Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Socialinė pedagoginė pagalba sprendžiant vaikų tarpusavio priekabiavimo problemą
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Socialinė pedagoginė pagalba sprendžiant vaikų tarpusavio priekabiavimo problemą

  
 
 
12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334
Aprašymas

Santrauka. Raktiniai žodžiai. Įvadas. Tyrimo tikslas: išsiaiškinti socialinės pedagoginės pagalbos būdus sprendžiant vaikų tarpusavio priekabiavimo problemą. Vaikų tarpusavio priekabiavimo apibrėžtis teoriniu aspektu. Priekabiavimo tarp vaikų problema ir paplitimas. Priekabiaujančiųjų vaikų elgesio priežastys. Priekabiavimo pasekmės priekabiavimo aukoms. Socialinės pedagoginės pagalbos būdai sprendžiant vaikų tarpusavio priekabiavimo problemą. Socialinės pedagoginės pagalbos modelio lygmenys. Priekabiavimo prevencija globos įstaigose. Socialinės pedagoginės pagalbos tyrimas sprendžiant vaikų tarpusavio priekabiavimo problemą. Tyrimo metodika. Tyrimo analizė. Išvados. Pasiūlymai.

Ištrauka

Priekabiavimas tarp vaikų yra labai senas fenomenas. Susidomėjimas šiuo reiškiniu anksčiausiai prasidėjo Švedijoje – 1970 – aisiais metais. Vienas pirmųjų juo domėtis pradėjo norvegų tyrinėtojas Dan Olweus (1973, 1978). Po keleto metų dėmesys priekabiavimo paplitimui, pasekmėms ir intervencijai labai išaugo ir tebeauga ne tik Skandinavijoje, bet ir kitose šalyse (Olweus D. 1993).
Terminas "priekabiavimas" neretai buvo naudojamas įvairiomis skirtingomis prasmėmis, todėl ir priekabiavimo apibrėžimų yra didelė įvairovė. Anot J. Dawkins (1990) priekabiavimas – tai pasikartojantis tyčinis, neišprovokuotas šiurkštus elgesys, naudojamas vieno ar grupės vaikų su tikslu sukelti kitam vaikui skausmą ar kančią. A. D. Pellegrini ir J. D. Long (2002) teigia, kad priekabiavimas – tai agresijos forma, kuri yra naudojama sąmoningai, apgalvotai ir dažniausiai kyla be jokios išorinės provokacijos ar grėsmės.
Priekabiavimo ir patyčių reiškinys yra tirtas 2003 m. Panevėžio miesto ir rajono vidurinių bendro lavinimo mokyklų moksleivių tarpe. Šio tyrimo duomenimis 23 proc. Panevėžio miesto ir rajono vidurinių mokyklų 5 - 9 klasių moksleiviai per pastaruosius 2 mėnesius patyrė dažną priekabiavimą ir patyčias iš kitų moksleivių, o beveik 17 proc. moksleivių patys dažnai priekabiavo ir tyčiojosi iš kitų vaikų. Tai labai didelis ir keliantis nerimą priekabiavimo ir patyčių paplitimas mokyklose (Povilaitis R., Valiukevičiūtė J., 2006).
Priekabiavimas neatsiejamas nuo patyčių. Šis reiškinys paplitęs daugelyje šalių. Įvairias priekabiavimo ir patyčių formas patiria ir mergaitės ir berniukai, ir jaunesnio, ir vyresnio mokyklinio amžiaus vaikai. Tarp jaunesnio mokyklinio amžiaus vaikų dažniausiai pasitaiko verbalinio priekabiavimo ir tyčiojimosi formos - prasivardžiavimas ir erzinimas, apkalbinėjimas, kiek rečiau vaikai patiria fizinį priekabiavimą - stumdymą, apspardymą ar kitokį mušimą.
Gyvename visuomenėje, kuri, deja, nepasižymi gera dvasine sveikata. Taip jau atsitiko, kad šiuo sudėtingu pereinamuoju laikotarpiu atsiskleidė daug metų besikaupusios nesveiko elgesio su savimi ir kitais ydos. Ar tai būtų didžiulis pasaulyje savižudybių skaičius, ar plačiai paplitusi įvairiai pasireiškianti prievarta, ar besaikis girtavimas - visa tai verčia mus pradėti domėtis savimi, kaip individais ir visuomene, pažvelgti giliau ir suvokti, ką reiškia mums ši nelinksma statistika. Tik geriau suvokę savo elgesio nuostatas, kurios dažniausiai užprogramuotos individo ar visuomenės praeityje, imsimės efektingai šias problemas spręsti (Pūras D., 2006).
Priekabiavimas ir patyčios tarp bendraamžių yra viena aktualiausių problemų dabartinėje visuomenėje. Moksleiviai priekabiauja įvairiose vietose - gatvėje, namuose, mokykloje, kieme,
bibliotekoje, sporto salėje, persirengimo kambariuose, tualetuose, rūbinėse. Dažniausiai šio smurto aukomis tampa patys moksleiviai. Priekabiavimas ir patyčios giliai pažeidžia ne tik jo aukas, bet taip pat ir aukų šeimas, artimuosius, bendruomenę, giliai paveikia ne tik smurtą patiriančių bet ir smurtaujančių jaunuolių gyvenimo kokybę. Nuolatinis priekabiavimas kelia riziką, kad toks vaikas įsisavins tik agresyvų asocialų gyvenimo būdą, kuris tampa ilgalaikiu.
Nesiimant efektyvių intervencijos priemonių prieš anksti vaikystėje pasireiškiančius nežymaus elgesio, emocijų socialinio bendravimo sutrikimus, jie paauglystės laikotarpiu perauga į grėsmingus socializacijos sutrikimus, pasireiškiančius smurtu, agresija prieš visuomenę (nusikalstamumas) arba prieš save (savižudybės, savęs žalojimas, naikinimas psichoaktyviomis medžiagomis) (Pūras D., 2006).
Švietimo ir mokslo ministerija įgyvendina Nacionalinę smurto prieš vaikus prevencijos ir pagalbos vaikams 2005-2007 metų programą, patvirtintą Vyriausybės. Pagal šią programą, pernai daugiau negu 900 mokytojų buvo išmokyti kaip dirbti smurto, tyčiojimosi, priekabiavimo prevencijos klausimais. Buvo organizuota konferencijų, seminarų savivaldybių švietimo padalinių, mokyklų vadovams, kartu su organizacija "Gelbėkit vaikus" parengtos ir išleistos metodinės rekomendacijos "Mokinių savižudybės ir jų prevencija", "Už tylos sienos", "Smurto prevencija mokyklose". (Prieiga per internetą: http://www.zebra.lt/svietimas/socialineveikla.php?msgid.=58, žiūrėta 2007 – 10 – 14)
Švietimo ir mokslo ministerija, atsižvelgdama į smurto, patyčių ir priekabiavimo paūmėjimą mokyklose, siūlo skirti daugiau dėmesio ir lėšų šiai problemai, įgyjančiai vis didesnį mąstą šalyje, kompleksiškai spręsti. Švietimo ir mokslo ministrė Roma Žakaitienė ragina kuo skubiau imtis priemonių, kad mokyklose būtų sumažintas smurtas ir patyčios. (Prieiga per internetą: http://www.zebra.lt/svietimas/il/il.php?st=3&msgid=737, žiūrėta 2007 – 10 – 14)
Tyrimo tikslas: išsiaiškinti socialinės pedagoginės pagalbos būdus sprendžiant vaikų tarpusavio priekabiavimo problemą.
Tyrimo uždaviniai:
5) Pateikti vaikų tarpusavio priekabiavimo apibrėžtį teoriniu aspektu;
6) Atskleisti socialinės pedagoginės pagalbos modelius, sprendžiant vaikų tarpusavio priekabiavimo problemą;
7) Išsiaiškinti vaikų tarpusavio priekabiavimo problematiškumą globos namuose;
8) Nustatyti socialinės pedagoginės pagalbos būdus sprendžiant vaikų tarpusavio priekabiavimo problemą globos namuose.
Tyrimo objektas: socialinė pedagoginė pagalba.
Kontingentas: 9 – 18 m. vaikų globos namų auklėtiniai.
Tyrimo metodika: 1) Mokslinės literatūros analizė;
2) Apklausa žodžiu (interviu);
3) Apklausa raštu. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2009-12-16
DalykasPedagogikos diplominis darbas
KategorijaPedagogika
TipasDiplominiai darbai
Apimtis30 puslapių 
Literatūros šaltiniai20 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis75.45 KB
Autoriussaule
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2007 m
Klasė/kursas4
Mokytojas/Dėstytojasasist. J. Židickienė
Švietimo institucijaKlaipėdos valstybinė kolegija
FakultetasPedagogikos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Socialine pedagogine pagalba sprendziant vaiku tarpusavio priekabiavimo problema [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Diplominiai darbai
  • 30 puslapių 
  • Klaipėdos valstybinė kolegija / 4 Klasė/kursas
  • asist. J. Židickienė
  • 2007 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą