Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Mokyklos ir šeimos bendradarbiavimas neformaliajame ugdyme
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Mokyklos ir šeimos bendradarbiavimas neformaliajame ugdyme

  
 
 
1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950515253545556575859606162
Aprašymas

The collaboration between school and family in an informal education (summary). Įvadas. Pedagogai ir psichologai apie mokyklos ir šeimos bendradarbiavimą neformaliajame ugdyme. Mokyklos ir šeimos bendradarbiavimas neformaliajame ugdyme. Mokyklos ir šeimos samprata ir esmė. Mokyklos ir šeimos bendradarbiavimo neformaliajame ugdyme formos. Klasės vadovo vaidmuo organizuojant mokyklos ir šeimos bendradarbiavimą neformaliajame ugdyme. Neformalusis ugdymas šiandieninėje mokykloje. Neformaliojo ugdymo samprata. Neformaliojo ir papildomojo ugdymo uždaviniai, principai, kryptys. Popamokinė mokinių veikla. Jaunesniojo mokyklinio amžiaus vaikų pedagoginė ir psichologinė charakteristika. Šeimos ir mokyklos bendradarbiavimo neformaliajame ugdyme pradinėje mokykloje tyrimas. Tyrimo imtis ir metodika. Tėvų požiūrio į bendradarbiavimą neformaliajame ugdyme tyrimo analizė. Mokytojų požiūrio į mokyklos ir šeimos bendradarbiavimą neformaliajame ugdyme tyrimo analizė. Mokinių požiūrio į popamokinę veiklą bei tėvelių dalyvavimą joje tyrimo analizė. Išvados. Rekomendacijos. Priedai (3).

Ištrauka

Problemos aktualumas. Ugdymo procesas – labai svarbus ir atsakingas darbas, reikalaujantis aktyvaus mokyklos ir šeimos bendradarbiavimo. Ugdymas negali būti baigtinas procesas. Ugdoma nuolat, - vadinasi ir problema yra nuolat aktuali.
Mokyklos ir šeimos bendradarbiavimo svarba aktuali ir šiais laikais, kai materialusis pasaulis įpareigoja daug dirbti (dažnai įvardijama, jog pačių vaikų labui), dažnais atvejais netgi išvykti iš šalies, vaikus paliekant prižiūrėti giminaičiams. Tokiu būdu dar labiau atitrūksta bendravimas tarp vaikų ir tėvų, o tuo labiau bendravimas ir bendradarbiavimas tarp tėvų ir mokyklos.
Įtraukti tėvus į mokyklos gyvenimą nėra lengva ir paprasta. Dažnai labai skubantys, laiko neturintys tėvai džiaugiasi tuo, kad vaikų mokslo pasiekimai yra geri ir mokytojai dėl to neturi jokių nusiskundimų. Čia turėtų didelį vaidmenį atlikti klasės auklėtojas, kaip pagrindinis asmuo, skatinantis kuo geresnį bendradarbiavimą tarp mokyklos ir šeimos.
Ugdymo procese tėvai ir mokykla yra lygiateisūs partneriai. Gyvenimo kelio pradžia vyksta šeimoje, vėliau prisideda mokykla. Tačiau išleidus vaiką į mokyklą, nereiškia, kad visa atsakomybė už vaiko ugdymą tenka būtent jai. Mokykla yra pagrindinė socialinė veikėja, kuri turėtų aktyviau įtraukti tėvus bendradarbiavimui su mokytojais. Tik bendradarbiaudama su šeima, mokykla geriau pažįsta vaiką, jo charakterį, polinkius. Šioms dviems institucijoms bendradarbiaujant ugdant iniciatyvią, savarankišką, brandžią, atsakingą ir kūrybingą asmenybę, labai svarbu ieškoti ir atrasti įvairesnių bendradarbiavimo formų (ne tik tėvų susirinkimų), kurios skatintų ugdyti vaiką kaip bendražmogiškųjų vertybių puoselėtoją, šeimos bei tautos tradicijų tęsėją, kaip pilietį, galintį dirbti ir gyventi visavertį gyvenimą nuolat kintančioje, dinamiškoje visuomenėje. Čia svarbu tai, kad tėvai, palaipsniui įsitraukdami į mokyklos gyvenimą, būtų ne mokyklos svečiai, o lygiaverčiai partneriai bei pagalbininkai.
Tokiu būdu galima geriau sistemingai tirti vaiką. Šeima, bendradarbiaudama su mokykla, tikisi gauti patarimų, informacijos kaip spręsti iškilusias problemas. Ne visi tėvai vienodai atsakingai žiūri į vaikų auklėjimą. Aktualios ir svarbios yra taikomos įvairios pedagoginio tėvų švietimo formos, padedančios įgyti pedagoginės patirties ir žinių tam, kad kaip galima daugiau panaudoti šeimos auklėjimo galimybes vaiko asmenybės ugdymui.
Neformaliajame ugdyme arba popamokinėje veikloje yra ypatingai palankios sąlygos tėvams prisidėti prie vaikų visapusiško ugdymo. Čia tėvai galėtų būti ne tik renginių svečiais, bet ir dalyviais bei organizatoriais. Tėvų dalyvavimas tokioje veikloje suteikia vaikams emocinio jaukumo, pasitikėjimo savimi ir pagaliau pasididžiavimo savo šeima. Svarbiausia – atsižvelgti ne tik į vaiko materialinius, bet ir į dvasinius poreikius.
Temos ištirtumas. Šeimos ir mokyklos bendradarbiavimo aktualumą nagrinėjo įvairūs lietuvių bei užsienio šalių pedagogai ir psichologai: S.Šalkauskis (1992), L.Jovaiša (2003), V.Černius (1992), S.Dzenuškaitė (1991), V.Krumm (1993), B.Bitinas (1995), V.Savickytė (1998), S.Dapkienė (2002), F.Ivanauskienė (2002), R.Dobranskienė (2004), D.Hopkins, M.Ainsow, M.West (1998), L.Stool, D.Fink (1998), E.Jensen (2001) ir kt. Vaiko poreikius, interesus, psichologinę būklę nagrinėjo ir tam didelę reikšmę skyrė E.P.Zambacevičienė (2006), K.Miškinis (2003), V.Aramavičiūtė (2005), L.Rupšienė (2001), J.Vaitkevičius (1995), A.Juodaitytė (2003), Y. Lamontagne (1999), K.B.Walsh (2001 ) ir kt.
Remiantis darbo aktualumo apibūdinimu, nusakomas tyrimo objektas – mokyklos ir šeimos bendradarbiavimas neformaliajame ugdyme.
Tyrimo tikslas – išsiaiškinti šeimos ir mokyklos bendradarbiavimo galimybes nepamokinėje mokinių veikloje (neformaliajame ugdyme).
Siekiant šio tikslo buvo suformuluoti tokie uždaviniai:
1. Išnagrinėti pedagoginę ir psichologjnę literatūrą apie mokyklos ir šeimos bendradarbiavimą neformaliajame ugdyme.
2. Išanalizuoti neformalaus ugdymo formas.
3. Išanalizuoti jaunesniojo mokyklinio amžiaus vaikų pedagoginę ir psichologinę charakteristiką.
4. Ištirti mokinių požiūrį į popamokinę veiklą.
5. Ištirti tėvų ir mokytojų požiūrius į mokyklos ir šeimos bendradarbiavimą neformaliajame ugdyme.
Darbo hipotezė: aktyvi šeimos pozicija ir įsitraukimas į klasės bei mokyklos neformalųjį ugdymą gerins šeimos ir mokyklos bendradarbiavimo galimybes šiame ugdyme.
Tiriamųjų imtis: 30 pradinių klasių mokytojų; 45 pradinių klasių mokinių tėvai; 105 pradinių (3-4 klasių) moksleiviai.
Tyrimo metodai: mokslinės literatūros analizė, anketinė apklausa, kiekybinė ir kokybinė tyrimo rezultatų analizė.
Darbo struktūra. Bakalauro darbą sudaro įvadas, 2 skyriai, išvados, rekomendacijos, literatūros sąrašas, 3 priedai. Darbą iliustruoja 28 paveikslai. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-05-29
DalykasPedagogikos diplominis darbas
KategorijaPedagogika
TipasDiplominiai darbai
Apimtis60 puslapių 
Literatūros šaltiniai48 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis305.23 KB
Autoriustimaja
Viso autoriaus darbų2 darbai
Metai2007 m
Klasė/kursas4
Švietimo institucijaŠiaulių Universitetas
FakultetasEdukologijos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Mokyklos ir seimos bendradarbiavimas neformaliajame ugdyme [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą