Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Socialinio pedagogo kompetencijos kryptys
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Socialinio pedagogo kompetencijos kryptys

  
 
 
123456789101112
Aprašymas

Įvadas. Tikslas: Išanalizuoti socialinio pedagogo kompetencijos kryptis. Socialinės pedagogikos samprata. Socialinis pedagogas. Socialinio pedagogo kompetencija. Socialinio pedagogo kompetencijos prielaidos. Išvados.

Ištrauka

Socialinis darbas yra profesionali veikla, kurios tikslas - padėti žmogus spręsti socialines problemas. Socialinės vaikų problemos ypatingai sudėtingos ir skaudžios, nes jos neatskiriama suaugusių gyvenimo dalis ir susijusios su vaiko prigimtimi, vystymusi, veikiamos tiesioginių ir šalutinių veiksnių. Buitis vaikui nėra pirmaeilė egzistencijos sąlyga, todėl socialinė pagalba jam išeina toli už globos ir rūpybos ribų. Pagrindinė vaiko problema - bendravimas ir santykiai. Todėl reikalingas suderintas, organizuotas prevencinis darbas, įvairių globos, teisinių, švietimo institucijų, teritorinių socialinių darbuotojų vieningas požiūris į vaiko problemas.
Mokyklos aspektu socialinis darbas - tai ugdymo visumos dalis. Sudėtingėjant visuomenės kaitos procesams, vaiko problemos auga. Jų sprendimas negali būti atidėliojamas. Socialinis ir ekonominis šalies vystymasis yra esminis harmoningų žmogaus santykių su visuomene, jo pilnaverčio socialinio funkcionavimo garantas. Dinamiškas Lietuvos politinis bei ekonominis vystymasis atskleidė daugybę socialinių problemų, todėl socialinėje srityje dirbančių specialistų reikalingumo bei socialinių darbuotojų profesionalumo klausimai šiandien jau niekam nekelia jokių abejonių. Pasaulyje vis labiau įsitvirtina žmogaus socialinės raidos koncepcija, kurią 1990 metais pateikė Jungtinių Tautų Vystymo Programa. Žmogaus teisės ir žmogaus raida yra dinamiškos, viena nuo kitos priklausančios, bei viena kitą papildančios sąvokos. Žmogaus socialinės raidos ir teisių integracija praplečia žmogaus pasirinkimo galimybes. Jos apima bendrą teisę ir atsakomybę už pagrindinius individo, visuomenės ir valstybės sugebėjimus gyventi pilnavertį gyvenimą. Išskiriami du žmogaus socialinės raidos aspektai: žmogaus sugebėjimų ugdymas ir įgytų sugebėjimų panaudojimas gyvenime. Graikų kalboje žodis "problema" reiškia užduotį. Turėti problemų yra normalu. Tik tai supratę galime pradėti keisti savo gyvenimą.
TIKSLAS: Išanalizuoti socialinio pedagogo kompetencijos kryptis.
UŽDAVINIAI: 1) Aprašyti socialinės pedagogikos sampratą; 2) Paanalizuoti socialinio pedagogo kompetencijos prielaidas; 3) Apžvelgti socialinių pedagogų rengimo kryptis; 4) Išsiaiškinti moksleivių nuomonę socialinio pedagogo atžvilgiu.

Socialinė pedagogika, būdama socialinių mokslų sričiai priklausančio edukologijos mokslo šaka, yra glaudžiai susijusi su visais socialiniais mokslais. Nagrinėjant specialistų rengiamus modelius Europoje, JAV, Kanadoje ir Lietuvoje, galime daryti išvadą, kad visuose kraštuose vyrauja dvi pagrindinės specialistų rengimo tendencijos. Pirmoji, kai rengiant socialinius darbuotojus studijos yra labiau orientuotos į sociologijos, psichiatrijos dalykus, ir antroji, kai rengiant socialinius pedagogus studijos orientuojamos į edukologiją, specialaus ugdymo problemas, kultūros antropologiją, psichologiją.
Bandant apibrėžti socialinės pedagogikos sampratą, remtasi lietuviška tradicija: J.Vaitkevičiaus socialinės pedagogikos tyrinėjimais (1995), B.Bitino nusakytomis ugdymo socialinėmis prielaidomis (2000), Z.Bajoriūno (1997), J.Uzdilos (2001) familistikos teorijomis, I.Leliūgienės žmogaus ir socialinės aplinkos nagrinėjimu (1997), kituose šaltiniuose pateiktais demokratinio, bendruomeninio, pilietinio ugdymo bei mokyklinio socialinio darbo apibūdinimais, egzistuojančių norminių dokumentų analize, kita teorine ir normatyvine medžiaga. Socialinio ugdymo negalime įsivaizduoti be Žano Žako Ruso veikalo "Emilis, arba apie ugdymą"(1762), kuris paskatino atsisakyti autokratinio ir griežtai reglamentuoto ugdymo idėjų, jas keičiant asmens palaikymo, skatinimo ir mokymo įsitvirtinti visuomenėje įdėjomis. Įtvirtindama demokratinę ugdymo sistemą, Europa ir JAV atranda vis naujas socialines funkcijas. Todėl aptariant socialines prielaidas, iškyla pagrindinių demokratinės valstybės vertybių pasirinkimo ir jų įtvirtinimo problema. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2009-04-30
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis11 puslapių 
Literatūros šaltiniai9
Dydis22.18 KB
Autoriusvita
Viso autoriaus darbų2 darbai
Metai2008 m
Klasė/kursas1
Mokytojas/DėstytojasKairienė
Švietimo institucijaTelšių regioninis profesinio mokymo centras
Failo pavadinimasMicrosoft Word Socialinio pedagogo kompetencijos kryptys [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 11 puslapių 
  • Telšių regioninis profesinio mokymo centras / 1 Klasė/kursas
  • Kairienė
  • 2008 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą