Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Kritiško požiūrio į reklamą ugdymas, siekiant geresnės savo ir bendruomenės narių gyvenimo kokybės
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Kritiško požiūrio į reklamą ugdymas, siekiant geresnės savo ir bendruomenės narių gyvenimo kokybės

  
 
 
12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940414243444546474849505152535455565758596061626364
Aprašymas

Įvadas. Kritiško požiūrio į reklamą ugdymas, siekiant geresnės savo ir bendruomenės narių gyvenimo kokybės. Darbo tikslas – atskleisti švietimo svarbą, siekiant išugdyti jaunuosius vartotojus, gebančius kritiškai vertinti reklamą, atsakingus už savo ir bendruomenės narių gyvenimo kokybę. Reklamos samprata ir reikšmė. Reklama ir vartojimas. Reklamos formos. Apribojimai reklamai. Vartotojų švietimo poreikis. Vartojimo kultūros ugdymo prielaidos. Kritinio mąstymo ugdymo svarba. Socialinio pedagogo vaidmuo, ugdant jaunuosius vartotojus. Vilniaus pedagoginio universiteto studentų žinių bei nuostatų į reklamą tyrimas. Tyrimo metodika. Tyrimo rezultatai ir jų aptarimas. Išvados. Santrauka. Summary. Priedai (12 psl.)

Ištrauka

Spartėjantis gyvenimo tempas, naujausių technologijų kūrimas, gausėjanti prekių ir paslaugų įvairovė gyvenimą kasdien daro įdomesnį, sudėtingesnį, o nuolat kintantys visuomenės poreikiai lemia gyvensenos pokyčius, nuo kurių priklauso mūsų pačių bei bendruomenės narių gyvenimo kokybė (Vitėnienė, 2007, p. 8). Kaip teigia I. Vitėnienė (2007, p. 8), vartotojai esame mes visi ir mūsų vaidmuo dvejopas: būdami aktyvūs vartotojiškos visuomenės dalyviai, kartu esame atsakingi visuomenės nariai, ir mūsų įtaka pasauliui be galo svarbi. Todėl verta suprasti reklamos technologijas, kad galėtume elgtis labiau apgalvotai (Sederevičiūtė, Juškelienė ir kt., 2007, p. 10). Mokiniai, aiškiai suprasdami, ko siekiama reklama, – parduoti daugiau prekių, – turės daugiau galimybių analizuoti reklamą ir išsiugdyti savo požiūrį.
Su ugdymo procesu susijusius reklamos klausimus ir problemas Lietuvoje plačiau nagrinėjo D. Jokubauskas (2003), I. Šulcienė (1993), Ž. Sederevičiūtė; V. Juškelienė; O. Motiejūnienė; I. Vitėnienė, V. Gerulaitis (2007) ir užsienio autoriai: A. Rogers (1999), M. Furst (1999), K. Karpijoki (1999) ir kt. Tačiau ši problema labai plati ir nuolat kintanti, nes šiandien vartotojai susiduria su visiškai kitokiais keblumais nei anksčiau. Įvairiausių prekių pasiūla yra per didelė, dėl susidariusios konkurencijos vartotojai dažnai patiria agresyvią reklamą bei specialią pardavimo taktiką (Vartotojo švietimo vadovas suaugusiesiems, 2006, p. 65). Pirkimas, vartojimas, įvairių prekių ar paslaugų naudojimas nėra neutralūs veiksmai. Tai veiksmai, turintys lemiamą įtaką pasaulio, kuriame gyvename, formavimui. Todėl atsakingas vartotojas – tai vartotojas, žinantis, jog jis arba ji yra šio pasaulio gyventojas, todėl ir elgiasi atsakingai (Vartotojo švietimas mokykloje, 2006, p. 5). Taigi, pasak I. Vitėnienės (2007, p. 8), gana svarbus šiuolaikinės mokyklos uždavinys – ugdyti vartotoją, suvokiantį, kad jis yra pats svarbiausias besiplėtojančios rinkos dalyvis, kurio teisės sąmoningai ar nesąmoningai dažnai pažeidžiamos.
Jaunimas – didelė vartotojų grupė, į kurią nukreiptos galingos gamintojų pajėgos. Tai ateities vartotojai, turėsią didelę perkamąją galią, todėl jau dabar gamintojų ir prekybininkų jie yra pratinami rinktis ir pirkti, formuojamas jų skonis ir poreikiai. Suvokiant šios visuomenės grupės vertybių ir jų nulemto elgesio svarbą, būtina sudaryti atsvarą rinkos įtakai ir ugdyti jų kritinį mąstymą į reklamą (Sederevičiūtė, Juškelienė ir kt., 2007, p. 10). Šioje srityje socialinio pedagogo vaidmuo – formuoti jaunuolių socialines nuostatas siekiant išugdyti atsakingus, kritiškai mąstančius, aukštos vartojimo kultūros piliečius, gebančius išgyventi didžiulėje prekyvietėje – dabartinėje visuomenėje, kurioje vartotojų švietimas yra vienas svarbiausių uždavinių.

Darbo tikslas – atskleisti švietimo svarbą, siekiant išugdyti jaunuosius vartotojus, gebančius kritiškai vertinti reklamą, atsakingus už savo ir bendruomenės narių gyvenimo kokybę.

Uždaviniai:
1. Išanalizuoti literatūros duomenis apie reklamą, jos formas, poveikio mechanizmus vartotojui, jos reikšmę vartojimo kultūroje, kritinio mąstymo ugdymą, siekiant atsispirti komercinei reklamai;
2. Atskleisti socialinio pedagogo vaidmenį, ugdant kritiškai mąstančius jaunuosius vartotojus;
3. Nustatyti biologijos, chemijos, technologijų, kūno kultūros studentų žinias, nuostatas ir
elgesį pasirenkant prekes ir paslaugas, gebėjimus kritiškai vertinti reklaminę informaciją. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2008-11-07
DalykasPedagogikos diplominis darbas
KategorijaPedagogika
TipasDiplominiai darbai
Apimtis60 puslapių 
Literatūros šaltiniai42 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis153.88 KB
AutoriusGintarė
Viso autoriaus darbų6 darbai
Metai2008 m
Klasė/kursas4
Mokytojas/DėstytojasVida Juškelienė
Švietimo institucijaLietuvos Edukologijos universitetas
FakultetasSocialinės komunikacijos institutas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Kritisko poziurio i reklama ugdymas siekiant geresnes savo ir bendruomenes nariu gyvenimo kokybes [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Diplominiai darbai
  • 60 puslapių 
  • Lietuvos Edukologijos universitetas / 4 Klasė/kursas
  • Vida Juškelienė
  • 2008 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą