Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Socialinės aplinkos poveikis vyresnių klasių moksleivių vertybinėms orientacijoms
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Socialinės aplinkos poveikis vyresnių klasių moksleivių vertybinėms orientacijoms

  
 
 
1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950515253545556
Aprašymas

Įvadas. Vertybinės orientacijos ir jų funkcionavimas visuomenėje. vertybės sąvoka ir jos aiškinimai. Vertybių savybės ir jų gyvavimo ciklas. Vertybinių orientacijų funkcionavimo ypatumai sociume. Paauglio gebėjimas internalizuoti vertybes. Vyresnių klasių moksleivių aplinkos analizė. Šeima, kaip pirminė socializacijos institucija. Mokykla, kaip antrinė socializacijos institucija. Bendraamžių grupių poveikis. Televizijos poveikio analizė. Socialinės aplinkos poveikis vyresnių klasių moksleivių vertybinėms orientacijoms tyrimas. Tyrimo išvados. Rekomendacijos. Išvados. Priedas.

Ištrauka

Visi, kurie kada nors susimąstė apie žmonijos valdymo meną, sutinka, kad imperijų likimas priklauso nuo jaunimo ugdymo. Vertybės – auklėjimo turinio pagrindas, o vienas iš valdymo tobulumo principų ir yra valdymas remiantis vertybėmis.
Pirmykštėje gentyje žmogaus aplinką, be gamtinės aplinkos, sudarė kaimas arba stovyklavietė. Čia buvo sutelkta vos ne visa tuometinė materialinė ir dvasinė kultūra. O dabar – ir šeima, ir mokykla, ir radijas, ir televizija, ir kinas, ir bendraamžių grupės, ir paprasčiausiai - gatvė – su visu savo pulsuojančiu margumynu. Šiuolaikinis gyvenimas suteikia labai daug galimybių pasirinkimui, tuo pačiu supainiodamas žmogų, o ypatingai jauną besivystančią asmenybę.
"Mūsų kultūra pakankamai demokratiška ir pliuralistiška, kad suteiktų labai daug erdvės inividams susiformuoti norimą charakterį, su sąlyga, kad išorinis jų elgesys nekeltų grėsmės ir negąsdintų" (Maslow, 2006:321).
Vertybė - tai abstraktus, bendras elgesio principas, standartas, pateisinant konkrečius veiksmus ir tikslus. Vertybes asmuo įsisavina socializacijos procese, sutapatina save su jomis emociškai - internalizuoja. Vertybės yra bendri elgesio standartai, kurie yra išreiškiami socialinėmis normomis. Visuomenėje galima išskirti tokias gausias vertybėmis sritis: pinigai, draugystė, šeima, religija ir moralė, politika ir socialinė organizacija, meilė ir seksas, laisvalaikis, subrendimas, charakterio bruožai ir darbas.
Socialinės vertybės apima kiekvieną objektą į kurį individas gali reaguoti, susidaryti požiūrį (orientaciją) tai gali būti įsitikinimai, veiklą, nuomones, aspiracijos, moralinės normas, filosofines doktrinas, švietimą, mokslines teorijas, tradicijas, savireguliaciją, vaizduotę ir visuomeninę nuomonę, o taip pat dar ilgesnį sąrašą labiau objektyvių ir materialių dalykų. Tokį sąrašą galima būtų tęsti iki begalybės, nes į jį įeitų viskas, į ką galima susidaryti nuostatą ar požiūrį (Raths, 1966: 276).
Aplinkos poveikį paauglio vertybinėms orientacijoms tyrė daugelis žinomų mokslininkų ir didelis pedagogų būrys, tai A.Gaižutis, K.Miškinis, J.Laužikas, M.Barkauskaitė, A.Maceina, R.Žukauskienė, A.Juodaitytė, Z.Bajoriūnas, H.Marvin ir kiti. Šiandiena paauglio vertybių formavimo problema įgijo naujus mąstus, kadangi paskutiniais dešimtmečiais įvyko labai žymūs pokyčiai visose socialinio gyvenimo sferose: sumažėjo šeimos įtaka (išaugo skyrybų, vis didėja dirbančių mamų skaičius); masinių informacijos priemonių vystymasis sumažino bendravimą šeimoje, skatina žmones orientuotis į naujas vertybes, keičia įprasto, tradicinio elgesio modelį. Padidėjęs mobilumas, nauji įspūdžiai gali sąlygoti vertybinių orientacijų formavimąsi. Todėl yra svarbu ištirti kokias vertybes pripažįsta moksleiviai, po tokių reikšmingų aplinkos pokyčių.
Taigi, kokias gi visuomenės vertybės dabartiniu metu tampa jauno žmogaus pripažintos asmeniškai, internalizuotos, ar jos įtakoja žmogaus elgseną vertybę atitinkančia kryptimi. Šiuos klausimus nusprendėme panagrinėti vyresniojo amžiaus moksleivių tarpe.
Analizuodami socialinės aplinkos įtaką vyresnių klasių moksleivių vertybinėms orientacijoms, rėmėmės L. Jovaišos pateiktu holistiniu požiūriu į bendrąjį pasaulietinio ugdymo tikslą: "Padėti individo saviraiškai realinėmis ir idealinėmis vertybėmis išvystyti prigimties duomenų visumą, kad gebėtų protingai, kūrybingai ir dorai veikti gyvenime" (Jovaiša, 1994:20).
Tikslas
Pagrindinis darbo tikslas - išsiaiškinti vyresniųjų klasių moksleivių vertybines orientacijas, jų susiformavimą bei vertybių formavimosi priklausomybę nuo socialinės aplinkos.
Uždaviniai:
1. Išanalizuoti vertybinių orientacijų funkcionavimą visuomenėje.
2. Išanalizuoti paauglio gebėjimą internalizuoti vertybes.
3. Išanalizuoti vyresnių klasių moksleivių socialinę aplinką.
4. Nustatyti socialinės aplinkos poveikį vyresnių klasių moksleivių vertybinėms orientacijoms.
Darbo objektas: M. Mažvydo vidurinės mokyklos ir Trakų internato vyresnių klasių moksleiviai.
Tyrimo metodai. Pedagoginių, psichologinių teorinių darbų analizė, kiekybinis tyrimas (anketa), kokybinė vyresnių klasių moksleivių socialinės aplinkos analizė ir statistinių duomenų analizė, naudojantis MS Word, Excel programomis.
Tyrimo imtis. 35 M. Mažvydo vidurinės mokyklos vienuoliktokai ir 15 Trakų internato vyresnių klasių moksleiviai. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2009-02-24
DalykasPedagogikos diplominis darbas
KategorijaPedagogika
TipasDiplominiai darbai
Apimtis52 puslapiai 
Literatūros šaltiniai26 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis126.98 KB
Autoriusindre
Viso autoriaus darbų7 darbai
Metai2006 m
Klasė/kursas4
Mokytojas/Dėstytojasdoc. dr. R. Bieliauskienė
Švietimo institucijaLietuvos Edukologijos universitetas
FakultetasSocialinės komunikacijos institutas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Socialines aplinkos poveikis vyresniu klasiu moksleiviu vertybinems orientacijoms [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Diplominiai darbai
  • 52 puslapiai 
  • Lietuvos Edukologijos universitetas / 4 Klasė/kursas
  • doc. dr. R. Bieliauskienė
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą