Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Veiksniai, formuojantys vaikų žaidimus
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Veiksniai, formuojantys vaikų žaidimus

  
 
 
1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344
Aprašymas

Santrauka. Įvadas. Darbo tikslas: Nustatyti kultūrinius, ekonominius, socialinius veiksnius, įtakojančius ikimokyklinio amžiaus vaikų žaidimus. Vaikų žaidimų istoriniai ir psichologiniai aspektai. Istorinė žaidimų raidos apžvalga. Lietuvių liaudies žaislų ir žaidimų tyrinėjimai. Žaidimų įtaka vaiko vystymuisi ir raidai. Tyrimo metodika. Tyrimo duomenų analizė. Tyrimo rezultatų apibendrinimas. Išvados. Priedai (anketa).

Ištrauka

Temos aktualumas ir tyrimo problema. Žaislai ir žaidimai – neatsiejama vaikystės dalis, kuri atskleidžia vaiko fizines, psichines, protines galimybes. "Jau ankstyvajame amžiuje išryškėja vaikų poreikis žaisti, o ikimokykliniame amžiuje jis tampa pagrindiniu veiklos motyvu. Šį motyvą – pasirinkti žaidybinę veiklą – sustiprina kryptingas suaugusiojo poveikis ir tinkama žaidybinė bei socialinė, edukacinė aplinka." (Grinevičienė N., p.8).
Vaikystė – reikšmingiausias žmogaus vystymosi tarpsnis, kuriame padedami pamatai tolimesniam žmogaus gyvenimui. Socialinė, edukacinė aplinka, materialinė šeimos gerovė, psichologinė atmosfera – tai tik keletas veiksnių formuojančių vaiko kaip asmenybės vystymąsi. Sunku paneigti teiginį, kad žaidimuose tarsi veidrodyje atsispindi realus vaiko gyvenimas.
Apibendrinkime esmines problemas lėmusias poreikį atlikti šį veiksmo tyrimą:
• vaikų darželiuose stinga žaislų, o turimi neatitinka vaikų poreikių;
• nors auklėtojai ir tėvai puikiai supranta žaidimų įtaką ikimokyklinio amžiaus vaikų ugdymui, tačiau dėl sudėtingų socialinių – ekonominių aplinkybių negali įsigyti tinkamų žaislų.
• skiriasi vaikų ir suaugusiųjų suvokimas apie "gražius" žaislus, vyrauja stereotipiniai įvaizdžiai;
• vaikai pirmenybę teikia ne žaidimams, bet televizoriaus žiūrėjimui, žaidimui kompiuteriu.
• vaikų žaidimuose pastebimos agresijos, žiaurumo apraiškas.
Pagrindiniai šio darbo probleminiai klausimai
1. Kokie veiksniai įtakoja ikimokyklinio amžiaus vaikų žaidimus ?
2. Ar tėvai supranta žaidimų įtaką vaiko vystymuisi?
3. Ar yra priežastinis ryšys tarp vaikų žaidžiamų žaidimų ir jų elgesio?
Objektas:
Veiksniai, įtakojantys vaikų žaidimų kaitą.
Hipotezė:
Socialinės ir ekonominės sąlygos lemia vaikų žaidimų kaitą..
Darbo tikslas:
Nustatyti kultūrinius, ekonominius, socialinius veiksnius, įtakojančius ikimokyklinio amžiaus vaikų žaidimus.
Uždaviniai:
• Išnagrinėti ikimokyklinio amžiaus vaikų žaislų ir žaidimų įvairovę, pobūdį, kūrybinius sugebėjimus.
• Įrodyti priežastinį ryšį tarp visuomenėje vykstančių kultūrinių, ekonominių, socialinių procesų bei ikimokyklinio amžiaus vaikų žaidimų.
• Atskleisti, ar ugdytojams pakanka informacijos apie žaislų ir žaidimų įtaką vaiko vystymuisi bei raidai?
• Pagrįsti nuomonę, kad socialinės ir ekonominės sąlygos lemia vaikų žaidimų kaitą.
Metodai:
• anketavimo metodu siekiama surasti atsakymus į probleminius klausimus;
• mokslinės literatūros analizės metodu siekiama palyginti gautus lokalius duomenis su tyrimų rezultatais.
Darbo išvados gali būti naudingos ikimokyklinio amžiaus ugdymo įstaigų pedagogams bei tėveliams. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2010-05-25
DalykasPedagogikos diplominis darbas
KategorijaPedagogika
TipasDiplominiai darbai
Apimtis40 puslapių 
Literatūros šaltiniai41 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis147.87 KB
AutoriusLina
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2004 m
Klasė/kursas1
Mokytojas/Dėstytojasdoc. dr. N.Grinevičienė
Švietimo institucijaKlaipėdos Universitetas
FakultetasPedagogikos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Veiksniai formuojantys vaiku zaidimus [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Diplominiai darbai
  • 40 puslapių 
  • Klaipėdos Universitetas / 1 Klasė/kursas
  • doc. dr. N.Grinevičienė
  • 2004 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą