Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Žaidimų taikymas pedagogikoje
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Žaidimų taikymas pedagogikoje

  
 
 
12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940
Aprašymas

Įvadas. Žaidimas ir jo vieta šiuolaikinėje pamokoje. Žaidimų klasifikacija. Lietuvių liaudies (tradiciniai) žaidimai. Žaidimai su taisyklėmis. Kūrybiniai žaidimai. Žaidimų taikymas gimtosios kalbos pamokose. Žaidimų taikymas mokant skaitymo. Žaidimų taikymas mokant rašybos. Žaidimų taikymo gimtosios kalbos pamokose tyrimas. Tyrimo metodika. Tyrimų rezultatai ir jų analizė. Mokytojų požiūris į žaidimų taikymą gimtosios kalbos pamokose. Mokinių požiūris į žaidimus gimtosios kalbos pamokose. Išvados.

Ištrauka

" Mokslas yra smalsumas, atradimai ir klausimai, kodėl… Ir jauni, ir suaugę žmonės negali išmokti, jeigu informacija jiems kemšama į smegenis. Jūs galite išmokyti tik sukėlę susidomėjimą, pažadinę žinių troškimą… "
Viktoras F. Weiss
Vaikui augant jo pažintinis aktyvumas reiškiasi įvairiomis formomis, ir tik pamažu subręsta vidinės sąlygos jį patenkinti mokantis, jei vaikas pats tikrai nori mokytis. Tačiau, ypač šiais laikais, ryškėja nerimą keliantis dalykas: vaikų mokymosi motyvacija mažėja, vaikai ima bodėtis mokyklinėmis užduotimis bei pareigomis, imi jų vengti, nors to dar negalėtume pasakyti apie vaikus, pradėjusius lankyti mokyklą (Matulienė, Tervidytė, 1990, p. 400) .
Nuo mokymosi motyvacijos priklauso kiekvieno besimokančiojo mokymosi sėkmė ir rezultatai. Požiūris į tai, kas mokomasi, yra svarbesnis už bet kokius gerus norus. Svarbu domėtis tuo, ko mokomasi, nes tuo atveju išmokti bei atsiminti yra daug lengviau. "Kai dirbama noriai, dažniausiai pasiseka pasiekti tikslą"(Tepperwein, 2000, p. 49 ).
Kas skatina vaiką mokytis, kaip jį sudominti mokomuoju dalyku, galima įžvelgti nagrinėjant mokymosi bei nesimokymo motyvus. Tuo būdu galima numatyti pedagoginio poveikio priemones, kurios padeda efektyvinti mokymo procesą. Pedagogų uždavinys – pažinti vaiką ir padėti jam susiformuoti tokius motyvus, kurie skatintų mokytis, siekti geresnių rezultatų.
Labai svarbu skatinti pažintinę vaikų veiklą, nes pažintinės motyvacijos lygis lemia norą mokytis: Vaikai trokšta patirti kuo daugiau naujų įspūdžių, o tai vėliau išsivysto į teorinį poreikį bei intelektinius interesus. Žinios ypač lengvai perimamos, jei į mokymosi turinį sugebame žvelgti džiaugsmingai, su entuziazmu, smalsiai, t.y. emociškai pozityviai. Dėl to naujas žinias vaikams lengviau perimti žaidžiant, praktinėje, kūrybinėje veikloje. Žaidžiant vaikas ne tik patiria begalę gerų emocijų, bet ir mokosi, daug sužino. Taip pamažu atsiranda vaiko poreikis gauti vis daugiau žinių, suprasti aplinkos pasaulį.
Žaidimams bei žaidybiniams elementams turėtų būti skiriama reikšminga vieta visame pradiniame mokyme. Pagrindinės žinios turėtų būti perteikiamos per žaidimus, nes žaidimai bei žaidybiniai elementai pagyvina pamoką, padeda sutelkti vaikų dėmesį, skatina norą pažinti, norą mokytis.
Šiuo darbu stengiamasi išsiaiškinti, kokia žaidimo reikšmė šiuolaikinėje pamokoje, kokiu būdu žaidimas lemia vaikų mokymosi motyvaciją.


Darbo tikslas: ištirti žaidimų įtaką mokymuisi, mokantis gimtosios kalbos.
Uždaviniai:
Išanalizuoti žaidimų rūšis, taikomas gimtosios kalbos pamokose;
Ištirti žaidimų reikšmę;
Nustatyti, koks pedagogų ir mokinių požiūrį į žaidimus pamokose.
Tyrimo objektas: naudojamų žaidimų efektyvumas gimtosios kalbos mokymosi motyvacijai.
Tyrimo metodai:
Mokslinės literatūros analizė.
Statistinė analizė.
Anketinė apklausa.
Pokalbiai.
Hipotezė: žaidimas – mokymosi motyvaciją skatinantis veiksnys gimtosios kalbos pamokose.
Pagrindinės darbo idėjos ir prielaidos, kurios tikrinamos šiame darbe:
Naudojant žaidimų metodą pamoka tampa įdomesnė, patrauklesnė, lengviau įsisavinama mokomoji medžiaga;
Žaidimas turi ypatingą reikšmę vaikui ir jo vystymuisi, todėl žaidimas – labai svarbi veikla pamokoje;
Žaidimas – svarbi didaktinė priemonė pamokoje;
Žaidimų panaudojimas pamokoje priklauso nuo pedagogo pasirengimo, kūrybiškumo. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-11-01
DalykasPedagogikos diplominis darbas
KategorijaPedagogika
TipasDiplominiai darbai
Apimtis39 puslapiai 
Literatūros šaltiniai35 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis94.74 KB
AutoriusTomas
Viso autoriaus darbų3 darbai
Metai2006 m
Klasė/kursas5
Švietimo institucijaŠiaulių Universitetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Zaidimu taikymas pedagogikoje [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą