai vaiko asmenybei
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Pagarbos ugdymo svarba besiformuojančiai vaiko asmenybei

  
 
 
1234567891011121314151617181920212223
Aprašymas

Įvadas. Tyrimo tikslas: remiantis filosofinės, psichologinės ir pedagoginės literatūros analize, atskleisti besiformuojančios vaiko asmenybės pagarbos, kaip orumo pagrindo, ugdymo svarbą. Ugdymo aksiologija ir auklėjimo teorija vertybių ugdymo struktūroje. Filosofinė žmogaus orumo ir pagarbos sąvoka bei samprata. Savosios vertės suvokimas – pradžia pagarbiems santykiams. Žmogaus orumo pagrindas – pagarba ir savigarba. Šeimos ir ugdymo institucijos įtaką vertybių ir pagarbos formavimui. Pirmiausias pavyzdys – tėvai. Pedagogo asmenybės bruožai pagarbos jausmo formavimui. Kaip su vaikais kalbėtis apie pagarbą?. Kaip dirbti klasėje su įvairaus amžiaus vaikais? patarimai tėvams kaip dirbti su vaikais. Išvados.

Ištrauka

Žmogaus vieta ir vertė visuomenėje visais laikais buvo vienas aktualiausių klausimų. Pagrindinis veiksnys, atskleidžiantis žmogaus vertę, – žmogaus orumas, kuris suprantamas kaip pagarba sau pačiam ir kitam asmeniui. Mūsų epochai gresia pavojus netekti viso to, kas sudaro žmogaus pilnatvę. Dažnai žmogus suprantamas vien kaip kūnas. Siela išstumiama į pakraščius. Tada užmirštamas ir sielų bendravimas, kuris tobulina žmogaus asmenybę ir kuria gėrį. Visa dorovinė kultūra, jos turinys persmelktas pagrindine idėja – pagarba žmonėm. Pagarba – pamatinė dorovės sąvoka. Ji parodo tokį žmogaus santykį su kitu žmogumi, kuris grindžiamas aukščiausio žmogaus vertingumo samprata. Pagarba viena svarbiausių dorybių žmogaus gyvenime. Išsiauklėjęs žmogus visuomet gerbia kitą žmogų, jo orumą. Pagarba žmogui yra būdinga visoms elgesio normoms, sudaro giluminį, dorovinį pagrindą. Asmenybę vadintume žmogų, turintį savo vertybių sistemą ir aktyviai ją įtvirtinantį visuomenėje. Orumo pripažinimas demokratinėje visuomenėje reiškia pagarbą savo asmenybei, toleranciją kitaip mąstančiam ir veikiančiam žmogui. Todėl svarbu ir šią dorybę skiepyti vaikams nuo pat pirmųjų dienų, stengtis patiems tobulėti, būti tolerantiškiems ir pagarbiems vieni kitiems šiame chaotiškame ir pilname savanaudiškumo pasaulyje.
Tyrėjai pastebi, kad Lietuvos visuomenėje silpsta žmogaus orumo, kaip nelygstamos vertybės, pajautimas, nuvertinami humanistiniai idealai, tautos kultūrinis paveldas ir net valstybingumas, o tai jaunimą veikia destruktyviai. Išryškėja darželio-mokyklos, kaip jauno žmogaus, ugdymo vaidmuo ir uždavinys – užpildyti paveldėtas ir esamas socialiai netvirtoje šeimoje bei visuomenėje atsiradusias auklėjimo spragas. Moralinių vertybių nykimas lemia vis didėjantį nusikaltimų, įvairių priklausomybių, smurto ir kitų nusižengimų žmogui skaičių. Tai aktuali problema nūdienos Lietuvoje. Istorinė mūsų praeitis ir patyrimas, gyvenimas socialinių pokyčių laikotarpiu verčia perkainoti vertybes. Todėl ypač svarbus darželio-mokyklos, kuri sprendžia jauniems žmonėms aktualius pripažinimo, įvertinimo ir orumo klausimus, akcentuoja žmogaus dorovinio auklėjimo, saviauklos svarbą, vaidmuo. Juk čia kuriami doroviniai santykiai su aplinka, kitais žmonėmis ir pačiu savimi. Kaip viena dorovinio auklėjimo problemų iškeliama orumo, pagarbos, tolerancojos ugdymo problema (Aramavičiūtė, 2005; Jovaiša, 2003; Martišauskienė, 2004; Sprindžiūnas, 2000 ir kt.). Išsamių tyrinėjimų, kurie būtų skirti žmogaus orumo ugdymui, nėra daug. Tad tikslinga tyrinėti, kokią įtaką žmogaus dorinei brandai daro orumo ir pagarbos pajautimas ir jo ugdymas?



Tyrimo objektas – orumo ir pagarbos pajautimas atskleidžiant ugdymo ypatybes ikimokykliniame amžiuje.
Tyrimo tikslas: remiantis filosofinės, psichologinės ir pedagoginės literatūros analize, atskleisti besiformuojančios vaiko asmenybės pagarbos, kaip orumo pagrindo, ugdymo svarbą..

Tyrimo uždaviniai:
1. Pateikti filosofinę žmogaus orumo ir pagarbos sąvoką sampratą.
2. Išanalizuoti literatūrą, siekiant išsiaiškinti žmogaus orumo, pagarbos ugdymo dėsnius, svarbą.
3. Išsiaiškinti įvairių autorių nuomones, tyrimo rezultatus šiuo analizuojamu klausimu.
4. Psichologiniu ir pedagoginiu aspektais aptarti mokyklą, kaip žmogaus orumo ugdymo veiksnį.
5. Atskleisti patarimus tėvams ir pedagogams ugdant pagarbos jausmą.

Tyrimo metodai: mokslinės literatūros, lyginamoji analizė, apibendrinimas. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2009-04-27
DalykasPedagogikos kursinis darbas
KategorijaPedagogika
TipasKursiniai darbai
Apimtis21 puslapis 
Literatūros šaltiniai24 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis42.11 KB
AutoriusVioleta
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2009 m
Klasė/kursas4
Mokytojas/DėstytojasDoc. Montvilaitė
Švietimo institucijaLietuvos Edukologijos universitetas
FakultetasPedagogikos ir psichologijos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Pagarbos ugdymo svarba besiformuojanciai vaiko asmenybei [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Kursiniai darbai
  • 21 puslapis 
  • Lietuvos Edukologijos universitetas / 4 Klasė/kursas
  • Doc. Montvilaitė
  • 2009 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą