Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Projektų metodas
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Projektų metodas

  
 
 
12345678910
Aprašymas

Įvadas. Tikslas yra apžvelgti, paanalizuoti projektų metodą, kaip vieną iš mokymo organizavimo formų. Projektų metodo samprata. Projektų metodo istorinė apžvalga. Projektų klasifikacija. Projektų rengimo seka. Projektų metodo elementai ugdymo procese. Projektų metodo privalumai. Išvados.

Ištrauka

Mokymo metodai – tarp savęs susiję mokytojo bei mokinių veiklos būdai, kuriais mokiniai, mokytojo vadovaujami, įgyja žinių, mokėjimų bei įgūdžių, yra lavinami bei auklėjami. (V. Rajeckas, 1999, p. 141).
Vienas reikšmigiausių mokymo metodų yra projektų metodas. Projektas (lot. Projectus – mestas į priekį) – iš anksto parengta dokumentacija, pagal kurią numatytą objektą galima pagaminti, pastatyti, patobulinti, suremontuoti. (Tarptautinių žodžių žodynas, 1985, p. 401).
Projektas yra planinga ir organizuota veikla, kurios tikslas – įveikti užduotį ar išspręsti problemą taip, kad gautume norimų rezultatų. (T. Tamošiūnas, 1999, p. 12).
Vienas iš pagrindinių sėkmingo projektinio darbo sąlygų – supratingas, nuoširdus, kolegiškas mokytojo ir moksleivių bendradarbiavimas, požiūris į vaiką kaip lygiavertį visuomenės narį, turintį teisę reikšti savo nuomonę.
Darbo tikslas yra apžvelgti, paanalizuoti projektų metodą, kaip vieną iš mokymo organizavimo formų.
Referato uždaviniai yra apžvelgti projektų metodo sampratą ir raidą, paanalizuoti projektų klasifikaciją, projektų rengimo seką ir projektų metodo privalumus.

Mokinių mokymo, jų auklėjimo ir lavinimo sėkmė mokymo procese visų pirma priklauso nuo mokymo turinio: kaip jis atitinka mokslo, technikos, ekonomikos, kultūros išsivystymo lygį, o ypač kaip siejasi su gyvenimu, su asmenine mokinių patirtimi. Ne mažiau svarbus ir mokymo proceso organizavimas, mokinių veiklos pobūdis, mokytojo ir mokinių sąveika šiame procese. Šiuolaikinėmis sąlygomis ypač reikia ugdyti sumanią, kūrybiškai mąstančią ir veikiančią asmenybę, gebančią savarankiškai plėsti žinias. Tai reiškia, jog mokinius būtina išmokyti ir įpratinti suvokti savo galimybes. Kaip teisingai tvirtinama naujausioje pedagoginėje literatūroje, reikia "padėti mokiniams pažinti save, įgyti bendravimo įgūdžių, plėtoti savo kūrybiškumą, priimti ir įtvirtinti save kaip unikalią ir originalią asmenybę". Šito siekiant reikia sudaryti kuo geresnes sąlygas mokiniams mokytis, mokymo procese kuo aktyviau veikti. O tai iš esmės lemia mokymo metodai.
Mokymo metodai – tarp savęs susiję mokytojo bei mokinių veiklos būdai, kuriais mokiniai, mokytojo vadovaujami, įgyja žinių, mokėjimų bei įgūdžių, yra lavinami ir auklėjami. (V. Rajeckas, 1999, p. 141).
Vienas iš mokymo metodų yra projektų metodas. Tai itin reikšmingas metodas, kurio tikslas yra rengti mokinius gyvenimui, išmokyti žiniomis naudotis praktiškai.
Projekto sąvoka apibūdinama įvairiai: kaip laikina veikla, apibrėžta tikslaus pradžios ir pabaigos momentu; kaip susitarimas, turintis tam tikrus tikslus; kaip dokumentas, finansiškai, techniškai ir socialiai pagrindžiantis tikslus; kaip sistema, apimanti suformuluotus tikslus, kurių realizavimui sukuriami objektai, diegiami technologiniai procesai, numatomi valdymo sprendimai ir priemonės jiems įgyvendinti. (A. Barasienė, 2002, p. 32).
Projektų metodas – tai darbo ir mokymo būdas, skatinantis mokinius sieti mokymąsi su tikrove ieškant sąsajų tarp daiktų ir reiškinių, pratinantis dirbti grupėje kartu su kitais, sprendžiant vieną visiems aktualią problemą. (L. Šiaučiukėnienė, O. Visockienė, P. Talijūnienė, 2006, p. 175).
Projekto terminas turi dvi prasmes:
• Objektyvioji prasmė. Šia prasme projektas reiškia materialiųjų ir žmogaus resursų visumą, skirtą tam tikrai problemai išspręsti, bei šio sprendimo gautus laukiamus rezultatus. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2010-03-25
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis9 puslapiai 
Literatūros šaltiniai5 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis16.94 KB
AutoriusModesta
Viso autoriaus darbų3 darbai
Metai2006 m
Klasė/kursas1
Mokytojas/DėstytojasPoderienė
Švietimo institucijaKlaipėdos Universitetas
FakultetasPedagogikos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Projektu metodas [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 9 puslapiai 
  • Klaipėdos Universitetas / 1 Klasė/kursas
  • Poderienė
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą