Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Reklaminio-vizualinio teksto suvokimo ypatumai trečioje klasėje
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Reklaminio-vizualinio teksto suvokimo ypatumai trečioje klasėje

  
 
 
12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940414243444546
Aprašymas

Įvadas. Teoriniai reklamos nagrinėjimo aspektai. Reklamos apibūdinimas, esmė ir reikšmė. Reklamos istorijos apžvalga. Reklamos teorijų apžvalga. Reklamos sklaidos galimybės. Reklamos įtaka vaikų psichikai. Reklamos įtaka suaugusiems. Reklamoje vyraujantys portretai. Tyrimo metodika ir rezultatai. III klasės mokinių perkeltinės prasmės suvokimo ypatumai. Tėvų nuomonė apie reklamos poveikį vaikams. Mokytojų nuomonė apie reklamos poveikį pradinukams. Išvados. Rekomendacijos. Priedai (4).

Ištrauka

Miestuose, kuriuose gyvename, kasdien regime šimtus reklaminių vaizdinių. Su jokio kito pobūdžio vaizdiniais taip dažnai susidurti mums netenka.
Per visą žmonijos istoriją jokioje visuomenėje nėra buvę tokios didelės vaizdinių koncentracijos, tokios vizualinės informacijos gausybės.
Šią informaciją galima įsiminti, arba užmiršti, tačiau kad ir trumpam ją tenka priimti, ilgiau ar trumpiau ji žadina vaizduotę prisiminimais ar lūkesčiais. Reklaminis vaizdinys veikia šią akimirką. Regime jį versdami puslapius, sukdami už kampo, kai mus lenkia sunkvežimis. Arba matome jį televizijos ekrane laukdami, kol pasibaigs reklaminis intarpas. Reklaminiai vaizdiniai yra akimirkos reiškinys ta prasme, kad juos reikia nuolat atnaujinti ir pritaikyti nūdienai. Esame įpratę patirti šių vaizdinių įtaką, tad kartais net nepastebime jų daromo poveikio.
Tikriausiai niekas nepaneigs, kad didžiausią poveikį vartotojui turi reklama, transliuojama per televiziją. Televizija tapo vaikų ir suaugusiųjų gyvenimo dalimi. Vaikai yra ypatinga žiūrovų auditorija. Vaikai nuo mažų dienų patenka į žiniasklaidos apsuptį, kuri daro didelį poveikį jų kalbai, besiformuojančiam pasauliui.
Kai vaikas žaidžia gamtoje, stebi vabzdžius, stato statinius iš akmenukų ir šakų, džiaugiasi vandeniu ir smėliu, jis gyvena darnoje su savimi, savo kūnu, aplinka. Kai vaikas skaito knygą, klauso jam sekamos pasakos, jo protas kuria savo vaizdinius. Tai ką veikti smegenims, kai jas užlieja nepaliaujamas vaizdų ir garsų srautas, sklindantis iš TV ekranų? Vaiko smegenys dar negeba atskirti kenksmingo nuo naudingo, todėl jos sugeria visa, ką mato ir girdi.
Numanome, kokią įtaką reklama daro mums kiekvienam asmeniškai, tačiau kokią įtaką daro vaikui, ir kaip šis ją supranta ( tiesiogiai ar įžvelgia ir perkeltinę jos prasmę), yra mažai žinoma.
Šiais laikais reklamos industrija sparčiai plečiasi ir atsiranda vis naujų reklamos priemonių. Ši situacija ir temos aktualumas paskatino giliai pasidomėti šiais probleminiais klausimais ir rašyti baigiamąjį darbą tema "Rreklaminio – vizualinio teksto suvokimo ypatumai trečioje klasėje".

Tyrimo objektas – reklaminio vizualinio teksto suvokimo ypatumai.

Hipotezė: reklaminių – vizualinių tekstų panaudojimas ugdymo procese palengvina mokinių perkeltinės prasmės suvokimą įvairių žanrų tekstuose (pav. patarlėse).

Bakalauro darbo tikslas – išsiaišinti III klasės mokinių reklaminio – vizualinio teksto ir patarlių suvokimo ypatumus.

Uždaviniai :
1. Išanalizuoti dalykinę, metodinę, psichologinę literatūrą nagrinėjamais klausimais.
2. Nustatyti III klasės mokinių perkeltinės prasmės supratimo lygį, vartojant reklamą kaip vizualinį tekstą, bei vartojant patarles.
3. Išsiaiškinti, kaip reklamos poveikį vaikams vertina jų tėvai.
4. Išsiaiškinti reklamos poveikį ugdymo procese.
5. Apibendrinti tyrimų rezultatus, pateikti išvadas bei rekomendacijas.

Tiriamos imties charakteristika:
Tiriamąją imtį sudarė 28 III klasės mokiniai, 26 vaikų tėveliai ir 18 pradinių klasių pedagogų iš įvairių Lietuvos Respublikos mokyklų (Šiaulių, Panevėžio, Telšių).

Tyrimo metodai:
1. Literatūros šaltinių analizė.
2. Anketinė apklausa.
3. Pokalbis.
4. Reklaminių – vizualinių tekstų turinio analizė.
5. Kiekybinė ir kokybinė duomenų analizė. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-08-20
DalykasPedagogikos diplominis darbas
KategorijaPedagogika
TipasDiplominiai darbai
Apimtis44 puslapiai 
Literatūros šaltiniai22 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis102.12 KB
Autoriusjurgita
Viso autoriaus darbų4 darbai
Metai2004 m
Klasė/kursas4
Mokytojas/DėstytojasDoc. dr. Daiva Malinauskienė
Švietimo institucijaŠiaulių Universitetas
FakultetasEdukologijos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Reklaminio vizualinio teksto suvokimo ypatumai trecioje klaseje [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Diplominiai darbai
  • 44 puslapiai 
  • Šiaulių Universitetas / 4 Klasė/kursas
  • Doc. dr. Daiva Malinauskienė
  • 2004 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą