Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Viduramžių pedagogikos ir minties raida
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Viduramžių pedagogikos ir minties raida

  
 
 
12345678910111213
Aprašymas

Įvadas. Ankstyvieji viduramžiai. Nuo klasikinės prie krikščioniškosios paideia’os. Aleksandrijos tėvų filosofiniai ugdymo aspektai. Lotyniškoji ugdymo tradicija. Karolingų renesanso bruožai. Brandieji viduramžiai. Vėlyvieji viduramžiai. Išvados.

Ištrauka

Šiuolaikinės ugdymo paradigmos ištakos glūdi antikos ir viduramžių filosofijoje. Krikščioniškosios ir graikiškosios kultūrų susitikimas Aleksandrijoje grindė filosofinius asmenybės ugdymo pagrindus, kurie buvo plėtojami viduramžių mokyklose ir universitetuose bei kituose ugdymo institucijose.
Pedagogikos terimnas sudarytas iš dviejų graikiškų žodžių: "pais, paidos" – vaikas, vaikai ir "agein" – vesti. Apibendrinta reikšmė – "vaikų vedžiojimas".
Pedagogikos mokslo raida apima labai ilgą laiko tarpą. Visais laikais, ypač atsiradus mokykloms ir plečiantis jų tinklui, asmenys, susiję su jaunosios kartos ugdymu, gilinosi į šį procesą, stebėjo ugdymo praktiką ir stengėsi ją tobulinti, tą praktiką siekė daugiau ar mažiau apibendrinti.
Viduramžiai (lot. medius aevus) – istorinė Europos istorijos epocha, datuojama tarp Antikos ir Naujųjų laikų. Viduramžių pradžia tradiciškai laikomi 476-ieji metai (Vakarų Romos imperijos žlugimo metai). Pabaiga siejama su trim svarbiais įvykiais (XV-XVI a.): Didžiaisiais geografiniais atradimais, Renesansu ir Reformacija.
Istoriniai periodai susilieja, kartais, net labai nežymiai. Todėl ieškant viduramžių pradžios, negalima jos ieškoti kokiame nors išviršiniame įvykyje. Antikinis gyvenimas nyko pamažu ir sykiu pamažu prasidėjo naujas gyvenimas, nauja istorija, nauja pasaulėžiūra. Bet vienas įvykis turi simbolinės reikšmės viduramžių pradžiai. 529 metais imperatorius Justinijonas uždarė antikinės filosofijos mokyklą Atėnuose ir tais pačiais metais šv. Benediktas Monte Cassino įsteigė pirmą Vakarų vienuolyną. Tuo būdu oficialiai buvo suduotas smūgis antikinei kultūrai, nes šitoji kultūra jau buvo nustojusi savo gajumo ir originalumo.
Pirmieji terminą "Viduramžiai" pavartojo XVII a. Europos humanistai. Lygindami viduramžius su antika jie apibūdino juos kaip tamsumo ir reakcijos epochą.
Viduramžiais vyraujanti feodalinė santvarka taip pat įtakojo ir auklėjimo raidą ir jos atliekamas funkcijas. Ideologinė viešpataujančių feodalinės visuomenės grupių atrama buvo bažnyčia. Visas vaikų ir suaugusių mokymo turinys buvo kupinas religijos. Visų tautų religijos mokė paprastus žmones paklusti ponams ir tarnauti jų interesams. Krikščionybė šiam tikslui panaudojo mokymą apie įgimtą žmogaus nuodėmingumą, propagavo susilaikymą, asketizmą, kūno marinimą, kad būsimame – pomirtiniame gyvenime būtų išgelbėta siela. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2011-05-06
DalykasPedagogikos konspektas
KategorijaPedagogika
TipasKonspektai
Apimtis12 puslapių 
Literatūros šaltiniai0 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis39.95 KB
AutoriusEvelina
Viso autoriaus darbų5 darbai
Metai2010 m
Klasė/kursas2
Mokytojas/Dėstytojaslekt. Vaiva Grabauskienė
Švietimo institucijaLietuvos Edukologijos universitetas
FakultetasPedagogikos ir psichologijos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word 2007 Viduramziu pedagogikos ir minties raida [speros.lt].docx
 

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Konspektai
  • 12 puslapių 
  • Lietuvos Edukologijos universitetas / 2 Klasė/kursas
  • lekt. Vaiva Grabauskienė
  • 2010 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą