Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Patyčios tarp bendraamžių mokykloje: pagrindinės priežastys ir formos
   
   
   
-1
naudingas 0 / nenaudingas -1

Patyčios tarp bendraamžių mokykloje: pagrindinės priežastys ir formos

  
 
 
123456789101112131415161718192021222324252627282930313233343536373839404142434445464748495051525354
Aprašymas

Bakalauro darbo santrauka. Įvadas. Patyčių tarp bendraamžių paplitimo problema mokykloje. Patyčios kaip agresyvaus elgesio išraiška. Dominuojančios patyčių formos ir kryptys. Patyčių, agresijos raiška skirtinguose vaiko amžiaus tarpsniuose. Šeimos auklėjimo ypatumai lemiantys patyčių pasireiškimą Bendraamžių tarpusavio santykiai patyčių raiškos procese. Mokyklos bei visuomenės informavimo priemonių įtaka patyčių raiškai bendraamžių tarpe. Galimos patyčių pasekmės bei prevencinis vaiko saugumo mokykloje užtikrinimas. Prevencinės vaiko saugumo užtikrinimo priemonės ir būdai. Vaikų patyčių mokykloje tyrimo rezultatai, jų analizė ir interpretacija. Pilnose ir nepilnose šeimose augančių vaikų patyčių reiškinio palyginimo rezultatai. Patyčių apraiškų tarp vaikų rezultatai lytiškumo aspektu. Vaikų išgyvenančių patyčias atvejo tyrimo rezultatai. Išvados. Rekomendacijos. Summary.

Ištrauka

Tyrimo problema ir jos aktualumas
Patyčių tarp bendraamžių problema Lietuvos mokyklose pradėta analizuoti visai neseniai, tačiau ji egzistuoja jau daugelį metų. Pasak psichologų Povilaičio, Valiukevičiūtės (2006), šiuo sudėtingu pereinamuoju laikotarpiu atsiskleidė daug metų besikaupusios netinkamo elgesio ydos. Sudėtinga šalies ekonominė ir socialinė padėtis, šeimų psichologinis klimatas, bendros vaikų nusikalstamumo tendencijos, sąlygoja smurto prieš vaikus mokyklose ir jų prieigose apraiškas. Mokyklose ryškėja socialinis ir psichologinis nesaugumas.
Sistemingi patyčių apraiškų tyrinėjimai pradėti 7 – 8-ame dešimtmetyje. Didžiausias susidomėjimas prasidėjo Švedijoje o neilgai trukus ir kitose šalyse (Povilaitis, Valiukevičiūtė, 2006, p.14). Lietuvoje į šį reiškinį kaip į problemą pradėta žiūrėti kur kas vėliau. Pagal 1998 m. atlikto tyrimo, kuriame dalyvavo daug Europos šalių duomenis, Lietuvos priekabiavimo reiškinio rodikliai buvo aukščiausi (Andrulienė, 2006).
Patyčios, kaip teigia Kvieskienė, 2003; Bulotaitė, 2002; Gaigalienė, 2003 ir kt.) – tai sudėtingas socialinis reiškinys, glaudžiai susijęs su visuomenės vertybėmis. Apie tai sužinome iš visuomenės informavimo priemonių. Žiniasklaida, švietimas, medikai, visuomenės sveikatos specialistai šiai problemai skiria vis didesnį dėmesį. Atliekami įvairiausi tyrimai, bandantys išaiškinti patyčių moksleivių tarpe priežastis bei galimas pasekmes.
Priežasčių yra išskiriama labai daug, kurios pasireiškia fizine emocine ar kitokia prievarta Vieni autoriai teigia, kad tai – visų pirma ištakos šeimoje (Kanapinskaitė, 2005; Povilaitis, Valiukevičiūtė, 2006) kiti , kad smurtas kyla dėl gėdos jausmo (Povilaitis, 2006, pgl. J. Gilligan), treti, kad patyčios - įgimtas reiškinys, kurį atsinešame gimstant ir tik patirtis ją laikui bėgant pakoreguoja (Abromaitienė, 2006). Patyčios – negatyvus reiškinys. Tyrimais įrodyta, kad vaikystėje patirta prievarta neigiamai veikia tiek fizinį, tiek psichinį žmogaus vystymąsi (Andrulienė, 2004).
Remiantis psichologų (Povilaičio, Valiukevičiūtės, 2006) atliktais tyrimais, matoma, kad mokyklose šiuo metu labai trūksta prevencinių programų taikymo, todėl svarbu nagrinėti šią problemą, numatant prevencinius būdus mokykloje, taip pat dirbant atskirai su vaiku turinčiu elgesio sutrikimų, kartu padedant ir jo šeimai, šviečiant ją apie tinkamą vaikų auklėjimą, jo mokymosi rezultatus, elgesį mokykloje.
Dirbant su patyčias ir smurtą patiriančiais vaikais pagrindinis socialinio pedagogo uždavinys - kuo detaliau išsiaiškinti susidariusią problemą, pasistengti suteikti reikiamą informaciją, konsultuoti bei parengti atitinkamus pagalbos sprendimo būdus problemos sumažinimui.
Tyrimo objektas
Patyčių tarp bendraamžių pagrindinės priežastys ir formos.
Tyrimo tikslas
Išsiaiškinti patyčių tarp bendraamžių pagrindines priežastis bei dominuojančias formas.
Tyrimo uždaviniai
1. Kryptingai išanalizuoti mokslinę literatūrą, siekiant atskleisti patyčių reiškinio esmines charakteristikas tarp bendraamžių.
2. Identifikuoti egzistuojančių patyčių pagrindines priežastis tarp bendraamžių mokykloje.
3. Atskleisti pagrindines patiriamų patyčių priežastis dominuojančias tarp skirtingos lyties mokinių.
4. Palyginti patyčių priežastis tarp vaikų, gyvenančių globos namuose ir tarp vaikų, augančių pilnose šeimose.
5. Numatyti patiriamų patyčių mokykloje galimas pasekmes bei būdus vaiko saugumui užtikrinti.
Tyrimo hipotezė
 Berniukai mokykloje patiria daugiau patyčių nei mergaitės.
 Patyčių pasireiškimą tarp bendraamžių lemia dominavimo bei savo statuso užtikrinimo tarp bendraamžių poreikis.
Tyrimo metodai:
1. Mokslinės literatūros analizė.
2. Anketavimas – kuriuo buvo siekiama išsiaiškinti patyčių raišką mokykloje tarp bendraamžių,
dominuojančias formas ir pagrindines priežastis. Tyrimui buvo panaudotos (Valiukevičiūtės, Povilaičio, 2006) sudarytas klausimynas (žr. Priedas Nr.1) skirtas mokiniams. Anketą sudarė klausimai, kurie padėjo išsiaiškinti mokykloje vykstančių patyčių pagrindines formas ir jų pasireiškimo priežastis. Taip pat siekta išsiaiškinti ar iš tikrųjų berniukai dažniau patiria patyčias nei mergaitės ir ar rezultatai sutampa su moksline literatūra. Iš viso anketą sudarė 21 klausimas, iš kurių visi buvo uždari. Moksleiviams reikėjo pasirinkti atitinkantį variantą iš anketoje pateiktų atsakymų. Beveik visuose klausimuose buvo galimas variantas, kuriame tiriamasis turėjo galimybę, neradęs sau tinkančio atsakymo tarp pateiktųjų, parašyti savo nuomonę pvz.: kita (įrašyk savo variantą).
3. Content analizė – kurios metu buvo norima išsiaiškinti kaip vaikas jaučiasi, kokius jausmus išgyvena, ką patiria kai iš jo yra tyčiojamasi. Content analizės metu atskleidžiamos pašnekovo nuostatos, vertinimai, įsitikinimai, preferencijos, pomėgiai, asociacijos, vertinimai. Content analizė leidžia giliau pažvelgti į mąstymo struktūras, sąmonės srautus, išsiaiškinti užslėptus poreikius ar išgvildenti naujus problemų sprendimus. Content analizei buvo pasirinkti 2 moksleiviai (vienas augantis vaikų globos namuose, kitas augantis savo biologinėje šeimoje), kuriuos rekomendavo mokyklos socialinis pedagogas.
Tyrimas buvo atliekamas 2007m. rugsėjo mėnesį. Apklausta 100 respondentų. Pavenčių vidurinė mokykla ir Kuršėnų vaikų globos namai buvo pasirinkti, nes šiose institucijose anksčiau nebuvo daryti tyrimai, susiję su mokinių saugumo užtikrinimu mokykloje.
Tyrimo dalyviai: Tyrimui atlikti naudojama patogiosios imties tikslinė atranka. Tiriamieji – 50 vaikų, gyvenančių Kuršėnų vaikų globos namuose ir 50 vaikų, augančių šeimose ir lankančių Kuršėnų Pavenčių vidurinę mokyklą. Vaikų amžius svyravo nuo 10 iki 17 metų. Iš viso apklausoje dalyvavo 54 berniukai ir 46 mergaitės, iš jų augančių biologinėse šeimose: 23 mergaitės ir 27 berniukai, ir gyvenančių vaikų globos namuose 21 mergaitė ir 29 berniukai. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2008-12-30
DalykasPedagogikos diplominis darbas
KategorijaPedagogika
TipasDiplominiai darbai
Apimtis50 puslapių 
Literatūros šaltiniai35 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis221.59 KB
AutoriusIngrida
Viso autoriaus darbų13 darbų
Metai2007 m
Klasė/kursas4
Mokytojas/DėstytojasR. Bubnys
Švietimo institucijaŠiaulių Universitetas
FakultetasSocialinės gerovės ir negalės studijų fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Patycios tarp bendraamziu mokykloje pagrindines priezastys ir formos [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Diplominiai darbai
  • 50 puslapių 
  • Šiaulių Universitetas / 4 Klasė/kursas
  • R. Bubnys
  • 2007 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
-1
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą