Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Ikimokyklinio amžiaus vaikų meninės raiškos ugdymas draminėje veikloje
   
   
   
3
naudingas +5 / nenaudingas -2

Ikimokyklinio amžiaus vaikų meninės raiškos ugdymas draminėje veikloje

  
 
 
12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940414243444546474849
Aprašymas

Įvadas. Ikimokyklinio amžiaus vaikų meninio ugdymo samprata. Dramos meno poveikis visuminiam vaiko ugdymui. Ikimokyklinio amžiaus vaikų ugdymo drama ypatumai, pedagoginės sąlygos. Vaikų vaidybos mokėjimų formavimo ypatumai ikimokykliniame amžiuje. Pagrindiniai dramos mokymo būdai ikimokykliniame amžiuje. Vaidybiniai žaidimai – vienas iš svarbiausių dramos mokymo būdų. Pagrindinių vaidybos elementų reikšmė formuojant ikimokyklinio amžiaus vaikų vaidybos gebėjimus. Vaikų vaidybos gebėjimų ugdymas su teatrinėmis lėlėmis. Teatro (dramos) meno reikšmė vaikų meninės raiškos ugdymui. Ikimokyklinio amžiaus vaikų vaidinimo kūrimo ypatumai. Tyrimo organizavimas, rezultatų analizė. Išvados. Santrauka.

Ištrauka

Teatras vaiko emocijoms suteikia prasmę, pakylėja tiesos, gėrio, grožio ir šviesos link. Jis gyvas ir nenugalimas. Vaikus traukia tas paslaptingas scenos pasaulis, vilioja savo pasaka, gyvenimu ir poezija. Tai didžiulis noras surasti ir išbandyti save.
Meno filosofai E. Kassireris, S. Langer, R. Arnheimas, N. Goodmanas pabrėžia, kad ne visas pažinimas įgyjamas loginiais ar kalbiniais simboliais. Didelė dalis žmogiškojo patyrimo perteikiama meno kūriniais. Menas – savito pažinimo šaltinis, pajėgus perteikti žodines ir bežodines prasmes.
Kognityvinės teorijos atstovai į vaiko meninės kūrybos produktus žvelgia kaip į intelektinės veiklos rezultatą, proto išraišką. Jau antraisiais, trečiaisiais gyvenimo metais, vaikas ima rodyti intuityvų nediskursinių simbolizavimo formų pažinimą: jis piešia, šoka, žaidžia – vaidina. Kognityvistai mano, kad vaiko kūrybinių gebėjimų plėtotės nevalia palikti ,,natūraliai" raidai.
Siekiant išsaugoti vaikų estetinius polinkius ir ugdyti jų meninio pažinimo galias, svarbu padėti įgyti jiems kūrybinių gebėjimų. Pedagogams turėtų rūpėti, anot H. Garnerio, ne tai, kad vaikai vaidintų geriau, o kokie gebėjimai lemia, kad apskritai vaikai vaidina, sukuria vaidybos simbolių sistemą (Gardneris, 2000).
Vien materialinių ir psichologinių sąlygų vaiko meniniam augimui nepakanka. Reikalingas meninio ugdymo procesas, kuris turėtų būti labai organizuotas, kad kūryba ir gebėjimai ,,įsilietų" vienas į kitą.
A. Smitas išskyręs meninio ugdymo fazes, teigia jog ,,penktieji – septintieji gyvenimo metai yra palankiausias tarpsnis sieti vaiko kūrybos procesą, produktą ir bendravimą" (Smitas, 2000).
Sąvokos ,,drama" , ,,draminė raiška" gali būti vartojamos kiek siauresne nei įprasta reikšme ypač pabrėžiant tokius dalykus, kaip veiksmas, judesys, kalbos raiška, ir kaip tai gali būti taikoma per įvairius užsiėmimus. Drama (gr. darau, veikiu) grindžiama pagrindine raiškos priemone – veiksmu, kuris artimas vaikų žaidimui. Dramine raiška galime išreikšti
gyvybingumą įvairioje vaikų veikloje ir kaupti gebėjimus (Grigaitė J. Žvirblių takas, 2004, 4, p.21).
Pedagogas J. Geniušas (1968) savo straipsniuose ,,Dramatizavimas ir inscenizavimas –
mokymo, auklėjimo priemonė", ,,Ryškusis skaitymas" , ,,Duokime vaikams tinkamų pramogų", ,,Vaikų teatras – žaidimų organizatorius" atkreipė dėmesį į žaidimo svarbą vaiko fizinei bei protinei raidai tai vadindamas įgimtu vaiko draminiu instinku.
Dabarties filosofas A. Gaižutis teigia, kad estetinio ir meninio ugdymo uždaviniai ikimokykliniame amžiuje sėkmingai gali būti realizuojami tik specialiai organizuojant vaikams spalvingą, patrauklią, įspūdingą, estetinę ir meninę veiklą: teatrinę, muzikinę, vaizduojamąją, choreografinę ir t.t.(A.Gaižutis, 1982). Mokslininkas teigia, kad iš čia suminėtų vaiko veiklos rūšių labiausiai integruojanti yra teatrinė veikla. Ji apima žaidimą, įpina gamtos reiškinius, darbo elementus ir pan.
Daugelio psichologų bei pedagogų nuomone (E. Vėberis, E. Eriksonas ir kt.), meninis ugdymas skatina teigiamą savęs ir savo gebėjimų suvokimą, lavina estetinį jausmą. Teatro menas, jungdamas savyje kitus menus – muziką, dailę, literatūrą, architektūrą ir t. t., suteikia galimybes vaikui su šiais menais susipažinti ir visybiškai išreikšti save.
Lietuvoje apie vaikų teatrinę kūrybą šiuo metu rašo daug teatro pedagogų, tai Elena Savukynaitė, Romualda Lukoševičiūtė (parengta knyga ,,Aktoriaus kūrybinės psichomotorikos pratybos", 2004), R. Poškienė (knyga ,,Teatrinis vaikų ugdymas", 1996). Vaikų teatrinio ugdymo problemas tyrinėja vaikų teatro pedagogės V. Kazragytė, M. Brėdikytė, E. Barzdžiukienė.

Objektas
Ikimokyklinio amžiaus vaikų meninės raiškos ugdymas draminėje veikloje.

Tikslas
Patyrinėti ikimokyklinio amžiaus vaikų meninės raiškos ugdymo galimybes draminėje veikloje.

Uždaviniai:
1. Apžvelgti ikimokyklinio amžiaus vaikų teatrinę (draminę) veiklą ikimokyklinėse įstaigose.
2. Patyrinėti ikimokyklinio amžiaus vaikų vaidybos įgūdžius, mokėjimų formavimo ypatumus.
3. Išsiaiškinti ikimokyklinio amžiaus vaikų meninės raiškos ugdymo galimybes draminėje veikloje.
4. Išsiaiškinti ikimokyklinio amžiaus vaikų vaidinimo kūrimo ypatumus.
5. Patyrinėti priešmokyklinio amžiaus vaikų vaidybos gebėjimų pasiekimus draminėje veikloje.
6. Ištirti draminės veiklos organizavimo ypatumus ikimokykliniame amžiuje.

Tyrimo metodai
Mokslinės literatūros (pedagoginės, psichologinės, periodinės spaudos) analizė, anketinė apklausa, statistiniai metodai.

Darbą sudaro trys dalys:
1 – oje dalyje atskleidžiama dramos meno poveikis visuminiam vaiko ugdymui. Draminė veikla suteikia dideles galimybes pajausti ir stebėti meno grožį, žadinti poreikį vaidinti ir kurti meną.

2 – oje dalyje analizuojami vaikų vaidybos mokėjimų formavimo ypatumai. Įvairiomis dramatizavimo formomis puoselėjami psichiniai gebėjimai (klausyti, matyti, jausti, mąstyti) ir išorinė raiška: kalbėjimas, pasakojimas, deklamavimas, judėjimas, bendravimas.

3 –oje dalyje atskleidžiama teatro meno reikšmė vaikų meninės raiškos ugdymui. Literatūrinių kūrinių parinkimo vaikų vaidinimams – žaidimams, bei vaikų vaidinimo kūrimo ypatumai. Analizuojami priešmokyklinio amžiaus vaikų vaidybos gebėjimų tyrimo duomenys. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-06-07
DalykasPedagogikos diplominis darbas
KategorijaPedagogika
TipasDiplominiai darbai
Apimtis47 puslapiai 
Literatūros šaltiniai31 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis80.16 KB
Autoriuslubinas
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2006 m
Klasė/kursas0
Švietimo institucijaMarijampolės "Šaltinio" vidurinė mokykla
Failo pavadinimasMicrosoft Word Ikimokyklinio amziaus vaiku menines raiskos ugdymas dramineje veikloje [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

  • 2006-07-20 IP: 212.59.0.201
    Audra sako

    Jei nebutu tiek klaidu,gal ir neblogas butu:} Manau 8

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
+5
-2
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą