Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Įdomios chemijos eksperimentų reikšmė formaliame chemijos mokyme (VIII – X klasės) kaimo mokykloje
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Įdomios chemijos eksperimentų reikšmė formaliame chemijos mokyme (VIII – X klasės) kaimo mokykloje

  
 
 
12345678910111213141516171819
Aprašymas

Įvadas. Literatūros apžvalga. Įdomiosios chemijos eksperimentų taikymas 8-10 klasėje. Sunokusių obuolių atpažinimas. Savaiminis parafino užsidegimas. Metalų ir nemetalų įsiliepsnojimas. Cheminis kiaušinio virimas. Anglies oksidas (IV) kyla laiptais. Mėlynių antpilas. Tirpalų spalvos pasikeitimas neutralizacijos metu. Tirpalų spalvos pasikeitimas tiriant IA gr. Me savybės. Spalvotas popierius dega įvairiomis spalvomis. Skraidanti konservų dėžutė. Sidabro druskų gavimas. Originalus kiaušinis. Spalvotas fontanas. Išvados. Summary. Padėka.

Ištrauka

Aš trečius metus dirbu vidurinėje mokykloje.
Kad chemija netaptų nuobodžia ir sudėtinga disciplina, stengiuosi su mokiniais kuo daugiau atlikti eksperimentų. Gerai išmokyti vaikus suprasti chemijos dalyką galima tik dirbant aktyviais mokymo metodais. Mokiniai yra smalsūs, nori kuo daugiau įgyti žinių apie chemijos mokslą, cheminės medžiagas ir nori išmokti atlikti bandymus patys.
Chemija – eksperimentinis mokslas. Susipažinimas su jos pagrindais vidurinėje mokykloje be laboratorinių darbų neįmanomas. Atlikdami eksperimentus mokiniai ne tiktai įsitikina per pamokas gaunamų žinių teisingumu, bet ir patys tyrinėja eksperimentui naudojamas ir cheminio virsmo metu gaunamas medžiagas bei visų jų savybės. Eksperimentai žadina moksleivių kūrybingumą, formuoja įgūdžius, atskleidžia jų gebėjimus, stiprina mokymosi motyvaciją. Ypač svarbu, kad kuo daugiau eksperimentų turėtų galimybę padaryti patys mokiniai, nes chemijos mokyme neapsieinama be didelių, gražių ir ypač efektingai atrodančių eksperimentų. Jų paruošimas ir demonstravimas reikalauja didesnių lėšų ir laiko. Tai nekasdienis dalykas.
Peržvelgus 8.9,10 klasių chemijos mokymo kursą, galėčiau pasakyti, kad 8 kl. mokiniai turi didžiausią galimybę patys atlikti daugybę bandymų, taip pat mokytojas jiems gali daugiau pademonstruoti bandymų. 9 kl. mokymosi medžiaga


sunki, todėl atlikti daug bandymų nėra galimybės. O 10 kl. atlikti bandymus dar mažesnės galimybės.
Mano darbo tikslas – parinkti įdomius eksperimentus, kurie nereikalauja daug laiko ir didelio finansavimo, ir pritaikyti prie bendrojo išsilavinimo standartų numatytų chemijos kurso temose.


Sparčiai besikeičiančiame šiuolaikiniame pasaulyje ypač svarbu ugdyti mokinių bendruosius gebėjimus, kurie leidžia juos turinčiam žmogui sėkmingai reikštis įvairiose veiklos srityse. Savarankiška veikla, tokia kaip eksperimentas, ypač svarbi tam tikriems gebėjimams susiformuoti. Chemijos eksperimentas padeda suprasti chemijos reikšmę kasdieniame žmogaus ir visuomenės gyvenime, chemijos vaidmenį aiškinant gamtos reiškinius. Padeda mokiniams įsisamoninti, kad žmogaus sprendimai ir veikla turi įtakos ne tik jam pačiam, bet ir kitiems žmonėms ir aplinkai. Aplinkos tarša kelia pavojų ne tik dabar gyvenantiems žmonėms, bet ir ateinančioms kartoms. Taigi eksperimentas išmoko atsakingai taikyti chemijos žinias savo veikloje. Be to, jis padeda pažinti, išreikšti save, sudaro sąlygas asmeniniam meistriškumui įgyti, skatina bendravimą ir ugdo atsakomybę už bendrą veiklą ir jos rezultatus, kuria pasitenkinimą ir pasitikėjimą savo jėgomis, kūrybiškumą ─ vieną pagrindinių žmogaus bruožų. Chemijos eksperimentas moko iškelti problemas bei jas spręsti remiantis tokiais pažintiniais būdais kaip aprašymas, tyrimas, eksperimentavimas, duomenų rinkimas, dėsningumų ieškojimas, hipotezių kėlimas ir tikrinimas, išvadų darymas. Jis išmoko racionaliai naudoti laiką, medžiagas, energiją ir sveikatą, skatina neprarasti susidomėjimo, savarankiškai ieškoti žinių, kritiškai ir pagrįstai vertinti gamtamokslinius faktus. Ugdo įvairių mokslų tarpusavio ryšį ir bendrų dėsningumų suvokimą ir formuoja vientisą pasaulėvaizdį.
Mokyklos chemijos eksperimentai sudaro tokią grandinę: demonstraciniai, laboratoriniai, praktikos darbai ir eksperimentinės užduotys. Realizuojant šią grandinę, tą pačią reakciją galima atlikti iš pradžių kaip demonstracinį bandymą, kurį gali pademonstruoti mokytojas ar mokinys, o vėliau laboratorinį bandymą. Tokio darbo tikslas ─ mokomasis. Taip formuojami ir įtvirtinami praktiniai mokinių gebėjimai. Kai bandymus daro mokiniai, reikia pasirūpintis, kad bandymai būtų atliekami taisyklingai. [1] ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2009-03-07
DalykasPedagogikos diplominis darbas
KategorijaPedagogika
TipasDiplominiai darbai
Apimtis18 puslapių 
Literatūros šaltiniai7 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis32.39 KB
Autoriuskzuzia
Viso autoriaus darbų2 darbai
Metai2003 m
Klasė/kursas4
Mokytojas/DėstytojasDoc. dr. R. Raudonis
Švietimo institucijaVilniaus Universitetas
FakultetasChemijos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Idomios chemijos eksperimentu reiksme formaliame chemijos mokyme kaimo mokykloje [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Diplominiai darbai
  • 18 puslapių 
  • Vilniaus Universitetas / 4 Klasė/kursas
  • Doc. dr. R. Raudonis
  • 2003 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą