Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Grupės aplinka ir 2-3 metų vaikų elgesys
   
   
   
1
naudingas +1 / nenaudingas 0

Grupės aplinka ir 2-3 metų vaikų elgesys

  
 
 
1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950515253545556575859606162636465666768697071727374757677787980
Aprašymas

Įvadas. Mažų vaikų elgesio ypatumai ugdymo institucijos grupėje. Antrų ir trečių metų vaikų elgesio ypatumai. Vaikų konfliktų grupėje problema. Aplinkos poveikis ir vaikų elgesys. 2-3 m. Vaikų elgesys grupėje mokslo metų pradžioje. Tyrimo metodika. 2–3 metų vaikų elgesio grupėje ypatumai. Vaikų konfliktai. Mergaičių ir berniukų elgesys. Savaitės dienos ir vaikų elgesys. Išvados. 2-3 m. Vaikų elgesio priklausomybė nuo grupės aplinkos kaitos. Grupės aplinkos kaitos projektas. Vaikų konfliktai. Mergaičių ir berniukų elgesys. Savaitės dienos ir vaikų elgesys. Išvados. 2–3 m. Vaikų elgesys grupėje mokslo metų pabaigoje. Tyrimo metodika. 2–3 metų vaikų elgesio grupėje ypatumai. Vaikų konfliktai. Mergaičių ir berniukų elgesys. Savaitės dienos ir vaikų elgesys. Išvados. 2–3 m. Vaikų elgesio priklausomybė nuo grupės aplinkos kaitos. Grupės aplinkos kaitos projektas. Vaikų konfliktai. Mergaičių ir berniukų elgesys. Savaitės dienos ir vaikų elgesys. Išvados. Eksperimentinės ir kontrolinės grupių lyginamoji analizė. Išvados. Pedagogų nuomonė apie vaikų elgesio problemas grupėse. Išvados. Išvados ir rekomendacijos. Priedai (2).

Ištrauka

Temos aktualumas. Remiantis "Vaikų teisių konvencija" galima teigti, kad kiekvienas vaikas turi turėti tokias gyvenimo sąlygas, kokių reikia fiziniam, protiniam, dvasiniam, doroviniam ir socialiniam vystymuisi. Todėl reikia pripažinti, kad vaikai, kurių tėvai dirba, galėtų naudotis vaikų priežiūros ir ugdymo įstaigomis, kurios siekia sudaryti tokias ugdymo sąlygas, kurios mažiems vaikams būtų tarsi antrieji namai po šeimos (Vaikų teisių konvencija, 1999).
Daugelis tėvų, į ugdymo įstaigas atvesdami 2 – 3 metų ir dar mažesnius vaikus, iš pedagogų tikisi, kad jų vaikai būtų ugdomi visapusiškai, tačiau patys tėvai, dėl nuolatinio skubėjimo ir įtampos dažnai pastebi, kad jų vaikai ima nebeklausyti, prieštarauti ar kitaip negatyviai elgtis. Norint suprasti vaiko elgesį vienoje ar kitoje situacijoje, reikia visų pirma tėvams ir pedagogams išsiaiškinti, kokios aplinkybės verčia juos vienaip ar kitaip elgtis. Namie ar su bendraamžiais elgiasi vienaip, darželyje su pedagogais – vėl kitaip. Lewin teigė, jog elgesys yra veikiamas sąveikos tarp žmogaus ir aplinkos. Skirtinga aplinka ir skirtingi žmonės, supantys mažą vaiką, veikia jo elgesį. Tačiau E. Eriksonas manė, kad ankstyvoje vaikystėje vaiko autonomiškumui kyla pavojus, jei tėvai ar kiti suaugę nesupras vaiko poreikių ir norų (pagal D. G. Myers, 2000).
Aplinkos sąvoka šiame darbe yra suprantama kaip grupės aplinka – su erdvėmis (kampeliais), kuriuose vaikai ilgą laiką praleidžia žaisdami, bendraudami, veikdami. Tačiau pastebėta, kad vaikai labai dažnai konfliktuoja įvairiose grupės erdvėse. Todėl šiame darbe buvo numatyta atlikti tyrimą, kurio metu buvo stebimas vaikų elgesys įvairiose grupės erdvėse.
Šiame darbe buvo suplanuota veikti netinkamą vaikų elgesį, keičiant grupės aplinką meniniu, žaidybiniu ir kūrybiniu aspektu. Dar A. Gaižutis teigė, jog subtiliai vaiką auklėjant per meną, dailę, etnines vertybes, galima kryptingai panaudoti vaiko energijos perteklių ir stimuliuoti jų pusiausvyrą aplinkoje (Gaižutis, 1982). Todėl stebėti ir tirti 2 – 3 m. vaikų elgesį keičiamoje grupės aplinkoje svarbu tam, kad tėvai ir pedagogai, žinodami vaikų amžiaus galimybes, sudarytų tokią vaikams grupės aplinką, kuri padėtų įveikti krizes, nesėkmes, paveiktų vaikų netinkamą elgesį, ugdytų jo pasitikėjimą savimi, savo jėgomis ir formuotų aukštą jo savivertę.
Raktažodžiai: krizė, konfliktai, elgesys, agresija, aplinka.
Darbo naujumas. Darbe pabandyta nustatyti ir palyginti mažų vaikų elgesio problemų ypatumus įvairioje grupės aplinkoje, išryškinti šių problemų sprendimo būdus bei pateikti vaikų elgesio valdymo rekomendacijas.
Gauti duomenys apie šios problemos sprendimo būdus ir ypatumus ankstyvajame amžiuje praplečia ikimokyklinės pedagogikos ir psichologijos žinias ir gali būti panaudojami kuriant projektus apie 2 – 3 metų vaikų elgesio formavimą grupėje.
Konkretūs tyrimo rezultatai užpildys žinių spragą ne tik pedagogų, bet ir ikimokyklinės pedagogikos studentų, nuolat susiduriančių su vaikų elgesio problemomis.
Darbo reikšmė. Šis darbas reikšmingas tuo, kad jame atskleistos 2 – 3 metų amžiaus vaikų elgesio problemos, jų sprendimo būdai ir aplinkos poveikis vaikų elgesiui.
Visa tai skatina gilintis į mažo vaiko veiklą grupėje, grupės aplinkos sudarymą, gilinti žinias apie egzistuojančias 2 – 3 metų vaikų elgesio problemas grupėje, skatina nagrinėti šią problemą.
Tyrimo tikslas: atskleisti 2 – 3 metų vaikų elgesio problemas ir sprendimo galimybes grupėje.
Tyrimo uždaviniai:
1. Išsiaiškinti, kuriose grupės veiklos erdvėse vaikai dažniausiai konfliktuoja;
2. Išsiaiškinti, kaip 2 – 3 m. amžiaus vaikų elgesį keičia grupės aplinkos pasikeitimai;
3. Nustatyti pedagogų nuomonę apie vaikų elgesio problemas grupėse.
Hipotezė: tinkamai paruošta grupės aplinka teigiamai veikia vaikų elgesį.
Tyrimo objektas – vaikų elgesys savarankiškos veiklos metu grupės erdvėse.
Tyrimo subjektas – ugdymo institucijų ankstyvojo amžiaus vaikai ir pedagogai.
Tyrimo metodai:
1. Vaikų stebėjimas;
2. Pedagogų apklausa;
3. Matematinė statistinė analizė, skaičiuojami absoliutūs ir procentiniai dažniai.
Tyrimo organizavimas. Tyrime dalyvavo dviejų Vilniaus miesto vaikų lopšelių – darželių vaikai. Iš viso tyrime dalyvavo 40 vaikų. Eksperimentinis tyrimas atliktas 2004 - ųjų m. rudenį ir 2005 – ųjų pavasarį (viso 3 mėn.). 1,8 – 3,7 m. vaikai, kurių kiekvienas stebėtas apie 30 min. ryte (nuo 7:00 – 12:00) ir vakare (nuo 16:30 – 18:00) savarankiškos veiklos metu. Vaikų stebėjimai atlikti 30 dienų, įvairiu laiku (pvz., atėjus ryte į grupę, po pusryčių ar po miego).
1. Etapas. Pirmasis stebėjimo etapas buvo atliktas Vilniaus miesto lopšelyje – darželyje 2004 m. rudenį, kuriame buvo ištirta 1,8 – 3,7 m. – 10 vaikų. Stebėjimas buvo organizuojamas taip: 5 dienas prieš pedagoginį poveikį ir 5 dienas po pedagoginio poveikio; 10 dienų vyko pedagoginis poveikis.
2. Etapas. Antrasis stebėjimo etapas buvo atliktas 2005 m. pavasarį Vilniaus miesto lopšelyje – darželyje. Jame buvo ištirta 1 m. 10 mėn. – 3 m. 8 mėn. amžiaus – 15 vaikų. Stebėjimas buvo organizuojamas taip: 5 dienas prieš pedagoginį poveikį ir 5 dienas po pedagoginio poveikio; 10 dienų vyko pedagoginis poveikis. Taipogi, 2005 m. pavasarį buvo atliktas stebėjimas Vilniaus miesto lopšelyje – darželyje savaitinėje grupėje. Jame buvo tirta 2 m. – 3 m. 3 mėn. amžiaus – 15 vaikų. Stebėjimas buvo organizuojamas natūraliomis grupės aplinkos sąlygomis, nevykdant jokio pedagoginio poveikio. Ši grupė – kontrolinė.
Iš viso tyrime dalyvavo 40 vaikų ir 25 pedagogės iš Vilniaus miesto lopšelių – darželių. Tyrime dalyvavusių vaikų amžius: nuo 1,8 – 2 m. (4 vaikai), nuo 2 – 3 m. (19 vaikų), 3 – 3,8 m. (17 vaikų).
Darbo struktūra. Darbą sudaro skyriai: įvadas, santrauka anglų kalba, literatūros analizė, 2 tyrimai (pedagoginis eksperimentas ir pedagogų anketavimo tyrimas), išvados, rekomendacijos, literatūros sąrašas, priedai. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2008-02-04
DalykasPedagogikos diplominis darbas
KategorijaPedagogika
TipasDiplominiai darbai
Apimtis75 puslapiai 
Literatūros šaltiniai47 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis136.56 KB
AutoriusAsta
Viso autoriaus darbų4 darbai
Metai2005 m
Klasė/kursas5
Mokytojas/DėstytojasDoc. dr. Vitolda Sofija Glebuvienė
Švietimo institucijaLietuvos Edukologijos universitetas
FakultetasPedagogikos ir psichologijos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Grupes aplinka ir 2 3 metu vaiku elgesys [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Diplominiai darbai
  • 75 puslapiai 
  • Lietuvos Edukologijos universitetas / 5 Klasė/kursas
  • Doc. dr. Vitolda Sofija Glebuvienė
  • 2005 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
+1
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą