Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Vaikų saugumo Jonavos pagrindinėje mokykloje įvertinimas
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Vaikų saugumo Jonavos pagrindinėje mokykloje įvertinimas

  
 
 
123456789101112131415161718192021222324252627282930313233343536373839404142434445464748495051
Aprašymas

Įvadas. Literatūros šaltinių analizė. Psichologinis mokinių saugumas. Fizinis mokinių saugumas. Tyrimo rezultatų analizė. Saugumo mokykloje mokinių vertinimas. Tėvų požiūris į vaikų saugumą mokykloje. Mokytojų nuomonė apie mokinių saugumą. Išvados. Pasiūlymai ir rekomendacijos. Priedai (4).

Ištrauka

Kiekviena valstybė, mąstydama apie ateitį, pirmiausia orientuojasi į vaikus ir jaunimą – į saugią jų aplinką. Žiaurumas ir prievarta yra ne naujas reiškinys. Jau XIX šimtmetyje blogas elgesys su vaikais kėlė susirūpinimą. Valstybės ir vyriausybės vadovai, bei šalių, dalyvaujančių specialiojoje Generalinės asamblėjos vaikų klausimais sesijoje, atstovai patvirtino savo pareigą imtis veiksmų, skatinančių ir saugančių kiekvieno vaiko – kiekvieno žmogaus iki 18 metų amžiaus – teises. Visuomenė pasiryžusi gerbti visų vaikų orumą ir užtikrinti jų gerovę bei saugumą, teikti pirmumą vaikams, išnaikinti skurdą, nepalikti nė vieno vaiko nuošalyje (visos vaikus veikiančios diskriminacijos formos turi baigtis), rūpintis kiekvienu vaiku, mokyti kiekvieną vaiką, saugoti vaikus nuo žalojimo ir išnaudojimo (vaikai turi būti saugomi nuo bet kokių smurto, prievartos, išnaudojimo ir diskriminacijos veiksmų), išklausyti vaikus ir užtikrinti jų dalyvavimą (privalome gerbti jų teisę išreikšti save ir dalyvauti visuose reikaluose), saugoti žemę vaikams. (Šimaitis,2002).
Šiuolaikinė mokykla – sudėtingas mūsų tikrovės atspindys. Visose ugdymo įstaigose egzistuoja daug problemų, kurios trukdo mokytojams ir mokiniams sėkmingai bendradarbiauti, kartais mokytojai nekompetentingi jas spręsti. Ugdymo įstaigos, siekdamos tik intelektualinės pertvarkos, užmiršo svarbiausią dalyką, kad jose turi būti daug laimingų vaikų klegesio. Socialinės vaikų problemos ypatingai aktualios, sudėtingos ir skaudžios, nes jos neatskiriama suaugusių gyvenimo dalis ir susijusi su vaiko prigimtimi, vystimusi, veikiamos tiesioginių ir netiesioginių veiksmų. Didėja vaikų savižudybių, vaikų aukų skaičius, blogėja jų sveikata, daug vaikų patenka į kolonijas.
Viena opiausių pastarojo meto problemų – tai vaikų ir paauglių santykiai su bendraamžiais, tėvais ir mokytojais. Žinoma, kad vaikai įvairų smurtą patiria ir mokykloje, ir kieme, ir šeimoje. Ši padėtis mūsų visuomenėje sukėlė man susirūpinimą ir paskatino detaliau panagrinėti, kokios priežastys sukelia nesaugaus vaiko pojūtį.
Šio tyrimo rezultatais labai domėjosi mokyklos bendruomenė, todėl su gautais rezultatais supažindinau klasės auklėtojus ir kitus pedagogus.
Tyrimas atliktas Jonavos pagrindinėje mokykloje 2003-2004 ir 2005–2006 mokslo metais. Tyrimo dalyviai buvo minėtos mokyklos mokiniai, jų tėvai ir mokytojai. Tyrime dalyvavo: 2004 metais 40 mokinių (22 mergaitės ir 18 berniukų), 20 tėvų ir 20 mokytojų, 2005 metais 40 mokinių (20 mergaičių ir 20 berniukų), 20 tėvų ir 20 mokytojų. Buvo atlikta 6 – 10 klasių mokinių anketinė apklausa. Anketas pildė po keletą vaikų iš klasės įvairių mokymosi lygių: gabių, vidutinių, turinčių mokymosi sunkumų. Jos sudarytos taip, kad dauguma vienos anketos klausimų yra analogiški kitų anketų atitinkamiems klausimams. Tai suteikia galimybę palyginti mokinių, tėvų ir mokytojų atsakymų panašumus ir skirtumus. Sudarant anketos klausimus pasinaudota Lietuvos pedagoginio – psichologinio centro sudaryta anketa "Ar saugu lankyti mokyklą" (žr. Informacinis leidinys, 2000, 9/104).
TIKSLAS
Įvertinti vaikų saugumą Jonavos pagrindinėje mokykloje.
UŽDAVINIAI
1. Išnagrinėti psichologinę ir fizinę mokinių saugumo būklę Lietuvos mokyklose.
2. Nustatyti ir palyginti kaip saugumą 2003-2004 ir 2005–2006 mokslo metais vertina Jonavos pagrindinės mokyklos mokiniai.
3. Nustatyti ir palyginti kaip saugumą 2003-2004 ir 2005–2006 mokslo metais vertina Jonavos pagrindinės mokyklos mokinių tėvai.
4. Nustatyti ir palyginti kaip saugumą 2003-2004 ir 2005–2006 mokslo metais vertina Jonavos pagrindinės mokyklos mokytojai. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-03-08
DalykasPedagogikos diplominis darbas
KategorijaPedagogika
TipasDiplominiai darbai
Apimtis48 puslapiai 
Literatūros šaltiniai45 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis129.75 KB
Autoriusgaisras
Viso autoriaus darbų13 darbų
Metai2006 m
Klasė/kursas5
Mokytojas/Dėstytojaslektorius S. Kavaliauskas
Švietimo institucijaLietuvos Kūno Kultūros Akademija
FakultetasSporto edukologijos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Vaiku saugumo Jonavos pagrindineje mokykloje ivertinimas [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Diplominiai darbai
  • 48 puslapiai 
  • Lietuvos Kūno Kultūros Akademija / 5 Klasė/kursas
  • lektorius S. Kavaliauskas
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą