Įvadas. Vaikų specialiųjų mokymosi poreikių samprata. Ypatingumų grupių apibūdinimas. Intelekto sutrikimai. Specifiniai pažinimo sutrikimai. Specifinių pažinimo sutrikimų samprata. Moksleiviai, turintys girdimojo suvokimo ir kalbinių procesų sutrikimų. Moksleiviai, turintys vizualinių procesų sutrikimų. Mokiniai, turintys percepcinių – motorinių ryšių sutrikimų. Moksleiviai, turintys specifinių atminties sutrikimų. Mokiniai, turintys veiklos organizavimo sutrikimų. Emocijų, elgesio ir socialinės raidos sutrikimai. Klausos sutrikimai. Regos sutrikimai. Judesio ir padėties sutrikimai. Lėtiniai, somatiniai ir neurologiniai sutrikimai. Kompleksiniai sutrikimai. Specialiųjų mokymosi poreikių vaikų ugdymas. Vaikų, turinčių intelekto sutrikimų, ugdymas. Mokinių, turinčių specifinių pažinimo sutrikimų, ugdymas. Emocijų, elgesio ir socialinės raidos sutrikimų turinčių vaikų ugdymas. Asmenų, turinčių klausos sutrikimų, ugdymas. Vaikų, turinčių regos sutrikimų, ugdymas. Judesio ir padėties sutrikimų turinčių moksleivių ugdymas. Mokinių, sergančių lėtiniais somatiniais ir neurologiniais sutrikimais, ugdymas. Kompleksinių sutrikimų turinčių vaikų ugdymas. Išvados.