Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Pedagogika (39)
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Pedagogika (39)

  
 
 
1234567891011121314
Aprašymas

Pedagogika – ugdymo mokslas ir menas. Svarbiausios sąvokos, ryšiai su kitais mokslais. Edukologijos ir pedagogikos santykis, pedagogikos, edukologijos mokslų sistema. Pedagogikos mokslo atstovai. Ugdymo daugiamatiškumas. Ugdymo tikslų problema. Ugdymo tikslų ir uždavinių kėlimo pagrindai. Sudėtinės ugdymo dalys. Asmenybės raida ir ugdymas. Vaiko vystymąsi lemiantys veiksniai. Švietimo sistemos samprata, tikslai, uždaviniai, principai. Švietimą reglamentuojantys dokumentai ir jų charakteristika. Lietuvos Respublikos (LR) švietimo sistemos struktūra, atskirų grandžių charakteristika. Svarbiausios švietimo reformos kryptys, tikslai. Profiliuotas mokymas. Mokinių pažinimo ir mokslinio tyrimo metodai. Pedagoginis eksperimentas. Mokytojas – ugdymas, jo profesiniai ypatumai. Pedagoginis pašaukimas ir sąlygos. Mokytojo atestacija. Didaktika, jos raida. Ugdymo metodai ir būdai. Jų klasifikavimas. Metodų pasirinkimo kriterijai. Pateikite ir charakterizuokite įvairius metodus. Mokymosi metodų parinkimo pagrindai. Tradiciniai ir netradiciniai mokymosi metodai. Ugdymo turinys. Mokyklos ugdymo turinys, struktūra, ypatumai, blokai, koncentrai. Ugdymo turinį apsprendžiantys dokumentai. Mokymo(si) proceso esme, etapai. Mokymo proceso komponentai, funkcijos. Mokymosi veiksniai. Mokymosi motyvai, jų kaitą sąlygojantys veiksniai. Mokymo organizavimo formos. Pamoka, jos privalumai ir trūkumai. Pamokos tobulinimo galimybės. Mokymo kryptys. Produtyvios mokymosi atmosferos sukūrimas. Mokymosi rezultatų tikrinimo bei vertinimo problema, funkcijos, principai. Tikrinimo ir vertinimo metodai. Dažnesnės vertinimo klaidos, vertinimo rūšys. Papildomas ugdymas: tikslai, principai, metodai, formos. Tobulinimo kryptys. Auklėjimas, jo esmė, specifika, ryšys su mokymu. Klasės auklėtojas, jo pagrindinės veiklos sritys. Klasės auklėtojo vieta ugdymo procese. Pedagogikos poveikio būdai ir metodai. Auklėjamasis renginys mokykloje, jo tikslai, organizavimas. Mokinių saviugda (rūšys, būdai). Pedagogo vadovavimas saviugdai. Sąmoninga drausmė ir jos ugdymo pedagogikos sąlygos. Specialiųjų poreikių moksleiviai (hiperaktyvūs, impulsyvūs, nekoncentruojantys dėmėsio) ir korekcinė veikla mokykloje. Pilietiškumo ugdymas, jo svarba, tikslai, uždaviniai, metodai. Dorinis ugdymas, jo pedagoginiai–psichologiniai pagrindai. Šeimos vaidmuo vaiko ugdyme. Šeimos ir mokyklos bendravimas. Mokymas bendradarbiaujant. Projektinis mokymas. Švietimo reformos gairės.

Ištrauka

1. Ped-ugdymo mokslas ir menas. Svarbiausios sąvokos, ryšiai su kitais mokslais. Ped-tai mokslas apie žm ugdymą. Atsirado kartu su žmonijos atsiradimu. Nuo šio mokslo pradžios iki dabar keliami šie svarbiausi klsm: Ką mokyti? Ko mokyti? Kaip mokyti ir išmokyti? Ped objektas-žmogus, tikslas-žmogaus ugdymas. Ped tyrinėja ugdymo procesą, ieško kelių kaip jį palengvinti, padaryti patrauklesnį, įdomesnį. Ped menas, nes pedas be tinkamos kvalifikacijos turi turėti ir įgimtų savybių patraukti ugdytinį, sugebėti uždegti noru mokytis, pažinti, būti naudingu sau ir visuomenei. Ryšiai su kt mokslais. Buvo neatsiejama nuo filosofijos. Psich padeda atsakyti į klsm kokia yra asmenybė. T.p. susijusi su biologija (žm.gyva butybė), medicina, fiziologija, etika (kiekvienas ugdymas neatsiejamas nuo vertybių, elgesio normų), geografija, tiksliaisiais mokslais. Drauge su kt mokslais tyrinėja asmenybės ugdymą, remiasi kitų mokslų išvadomis, ieškodama tobulesnių ugdymo būdų, siekia, kad jos išvadas naudotų ir kiti mokslai. Su kitais mokslais keičiasi mokslinio tyrimo metodais. Sąvokos. Ugd yra pagrindinė ped mokslo sąvoka.Ugd susijęs su paties žmogaus kaita. Kitos sąvokos: auginimas, švietimas (informacijos perdavimas), mokymas (informacijos, žinių, įgūdžių perdavimas, įsisąvinimo procesas), mokslinimas, lavinimas (mokėjimų, gebėjimų, įgūdžių ugd, pažintinių procesų, fizinių, protinių galių lavinimas), auklėjimas (pažiūrų, jausmų, įsitikinimų, elgesio normų, įpročių, vertybių suvokimas, įsisąvinimas ir vadovavimasis jomis), formavimas, vystimąsis. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2011-08-19
DalykasPedagogikos špera
KategorijaPedagogika
TipasŠperos
Apimtis13 puslapių 
Literatūros šaltiniai0
Dydis50.95 KB
AutoriusRuta
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2010 m
Klasė/kursas2
Švietimo institucijaLietuvos Edukologijos universitetas
FakultetasSlavistikos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Pedagogika (39) [speros.lt].doc
 

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Šperos
  • 13 puslapių 
  • Lietuvos Edukologijos universitetas / 2 Klasė/kursas
  • 2010 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą