Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Bendruomeniška mokykla
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Bendruomeniška mokykla

  
 
 
123456789101112131415161718192021
Aprašymas

Įvadas. Bendruomeniškumo ugdymo mokykloje svarba šiuolaikinėje švietimo sistemoje. Mokyklos ir vietos bendruomenės ugdomieji tarpusavio santykiai. Išvados.

Ištrauka

Temos aktualumas. Lietuvos švietimo dokumentuose pabrėžiama, kad ugdymas šiandien turi būti orientuotas ne į žinių perteikimą, bet į bendrą gebėjimų, vertybinių nuostatų ir dabarties asmeniui būtinų kompetencijų suteikimą. Globalizacija, informacijos srautas, nuolatinė kaita, reikalauja gebėjimo prisitaikyti prie kintančios aplinkos, efektyviai naudotis informacija, mokėti spręsti problemas, gebėti bendrauti ir bendradarbiauti. Įgyvendinant šiuos siekius jau penkiolika metų yra vykdoma nuosekli švietimo reforma. Atlikti Pasaulio banko ir Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijos (EBPO) tyrimai rodo, kad Lietuvos švietimo reformos pažangą lemia tvirti teoriniai jos pagrindai, tačiau nurodoma ir nemažai trūkumų: "reforma vykdyta nepakankamai koordinuotai, per lėtai ir per mažai reaguojant į sparčias pokomunistinės tikrovės permainas, laiko iššūkius, kintančius visuomenės poreikius, nepakankamai suvokta ir palaikyta mokyklos bendruomenė" [29: 10]. Naujų iššūkių akivaizdoje teoriškai švietimo turinys yra orientuotas į bendruomenei įsipareigojusio asmens ugdymą, tačiau praktikoje jis nepakankamas. Mokykla per menkai palaiko tarpusavio bendradarbiavimo ryšius ir savo viduje, ir su bendruomenės organizacijomis. Švietimo gairėse (2002), Bendrose mokyklos programose (1997) pabrėžiama bendruomeniškumo ugdymo svarba bei aprašytas idealus bendruomeniškos mokyklos modelis. Programose pabrėžiama, kad siekiant vykdyti visuomeninio ugdymo tikslus būtina stiprinti bendradarbiavimą ne tik mokykloje, bet ir su kitomis institucijomis: "Mokykla kuriama kaip veiklus vietinės bendruomenės kultūros židinys, stiprinantis ryšius tarp mokinių, mokytojų, tėvų ir kitų vietos bendruomenės narių" [26: 11].
Mokyklos bendruomenė Lietuvos pedagoginėje ir sociologinėje literatūroje yra mažai tyrinėta. Daugiau tyrinėti bei aprašyti atskirų mokyklos bendruomenės narių tarpusavio santykiai. Mokykline bendruomene ir jos sutelktumu domėjosi A. Šerkšnas, kuris 1939 m. Monografijoje "Mokyklos bendruomenė" aprašo mokinių ir mokytojų tarpusavio santykius, ypač plačiai nagrinėja klasės, kaip mokyklinės dalies, veiklą, aptaria asmens, bendruomenės ir visuomenės tarpusavio ryšius bei įtaką jų kaitai. Sovietiniu laikotarpiu sąvoka "bendruomenė" buvo pakeista "kolektyvo" terminu. Per pastaruosius penkiolika metų lietuvių literatūroje mokyklos bendruomenė buvo aprašoma kaip įvairių tyrimų dalis, bet ne kaip atskiras objektas.
Bendrus ugdymo klausimus, bendravimą, mokyklinę bendruomenę monografijoje "Hogedetika: auklėjimo mokslas" (2003) aptaria L. Jovaiša. Tačiau, knygoje nėra išsamesnės mokyklos bendruomenės analizės. M. Barkauskaitė tyrinėjo kokią įtaką asmenybės visapusiškai brandai daro šeimos, klasės, draugų grupės emocinė atmosfera, tarpusavio santykiai, sudarantys gerai vaiko savijautai, jo saugumui. J. Lakis, S. Ignatavičius ir kt. autoriai "Mokyklos bendruomenė" (1996) analizuoja, atskirų mokyklos bendruomenės narių (mokiniai-mokiniai, mokiniai-mokytojai, mokytojai-mokytojai) tarpusavio santykius bei aptaria kaip mokytojai ir mokiniai per konfliktų sprendimą ieško būdų bendradarbiauti. L. Jovaiša (2001) analizuoja bendravimo skatinimą pamokų metu, kaip teigiamo emocinio ryšio, praktinės pažintinės veiklos pagrindą. R. Dombranskienė "Mokyklos bendruomenės vadyba" (2002) aprašo mokyklos bendruomenės sandarą, tarpusavio ugdomuosius santykius bei pateikia praktinių pavyzdžių kaip stiprinti mokyklos bendruomenę. S. Nefas straipsnyje "Mokyklos bendruomenės svarba bendruomenėje" (2001) aptaria bendruomenės svarbą bei abipusę naudą palaikant partnerystės ryšius su vietos bendruomene.
Mokykla yra viena svarbiausių institucijų, turinti tiesioginę įtaką formuojant ir ugdant asmenybės įgūdžius, reikalingus prisitaikyti prie visuomenės, valstybės ar pasaulio.
Tyrimo objektas. Mokyklos bendruomenė.
Tikslas - atskleisti tikslinių grupių ugdomuosius santykius.
Uždaviniai:
1. Atskleisti bendruomeniškos mokyklossampratą.
2. Rasti ir aprašyti įvairių bendrų veiklų formas.

Tyrimo metodai:
1. Švietimo dokumentų, pedagoginės, psichologinės, sociologinės, metodinės literatūros analizė.
2. Dedukcija. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2009-02-17
DalykasPedagogikos diplominis darbas
KategorijaPedagogika
TipasDiplominiai darbai
Apimtis19 puslapių 
Literatūros šaltiniai30 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis34.96 KB
Autoriusmilda
Viso autoriaus darbų9 darbai
Metai2000 m
Klasė/kursas4
Mokytojas/DėstytojasDoc. Dr. Dalia Survutaitė
Švietimo institucijaLietuvos Edukologijos universitetas
FakultetasSocialinės komunikacijos institutas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Bendruomeniska mokykla [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Diplominiai darbai
  • 19 puslapių 
  • Lietuvos Edukologijos universitetas / 4 Klasė/kursas
  • Doc. Dr. Dalia Survutaitė
  • 2000 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą