Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Mokymosi visą gyvenimą koncepcija Lietuvoje
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Mokymosi visą gyvenimą koncepcija Lietuvoje

  
 
 
12345678910111213141516
Aprašymas

Įvadas. Darbo tikslas – apžvelgti mokymosi visą gyvenimą koncepciją Lietuvoje. Mokymosi visą gyvenimą samprata. Mokymosi visą gyvenimą idėja. Mokymosi visą gyvenimą kontekstas. Istorinės prielaidos. Dabartinių politinių bei ekonominių pokyčių įtaka. Pastarojo meto raida. Mokymosi visą gyvenimą esmė ir paskirtis. Lietuvoje. Išvados.

Ištrauka

Dar 1993 metais Drucker pavadinus naują visuomenės gyvensenos pakopą žinių visuomene (Targamadzė, Tamošiūnienė, 2004), dabar jau tiek tarptautinio, tiek šalies masto dokumentais konstatuojama, jog gyvename žinių visuomenėje ir privalome jai rengtis (Europos Tarybos Lisabonoje išvados, 2000; Europos Sąjungos mokymosi visą gyvenimą memorandumas, 2001; Mokymosi visą gyvenimą užtikrinimo strategija, 2003; Mokymosi visą gyvenimą užtikrinimo strategijos įgyvendinimo veiksmų planas, 2003). Šiame kontekste atkreiptinas dėmesys į tai, kad atliepiant 2000 –ųjų metų UNESCO pasaulinio švietimo forumo Dekare nuostatas (2000) ir pasaulinę švietimo visiems deklaraciją (2000), ištirta Lietuvos Europos kontekste ugdymo aplinka: ekonominė, teisinė, socialinė, politinė, gamtinių išteklių, technologinė, kultūrinė, demografinė, edukacinė; įkurtas Lietuvos nacionalinis švietimo forumas (2002) bei sudarytos Lietuvos ,,Švietimo visiems" veiksmų plano gairės (2003), nubrėžti suaugusiųjų mokymosi visą gyvenimą strateginiai orientyrai.
Žinių, įgūdžių ir sąvokų, kurias įgyjame vaikystėje ir jaunystėje šeimoje, mokykloje, kolegijoje ar universitete, neužteks visam gyvenimui. Siekiant įgyvendinti mokymąsi visą gyvenimą, labai svarbu integruoti mokymąsi į suaugusiųjų gyvenimą. Kalbant apie mokymąsi visą gyvenimą , visas mokymasis laikomas vientisu kontinuumu ,,nuo lopšelio iki karsto", kurio esminis pagrindas – aukštos kokybės pagrindinis išsilavinimas visiems (Mokymosi visą gyvenimą memorandumas, 2001).
Mokymosi visą gyvenimą problema tirta Lietuvos ir užsienio autorių: Teresevičienės (1998), Trečiokienės (1998), Taruškienės (1997) ir kt.
Darbo objektas – mokymosi visą gyvenimą koncepcija.
Darbo tikslas – apžvelgti mokymosi visą gyvenimą koncepciją Lietuvoje.
Darbo uždaviniai:
1. paanalizuoti mokymosi visą gyvenimą sampratą ir idėją;
2. patyrinėti mokymosi visą gyvenimą kontekstą;
3. panagrinėti mokymosi visą gyvenimą esmę.


Sėkmingas perėjimas į žinių ekonomiką ir žinių visuomenę grindžiamas mokymusi visą gyvenimą. Mokymasis visą gyvenimą apima: gebėjimą rasti informaciją, aktyviai ir savarankiškai siekti žinių. Mokyklą ir tradicinį vadovėlį turi papildyti archyvų, bibliotekų šaltiniai, muziejų medžiaga.
Mokymasis visą gyvenimą yra kertinis ugdymo veiklos principas tiek mokytojams, tiek besimokantiesiems. Mokymasis visą gyvenimą apibūdinamas kaip nuo vaikystės iki senatvės trunkantis mokymosi ciklas, apimantis formalųjį visų lygių švietimą, savarankišką mokymąsi ir savišvietą, nuotolinio ar auditorinio mokymosi formas, nesvarbu, ar gaunami kreditai, pažymėjimai, diplomai ir pan.
Mokymosi visą gyvenimą samprata labai plati, todėl ne nuostabu, kad yra ne vienas apibrėžimas, atskleidžiantis įvairias perspektyvas ir akcentus. Europos Bendrija siūlo tokį mokymosi visą gyvenimą apibrėžimą: ,,mokymosi veikla vyksta visą gyvenimą, siekiant tobulinti žinias, gebėjimus ir kompetencijas asmeninėje, pilietinėje, socialinėje ir/arba su darbu susijusioje perspektyvoje".
Terminas mokymasis visą gyvenimą atkreipia dėmesį ir į laiko dimensiją – mokomasi periodiškai arba nuolat. Kartu atkreiptinas dėmesys į mokymosi veiklų įvairovę: mokymasis yra veikla ir vaidmenys, kuriuos įvairiu metu ir įvairiose vietose galima keisti. Jis gali vykti ir vyksta šeimoje, laisvalaikiu, bendruomenės gyvenime ir darbe. Yra du mokymosi veiklos tipai:
• formalusis mokymasis vyksta švietimo ir mokslo įstaigose. Mokymosi veikla tikslinga, apsvarstyta, organizuota, fiksuotos trukmės, vykstanti pagal tvarkaraštį, formalius registracijos ir priėmimo reikalavimus, turinti hierarchinę vertinimo sistemą. Besimokantiesiems suteikiama pripažįstama kvalifikacija, jie gauna pripažintus diplomus.
• Neformalusis mokymas (Rudžionienė, 2005). ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2010-03-04
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis14 puslapių 
Literatūros šaltiniai13 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis27.54 KB
AutoriusLaima
Viso autoriaus darbų11 darbų
Metai2009 m
Klasė/kursas4
Mokytojas/DėstytojasI. Jonutytė
Švietimo institucijaKlaipėdos Universitetas
FakultetasPedagogikos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Mokymosi visa gyvenima koncepcija Lietuvoje [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 14 puslapių 
  • Klaipėdos Universitetas / 4 Klasė/kursas
  • I. Jonutytė
  • 2009 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą