Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Bendravimo ir bendradarbiavimo gebėjimų ugdymas
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Bendravimo ir bendradarbiavimo gebėjimų ugdymas

  
 
 
123456789101112
Aprašymas

Įvadas. Darbo tikslas – paanalizuoti gebėjimų bendradarbiauti ugdymą, pedagoginį bendradarbiavimą. Bendradarbiavimo gebėjimai. Dešimt punktų, padedančių dirbti grupėse. Pagrindiniai mokymosi bendradarbiaujant elementai. Mokinių socialinių įgūdžių ugdymas. Pedagoginis bendradarbiavimas. Išvados.

Ištrauka

Bendravimas – bičiuliauti, draugauti, turėti bendrų reikalų.
Bendradarbiavimas – bendrai su kitais dirbti. (Dabartinės Lietuvių kalbos žodynas, 2007)
Šie žodžiai tarpusavyje glaudžiai susiję, ypač pedagogikoje. Pedagogams ir jų mokiniams labai svarbūs tarpusavio santykiai, kurie lemia ugdytinio išsilavinimo lygį ir tai, kokiu žmogumi jis užaugs. Vaikams taip pat labai svarbūs ir jų tarpusavio santykiai su bendraklasiais ir aplinkiniais žmonėmis.
Žmogus, išaugęs skurde ir per anksti patyręs rūpesčių, neturėjo vaikystės. Bet ar mes galime laikyti vaikystę laiminga, jeigu ji praėjo nuolatinėse šventėse, pasilinksminimuose, patirdami tik malonumus? Gali būti taip: vaikystė buvo giedra, nerūpestinga – daugeliui tai laimės sinonimas, - o gyvenimas praėjo tuščiai, be tikslo. Tik sveikas proto, valios, jausmų, raumenų įtempimas duoda žmogui ( tiek vaikui, tiek suaugusiam) tikrąjį gyvenimo džiaugsmo pojūtį. Žaidimas ir darbas, pažinimas ir kūryba, bendravimas ir judėjimas, kartu ir naujumas, nustebimas , susidomėjimas, atradimai – štai tikrieji vaikystės atributai.
Pedagogas – pagrindinis asmuo mokantis vaikus bendrauti ir bendradarbiauti. Jei vaikas mokykloje blogai jausis, neturės draugų, jo ir psichinė ir socialinė sveikata bus prasta. Vaikas net gali rimtai susirgti. Todėl pedagogas turi įdėti daug pastangų, kad mokykloje sukurtų jaukią, šiltą, saugią ir draugišką aplinką. Mokytų bendravimo ir bendradarbiavimo subtilybių, kurios praverstų gyvenime ir padėtų jiems išgyventi įvairiose situacijose. "Mokymasis bendraujant yra aktyvus mokymosi procesas, kuriame akademiniai ir socialiniai įgūdžiai puoselėjami tiesioginio mokinių bendradarbiavimo, individualios atsakomybės ir teigiamos tarpusavio priklausomybės dėka". (Jense, E. 1999).
Darbo tikslas – paanalizuoti gebėjimų bendradarbiauti ugdymą, pedagoginį bendradarbiavimą.
Darbo uždaviniai:
• surinkti informaciją apie bendradarbiavimo gebėjimus, jų ugdymą, bei pedagoginį bendradarbiavimą;
• išanalizuoti surinktą informaciją;
• apibendrinti surinktą informaciją ir padaryti išvadas.
Žmonių gyvenimo būdas iš esmės yra socialus. Kad gautumėme visa tai, ko reikia norint išlikti gyviems. Mes bendraujame su kitais žmonėmis. Tam reikia ypatingo smegenų darbo. J .Z. Young. (Jensen, E. 1999, 202p.)


Bendradarbiavimas apibrėžiamas kaip siekimas, siekis bendrų tikslų, veikiant išvien su kitais. Bendradarbiaujančioms grupėms būdinga:
teigiama tarpusavio priklausomybė - siejama su socialine integracija – emocine, kognityvine sąveika. Bendradarbiaujant svarbu dalintis emocijomis, žiniomis ir gebėjimais ;
skatinanti sąveika – gebėjimas ugdytiniu simuliuoti, vienas kito veiklos motyvacija;
individuali atsakomybė;
bendravimo gebėjimai – gebėjimai bendrauti, komunikuoti, keistis informacija, užmegzti bei palaikyti socialinius santykius;
grupiniai procesai – grupės formavimosi tapsmo procesai, paremti besimokančiųjų turima socialine bei mokymosi patirtimi. (Rankraštis.)

Mokiniai mokydamiesi bendradarbiauja – nuoširdžiai dalijasi savo išmintimi ir patyrimu, nesivaržo ir nerungtyniauja, tik siekia gerai įsisąmoninto individualaus ir visiems bendro tikslo. Pagrindinė mokymosi bendradarbiaujant taisyklė – būti visiškai atviram savo ir kitų grupės narių patyrimui, nuoširdžiai siekti bendro ir dalinio tikslų. (Šiaučiukienė, Visockienė, Talijūnienė) ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2010-03-31
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis9 puslapiai 
Literatūros šaltiniai6 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis33.52 KB
Autoriusegle_k
Viso autoriaus darbų5 darbai
Metai2010 m
Klasė/kursas3
Mokytojas/DėstytojasLekt. R. Šmitienė
Švietimo institucijaKlaipėdos Universitetas
FakultetasPedagogikos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Bendravimo ir bendradarbiavimo gebejimu ugdymas [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 9 puslapiai 
  • Klaipėdos Universitetas / 3 Klasė/kursas
  • Lekt. R. Šmitienė
  • 2010 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą