Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Dorovinio ugdymo ypatumai ikimokykliniame amžiuje
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Dorovinio ugdymo ypatumai ikimokykliniame amžiuje

  
 
 
12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940
Aprašymas

Įvadas. Dorovės teoriniai aspektai. Dorovė – vidinis žmogaus pasaulis. Dorovės funkcijos. Dorovinis ugdymas. Šeimos reikšmė vaikų dorovinio ugdymo auklėjimui. Tinkamo vaikų elgesio ugdymo metodai. Tinkamo vaikų elgesio transformavimas. Netinkamo vaikų elgesio prevencija. Vaikų elgesio intervencija. Tautosakos svarbą dorovinio ugdymo procese. Pasakų įtaka teigiamoms savybėms ugdyti. Liaudies daina – vartai į doros pasaulį. Dorovinio ugdymo lopšelyje-darželyje "Sigutė" tyrimas. Tyrimo metodika ir eiga. Tyrimo rezultatų vertinimas ir analizė. Savojo "aš" vertinimas. Jausmų, emocijų atpažinimas ir įvertinimas. Savęs supratimas ir vertinimas. Elgesio normų žinojimas. Dorovinio elgesio formavimas, remiantis etnine kultūra. Muzikinio ugdymo apžvalga. Meninio ugdymo ypatumai ir metodai. Ekologinio ugdymo galimybių įvertinimas. Išvados. Priedai.

Ištrauka

Doroviškai auklėti – vadinasi, kryptingai formuoti asmenybės dorovinę sąmonę, charakterio bruožus bei įpročius, valią ir elgesį. Dorovinio ugdymo tikslas – visuomenėje priimtas dorovės normas paversti vidiniais asmenybės elgesio imperatyvais, suformuoti elgesio savireguliacijos sistemą. Mokslininkai pažymi, kad bendroji asmenybės dorovinė kultūra negalima, jeigu neišugdytos dorovinės pažiūros, įsitikinimai ir jausmai, jei vaikai nežino sąvokų, kas yra gera ir kas bloga, jeigu tarp žmogaus įsitikinimų bei praktinės veiklos nėra vienybės. Vokiečių filosofas ir pedagogas I.Kantas teigia: "Doroviškai auklėjant reikia iš anksto vaikams suformuoti sąvokas apie tai, kas yra gera ar bloga".
Ši tema labai aktuali, nes dorovė, meilė, pagarba žmogui - žmoniškumo šerdis, humanistinės pedagogikos pagrindas, todėl tarpusavio santykių darnai turi būti skiriamas ypač didelis dėmesys.
Darbo tikslas: Atskleisti dorovinio ugdymo ypatumus ikimokyklinėje įstaigoje.
Darbo objektas: dorovinis ugdymas lopšelyje-darželyje "Sigutė".
Darbo uždaviniai:
1. Aprašyti dorovinio ugdymo teorinius aspektus;
2. Išanalizuoti tinkamo elgesio skatinimo metodus ir priemones;
3. Aptarti šeimos svarbą ikimokyklinukų doroviniam ugdymui;
4. Atlikti tyrimą, siekiant įvertinti ikimokyklinės grupės "Bitutė" dorovinio ugdymo ypatumus.
Atlikimo metodika: mokslinės literatūros analizė, pedagoginis stebėjimas, anketinė apklausa, statistinių duomenų analizė.


Sunku išsamiai paaiškinti, kas yra dorovė. Šį žodį dažniausiai girdime kaip paraginimą – būk doras, dorai elkis. Arba – būk geras, gerai elkis. Dar bendriau – būk žmogus. ,,Dabartiniame lietuvių kalbos žodyne" dorovė apibrėžiama kaip moralė; doroviškas žmogus – žmogus, paisantis doros normų, moralus, dvasingas. Dorovė – gera savybė: teisingumas, tikimas, gerumas. Dorovė, padorumas lietuviams yra svarbi dvasinė savybė. Kai žmogus patenka visuomenės akiratin, dažnai pasigirsta klausimas: ,,Ar jis dorų tėvų vaikas?"
Dorovė atsiskleidžia žmogaus santykiuose su kitais. Ir apie žmogaus dorumą ar padorumą gali spręsti tik kiti. Pats sau net nusikaltėlis dažniausiai atrodo padorus. Išminčius Seneka yra išsitaręs : ,,Dorybė visus traukia, ji tokia miela, kad net piktadarys laiko save doru". Būti geresnis gali kiekvienas, nes skirtingai nuo gyvūnų, žmogus išskiria save iš aplinkos, suvokia savo Aš.
Yra daug dorovinės saviauklos formų: savęs įtikinimas, apribojimas, net privertimas. Ugdyti save, kurti save ir save teisti (savęs teisimas yra aukščiausias dorovinis aktas) - visa tai sunku, nėra nei malonu, nei patogu. Pirmiausia, dėl to, jog XXI a. šurmulyje doroviškas žmogus tarsi nematomas arba gali atrodyti net silpnas. Kuo žmogus doresnis, tauresnis, tuo jam sunkiau gyventi. Bet ir prasmingiau. ,,Žmonija tobulėja tik dėka žmoniškųjų arba stipriųjų, kurie veda paskui save kitus, silpnesnius". Doroviškai gyvenimą pragyvenęs žmogus daug reiškia, net jeigu jis nieko ypatingo nenuveikia. Savo gyvenimu jis sustiprina žmoniškumo pagrindus.
Tenka pripažinti, kad dorinių vertybių ugdymas labai susijęs su mokymo procesu švietimo įstaigose, pradedant darželiais, mokyklomis, baigiant aukštosiomis. Ugdymas ar mokymo veikla be vertybių yra neįmanoma (Bitinas B.,2000). ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2005-10-31
DalykasPedagogikos diplominis darbas
KategorijaPedagogika
TipasDiplominiai darbai
Apimtis39 puslapiai 
Literatūros šaltiniai30 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis147.44 KB
AutoriusMarina
Viso autoriaus darbų7 darbai
Metai2005 m
Klasė/kursas0
Švietimo institucijaKlaipėdos Universitetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Dorovinio ugdymo ypatumai ikimokykliniame amziuje [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą